Ελλάδα|19.05.2022 10:55

Αυτοκτονία 14χρονου: «Τσουνάμι» καταγγελιών για περιστατικά bullying στο σχολείο του - Καταθέτει σήμερα η μητέρα του

Newsroom

Δεκάδες ερωτηματικά έχουν προκύψει για τα αίτια που οδήγησαν τον 14χρονο σε αυτοκτονία, στο σπίτι του στον Κολωνό. Το 14χρονο αγόρι βρέθηκε απαγχονισμένο στο σπίτι του τα ξημερώματα του περασμένου Σαββάτου και οι έρευνες για τα ακριβή αίτια του θανάτου συνεχίζονται την ώρα που οι καταγγελίες για έξαρση του bullying και της βίας των ανηλίκων πληθαίνουν.

Ο κύκλος των καταθέσεων συνεχίζεται σήμερα, Πέμπτη με την κατάθεση της μητέρας η οποία βρήκε νεκρό το παιδί της, συμμαθητών του καθώς και του προπονητή του. Ήδη, έχουν καταθέσει ο πατέρας, ο αδερφός και ο διευθυντής του σχολείου του 14χρονου καθώς και το πλήρωμα της Άμεσης Δράσης που έφτασε στο σημείο και παρέλαβε το νεκρό παιδί. Παράλληλα, η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ελέγχει το λάπτοπ του αγοριού, το οποίο ενδεχομένως να δώσει απαντήσεις για το εάν προχώρησε σε μια τέτοια πράξη λόγω εκφοβισμού ή του «Blackout Challenge» στο Tik Tok.

Ο Γιώργος Καλλιακμάνης Πρόεδρος Αστυνομικών Υπαλλήλων Νοτιοανατολικής Αττικής και ο Θεόδωρος Τσούχλος Πρόεδρος ΟΛΜΕ μίλησαν για το «τσουνάμι» καταγγελιών για περιστατικά βίας και bullying στο σχολείο του 14χρονου, λίγες μέρες μετά την αυτοκτονία του. Όπως είπε ο κ. Καλλιακμάνης «δεν ανοίγουν πολύ εύκολα τα στόματα και δεν μιλάνε ούτε οι γονείς ούτε οι καθηγητές». Ο κ. Καλλιακμάνης διερωτήθηκε γιατί δεν ενημερώνεται η Αστυνομία, ώστε να προλάβουν κάποια τέτοια τραγικά περιστατικά. Όπως είπε, πολλά παιδιά έχουν φτάσει σε σημείο λόγω φόβου να αναρωτιούνται αν πρέπει να έχουν πάνω τους μαχαίρια ή σπρέι πιπεριού για να προστατευτούν, σε περίπτωση που δεχτούν επίθεση. «Είναι ένα φαινόμενο που θέλει συνολική αντιμετώπιση. Ξεκινάει από την οικογένεια και συνεχίζεται στο σχολείο», σημείωσε.

Ο κ Τσουχλός ανέφερε ότι η ευθύνη δεν είναι μόνο των εκπαιδευτικών και μίλησε για ευθύνη του κράτους και του υπουργείου Παιδείας. Όπως είπε, όταν τα κρούσματα βίας πέρσι τον Δεκέμβριο είχαν φτάσει σε υψηλό επίπεδο, είχαν ζητήσει συνάντηση με την υπουργό Παιδείας, η οποία δεν έγινε ποτέ. «Οφείλουμε να αναζητήσουμε την αλήθεια σε αυτή την περίπτωση και αναλόγως να πράξουμε», είπε.

Oι καταγγελίες για bullying

Η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Σωτηρία Παπαγεωργακοπούλου, διέταξε τη Δευτέρα, τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής έρευνας προκειμένου να διακριβωθεί η τυχόν τέλεση αδικήματος της «συμμετοχής σε αυτοκτονία».

Συμμαθητές του παιδιού τόνισαν ότι ο 14χρονος είχε δεχθεί bullying ακόμα και εντός της σχολικής αίθουσας και ότι τις τελευταίες ημέρες ήταν ιδιαίτερα στενοχωρημένος, αλλά αρνούνταν να δείξει τα συναισθήματά του, αναφέρει η ΕΡΤ. Παραδέχθηκαν ότι γνώριζαν το παιχνίδι πρόκλησης «Blackout Challenge» αλλά θεωρούν ότι ο συμμαθητής τους δεν θα έμπλεκε με αυτό.

«Ένα χρόνο οι καθηγητές δεν κάνουν τίποτα, έχουν εντοπιστεί και άλλα προβλήματα στο σχολείο μας. Θέλω να έρθει η αστυνομία στο σχολείο να κάνουμε κάτι, δεν γίνεται κάθε φορά να γίνεται αυτό στα παιδιά. Είναι κάποιες παρέες που έχουν ενωθεί και τη βλέπουν πιο "μαγκιά" από τους άλλους. Την Παρασκευή του πέταγαν νεράντζια (σ.σ. του 14χρονου) και οι καθηγητές δεν κάνανε τίποτα. Την ίδια μέρα του είχε πει ένα παιδί "έλα να βγούμε σέντρα, θα σε μαχαιρώνω αν δεν βγούμε σέντρα", δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά», είπε μαθητής του ίδιου σχολείου με τον 14χρονο.

