Ελλάδα|23.02.2022 07:28

Τσικνοπέμπτη: Οι εκτιμήσεις των εστιατόρων – Δυσοίωνα τα μηνύματα από την αγορά

Ρωμανός Κοντογιαννίδης

Μια μικρή «ανάσα» στους τζίρους τους αναμένουν την Τσικνοπέμπτη οι επιχειρηματίες στο χώρο της εστίασης και της διασκέδασης, αφού ήδη οι κρατήσεις είναι πολλές από τους πελάτες τους και ένας μεγάλος αριθμός καταστημάτων δεν έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει περισσότερο κόσμο.

Στον αντίποδα, δυσοίωνα είναι τα μηνύματα για την αγορά και τα εμπορικά καταστήματα, αφού οι μεγάλες αυξήσεις σε όλα τα προϊόντα το τελευταίο διάστημα, μοιραία ανάγκασαν τους καταναλωτές να περιορίσουν τα ψώνια ειδών που δεν αποτελούν πρώτης ανάγκης.

Το αποτέλεσμα είναι οι επιχειρηματίες της αγοράς να βλέπουν να χάνεται μια ημέρα, η Τσικνοπέμπτη, που παραδοσιακά υπάρχει κίνηση στα καταστήματα.

Πολλές οι κρατήσεις στην εστίαση

Όπως κάθε χρόνο την Τσικνοπέμπτη, έτσι και φέτος οι μεγάλοι κερδισμένοι της ημέρας είναι οι επιχειρηματίες στην εστίαση που πωλούν κατά κύριο λόγο εδέσματα από κρέας. Το έθιμο επιτάσσει τη συγκεκριμένη ημέρα οι Έλληνες να… τσικνίζουν, με αποτέλεσμα οι ταβέρνες με κρεατικά να έχουν την τιμητική τους.

«Για την Τσικνοπέμπτη ήδη οι κρατήσεις είναι πάρα πολλές και θεωρούμε δεδομένο ότι τα καταστήματα εστίασης θα έχουν μεγάλη κίνηση, κυρίως οι ταβέρνες και τα εστιατόρια που πουλάνε κρέας. Εγώ είμαι ήδη γεμάτος για την Τσικνοπέμπτη και πιστεύω ότι λίγο-πολύ σε όλα τα καταστήματα εστίασης θα υπάρχει η ίδια εικόνα. Πιστεύω ότι ικανοποιητική κίνηση θα υπάρχει και στις ψαροταβέρνες, ενώ λογικά κόσμο θα έχουν και τα μπαράκια. Τη συγκεκριμένη ημέρα ο Έλληνας συνηθίζει να βγαίνει, για να διασκεδάσει. Βέβαια, τα συγκεκριμένα έσοδα θα αποτελέσουν απλώς μία ανάσα γα τους επιχειρηματίες, αφού είναι αδύνατο να καλυφθεί η μεγάλη πτώση του τζίρου από τα μέσα του Νοεμβρίου και μετά», τονίζει στο ethnos.gr ο γενικός γραμματέα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων, Γιώργος Κουράσης.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές, ο ίδιος υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει μέχρι στιγμής κανένα μήνυμα για φαινόμενα αισχροκέρδειας την Τσικνοπέμπτη.

«Δεν είναι δυνατό να κάνεις πολιτική αύξησης τιμών, όταν τα τραπέζια σου είναι άδεια. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι αυξήσεις το τελευταίο διάστημα στην εστίαση έφτασαν μόλις το 1,6%, ποσοστό πολύ μικρό για τα δεδομένα της εποχής. Αυτό δείχνει ότι οι επιχειρηματίες στο χώρο της εστίασης απορρόφησαν τις όποιες αυξήσεις σε όλα τα υπόλοιπα προϊόντα. Ως ομοσπονδία εστιατόρων δεν έχουμε κανένα μήνυμα για αυξήσεις από συναδέλφους μας για την Τσικνοπέμπτη. Μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις οι τιμές λίγο να τσιμπήσουν, λόγω της μεγάλης κίνησης, ωστόσο, δε θα πρόκειται για κάτι παράλογο και θα συμβεί σε μεμονωμένες περιπτώσεις», υποστηρίζει ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων.

Απαισιοδοξία στο εμπόριο

Παρά το γεγονός ότι η Τσικνοπέμπτη αποτελεί μια παραδοσιακά καλή μέρα και για τα εμπορικά καταστήματα, για φέτος οι επιχειρηματίες του χώρου δεν τρέφουν πολλές ελπίδες. Η κίνηση στην αγορά είναι υποτονική από την εκπτωτική περίοδο ακόμα και δε φαίνεται να μπορεί να γίνει κάτι, το οποίο να αλλάξει την κατάσταση προς το θετικότερο.

«Μόνο ευχές και ελπίδες μπορούμε να εκφράσουμε για τη φετινή Τσικνοπέμπτη, μία ημέρα που παραδοσιακά κινείται η αγορά. Η ακρίβεια σε όλα τα είδη πρώτης ανάγκης και ιδίως στο χώρο της ενέργειας, αλλά και οι εξελίξεις στο ουκρανικό μοιραία έριξαν την ψυχολογία του κόσμου. Χωρίς ψυχολογία η αγορά δεν είναι δυνατό να κινηθεί. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν προσφορές και οι τιμές είναι πολύ καλές, δε φαίνεται ότι θα υπάρξει κίνηση. Με τη βενζίνη στα δύο ευρώ το λίτρο, ποιος θα βγει να ψωνίσει στην αγορά;», αναφέρει ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Νίκος Κογιουμτσής.

αγοράεστίασηκαταστήματαδιασκέδασηΤσικνοπέμπτη