Ελλάδα | 03.06.2022 15:53

Εκρηκτική αύξηση… 142% σε επισκέψεις πολιτών σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες – Τι δείχνουν τα στοιχεία

Newsroom

Εκθετική παραμένει και για το 2022 η αύξηση της πρόσβασης των  πολιτών σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, το πρώτο πεντάμηνο της χρονιάς η αυθεντικοποίηση των  πολιτών σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες με κωδικούς Taxisnet αυξήθηκε κατά 142% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Συγκεκριμένα, από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Μάιο του 2022 οι πολίτες αυθεντικοποιήθηκαν σε πλατφόρμες ψηφιακών υπηρεσιών χρησιμοποιώντας κωδικούς Taxisnet 154.315.749 φορές, έναντι 63.617.253 αυθεντικοποιήσεων που είχαν πραγματοποιηθεί την ίδια περίοδο του 2021.

Η αύξηση αυτή βασίζεται στη διαρκή διεύρυνση των φορέων του Δημοσίου που αυθεντικοποιούν τους πολίτες  μέσω του Taxisnet. Ειδικότερα, ήδη κατά τους πέντε πρώτους μήνες του 2022, 82 πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου απέκτησαν τη δυνατότητα να παρέχουν ψηφιακές υπηρεσίες χρησιμοποιώντας ως διαπιστευτήρια τους κωδικούς Taxisnet. Με τον τρόπο αυτό, ο συνολικός αριθμός των φορέων (Υπουργεία, Δήμοι, Νοσοκομεία, Πανεπιστήμια κοκ) που παρέχουν πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες με κωδικούς Taxisnet ανέρχεται πλέον σε 276.

Οπως σημειώνει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η χρήση των κωδικών Taxisnet για την πρόσβαση των πολιτών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες συνιστά κεντρική στρατηγική του. Ως εκ τούτου, αποτελεί διαρκή επιδίωξη η επέκταση της σχετικής δυνατότητας σε όσο το δυνατόν περισσότερους φορείς. Διευκολύνεται, έτσι, σημαντικά η καθημερινότητα των πολιτών και των επιχειρήσεων, αναβαθμίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Κάθε προσθήκη νέου φορέα υλοποιείται με απόφαση του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και με την προβλεπόμενη έγκριση από τον Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλο.

Τα διαπιστευτήρια Taxisnet χρησιμοποιούνται με ενιαίο και απλό τρόπο σε ένα ευρύτατο φάσμα υπηρεσιών από πληθώρα φορέων του Δημοσίου. Με τον τρόπο αυτό, πολίτες και επιχειρήσεις απαλλάσσονται από την ανάγκη φυσικής παρουσίας στις διαδικασίες των φορέων, περιορίζοντας χρονοβόρες μετακινήσεις, αναμονή και άσκοπη ταλαιπωρία για τη λήψη υπηρεσιών (π.χ. έκδοση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων, υποβολή αιτήσεων ή δηλώσεων, κλπ).

Ενδεικτικά, παραδείγματα νέων ψηφιακών υπηρεσιών, στις οποίες δόθηκε η δυνατότητα χρήσης των κωδικών Taxisnet, είναι:

  • Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αυθεντικοποίηση των γονέων μαθητών, ώστε να συμμετέχουν σε εξετάσεις/ κλήρωση για εισαγωγή σε Πρότυπα / Πειραματικά Σχολεία.
  • Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) για πρόσβαση και εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα σεμινάρια που οργανώνονται.
  • Ηλεκτρονικές υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση πελατών του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) αναφορικά με την υποβολή αιτημάτων ηλεκτροδότησης.
  • Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
  • Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
  • Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πράσινου Ταμείου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας
  • Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που αφορά την Διαχείριση του Μητρώου Ραδιοερασιτεχνών και των κεραιοσυστημάτων τους.
  • Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Περιφερειών
  • Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Δήμων
  • Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Μετοχικού Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων.
  • Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Επιμελητηρίων
  • Ηλεκτρονικές υπηρεσίες για Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης για την εύκολη πληρωμή λογαριασμών μέσω διαδικτύου.
  • Ηλεκτρονικές υπηρεσίες για Οργανισμούς Άθλησης και Πολιτισμού
Taxisnetυπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησηςηλεκτρονικές υπηρεσίεςειδήσεις τώρα