«Βγαίνοντας από το σχολείο την Παρασκευή (σ.σ. την ημέρα της αυτοκτονίας), για να κάνουν την πλάκα τους, δεν ξέρω, τον κυνηγούσαν και του πετούσαν νεράντζια (...). Το παιδί αυτό ήταν πάρα πολύ καλό, δεν πείραζε, δεν έκανε κρυφά πράγματα να τον έχουν άχτι. Ήταν ήρεμος. Δεν ήταν ούτε η πρώτη ούτε η δεύτερη φορά που δέχθηκε bullying. Έχει δεχτεί και στο σχολείο και έξω από αυτό» δήλωσε φίλος του 14χρονου στο Mega, χθες, Δευτέρα. Παράλληλα, ο ίδιος δήλωσε σίγουρος πως ο 14χρονος είχε μιλήσει για τις καταστάσεις που βίωνε στους δασκάλους του, οι οποίοι, όπως λέει, «δεν έκαναν τίποτα».

Στο φως νέες καταγγελίες για τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου του μαθητή 

«Εμείς ως σχολική επιτροπή έχουμε αρμοδιότητα για τον εξοπλισμό των σχολείων. Δεν γνωρίζω για τις καταγγελίες σε βάρος του. Με τον συγκεκριμένο καθηγητή έχουμε άρτια συνεργασία και θεωρείται απ’ τους καλύτερους, όσο αφορά στις τεχνολογικές δραστηριότητες του σχολείου. Πριν κάποιες μέρες μπήκαν άγνωστοι και τα έκαναν γυαλιά – καρφιά, έσπασαν πόρτες. Πριν 10 ημέρες είχαμε εκλογές στους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων και  από τα 47 σχολεία συμμετείχαν 14 μόνο. Υπάρχει παντελής αδιαφορία. Τα περισσότερα είναι δημοτικά, γιατί εκεί οι γονείς δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον», δήλωσε ο εκπρόσωπος Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής 4ης Κοινότητας του Δήμου Αθηναίων, Γιώργος Ρωμανέας.

«Όσοι μαθητές έχουν παραβατική συμπεριφορά αλλάζουν για λίγους μήνες σχολείο και επιστρέφουν», συμπλήρωσε. «Τον κλώτσαγαν, του πέταγαν νεράντζια. Οι καθηγητές το έβλεπαν και δεν έκαναν τίποτα. Το παιδί δεν είχε κάτι, ήταν μία χαρά, δεν ξέρω γιατί του έκαναν όλα αυτά», δήλωσε ένας μαθητής του σχολείου.

«Δεν υπάρχει σχολικός εκφοβισμός – Υπάρχει μόνο βία»

Ο ψυχίατρος Δημήτρης Σούρας, και η κλινική εγκληματολόγος και διευθύντρια του CSI INSTITUTE, Κέλλυ Ιωάννου, μίλησαν στο μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα ΜEGA» για τη βία στα σχολεία.

«Από σήμερα, καταργώ την λέξη bullying και σχολικός εκφοβισμός. Αυτό που βλέπουμε δεν είναι εκφοβισμός, είναι ωμή βία, είναι καθαρή βία. Όταν υπάρχουν μαχαίρια, σουγιάδες, όταν πετάμε πορτοκάλια και τραυματίζουμε είναι βία. Στα σχολεία από εδώ και πέρα θα μιλάω για βία. Αυτή η βία δημιουργείται πάντα μέσα από το σπίτι και πάει στο σχολείο. Το σχολείο δεν γνωρίζει τί συμβαίνει στο σπίτι, και εάν υπάρχουν άτομα που δεν έχουν γνώση για να προστατεύσουν και να ενημερώσουν τα παιδιά για τη βία και άλλα θέματα»,

«Πίσω από κάθε παιδί ψάξε γονιό, για οτιδήποτε. Το παιδί δεν φυτρώνει. Το θύμα φοβάται, κλείνεται, μπορεί να πάθει κατάθλιψη και να οδηγηθεί σε αυτοκτονία. Τα δυναμικά που παίζονται ανάμεσα στα παιδιά, δεν είναι αυτά που βλέπουμε εμείς. Όταν βλέπουν ένα παιδί με άλλη δυναμική, ένα παιδί χαρισματικό που ξεχωρίζει, αυτό στοχοποιούν. Έχουμε έναν 14χρονο ο οποίος αυτοκτόνησε, είναι μία ηλικία που τα παιδιά δεν αυτοκτονούν. Το παιδί δεν γνωρίζουμε τί προβλήματα είχε στο σπίτι του, αλλά είχε προβλήματα στο σχολείο και αυτό θα έπρεπε δούμε», ανέφερε ο κ. Σούρας.

«Όταν ακούω αυτά τα πράγματα ετεροχρονισμένα, απογοητεύομαι. Συναντούμε πάρα πολλά περιστατικά βίας σε σχολεία, και η ιστορία είναι «έπεσε και χτύπησε». Έγινε αυτό με τον 14χρονο και βγήκαμε να πούμε ότι φταίει  το Tik Tok. Αυτό που θα πρέπει να μας προβληματίσει είναι, ακόμα και να μπήκε σε αυτό το παιχνίδι, γιατί βρήκε διέξοδο σε ένα παιχνίδι θανάτου; Οι εκπαιδευτικοί κατηγορούν τους γονείς και οι γονείς τους εκπαιδευτικούς. Το θέμα είναι γιατί το θύμα να είναι θύμα», επεσήμανε η κ. Ιωάννου.

σχολείοαστυνομίααυτοκτονίαbullyingειδήσεις τώραπαιδί