Ελλάδα|07.06.2022 21:03

Νίκος Παππάς: Να μειωθεί στα 9 ευρώ το κόστος της μηνίας κάρτας για τα ΜΜΜ όπως στη Γερμανία

Μαρία Λιλιοπούλου

Τη μείωση της τιμής της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών για τις αστικές συγκοινωνίες στα 9 ευρώ, όπως έπραξε πρόσφατα η Γερμανία, πρότεινε ο Νίκος Παππάς, τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, κατά την τοποθέτησή του στην κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου, που έγινε παρουσία της Ευρωπαίας επιτρόπου Μεταφορών, Αντίνα Βαλεάν.

Το μέτρο δύναται να ενισχύσει τόσο τα ΜΜΜ όσο και τα νοικοκυριά που ασφυκτιούν από τις αυξήσεις στα καύσιμα. Όπως εξήγησε ο ίδιος, μια τέτοια πρωτοβουλία «υπό άλλες συνθήκες θα ήταν επαναστατική, τώρα είναι αυτονόητη. Στη Γερμανία έχει παράξει ήδη πολύ σημαντικά αποτελέσματα, ενώ το κόστος για τη χώρα μας δεν είναι εξωπραγματικό». Συμπλήρωσε, ακόμα, ότι «οι δημόσιες πολιτικές, οι τολμηρές πολιτικές στη στήριξη των μέσων μαζικής μεταφοράς, θα οδηγήσουν σε γρήγορα και απτά αποτελέσματα».

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ανέδειξε, κατά την παρέμβασή του, την κρισιμότητα του ρόλου του δημοσίου στις μεταφορές, παρουσιάζοντας στοιχεία από την ευρωπαϊκή πρακτική, στην οποία συναντώνται 54 αποϊδιωτικοποιήσεις στον τομέα από το 2001 ως σήμερα.

Συμφώνησε με την επίτροπο πως «η Ελλάδα μπορεί να γίνει γέφυρα μεταξύ βορρά και νότου σε ό,τι αφορά τις μεταφορές και να παίξει έναν πολύ κρίσιμο ρόλο στην αυτάρκεια της Ένωσης», επισημαίνοντας παράλληλα ότι ο εν λόγω τομέας είναι ο δεύτερος σε μέγεθος τομέας της ελληνικής οικονομίας.

Βάρος στην ηλεκτροκίνηση των ΜΜΜ

Αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση, ο κ. Παππάς ζήτησε «να προχωρήσει ταχύτερα, καθώς είμαστε ακόμα πολύ μακριά από τον στόχο» και υπογράμμισε πως «ειδικά σε μία περίοδο οικονομικής δυσπραγίας και καχεξίας των νοικοκυριών, θα είναι ανεπαρκές να αφήσουμε την όποια μας ελπίδα για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στις επιδοτήσεις, τις οποίες δίνει η πολιτεία. Πρέπει να πέσει πολύ μεγαλύτερο βάρος στο να ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς και στο σιδηροδρομικό δίκτυο».

Την ανάγκη να ενισχυθεί το ποσοστό της ηλεκτροκίνησης στο μείγμα του συστήματος των δημοσίων συγκοινωνιών, επεσήμανε και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Χρήστος Γκόκας: «Η πράσινη μετάβαση με την ηλεκτροκίνηση, πρέπει να αφορά όχι μόνο στα Ι.Χ αυτοκίνητα, αλλά και στα μέσα μαζικής μεταφοράς, οχήματα, πλοία και τρένα. Χρειάζονται αντίστοιχες υποδομές βιώσιμης κινητικότητας και εφαρμογής ευφυών συστημάτων που, αντίστοιχα, πρέπει να εξυπηρετούν τις παραπάνω λειτουργίες», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στο ζήτημα των σημείων φόρτισης υπογραμμίζοντας πως «ακόμα απέχουμε πολύ από το να ικανοποιήσουμε τις προβλέψεις που αφορούν στα σημεία φόρτισης. Και είναι σημαντικό για εμάς, να υπάρχει σχεδιασμός και για εγχώρια παραγωγή και ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά και μπαταριών, με δεδομένα τα σημαντικά κοιτάσματα νικελίου που έχει η χώρα μας».

Ο κ. Γκόκας προσέθεσε ότι η ηλεκτροκίνηση αφορά και στο τρένο, που στη χώρα μας έχει ακόμα πολύ δρόμο για να ολοκληρωθεί, για να αναπτυχθεί η μεταφορά των προϊόντων μέσω σιδηροδρόμων, με ηλεκτροκίνηση στο σύνολο του δικτύου.

Το σχέδιο του υπουργείου για την ηλεκτροκίνηση

Στο σχέδιο τεσσάρων αξόνων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, αναφέρθηκε εκτενώς ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Αναλυτικά οι άξονες του σχεδίου είναι:

- Ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων: Ο υπουργός αναφέρθηκε στα προγράμματα παροχής κινήτρων για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή δικύκλων, καθώς και την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου των εταιρειών. Βασει των στοιχείων που έδωσε, το 2021 ταξινομήθηκαν 6.967 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόλις 480 και το ποσοστό αγοράς, από το 0,4% του 2019 εκτινάχθηκε στο 6,9%. 

«Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ε.Ε., η Ελλάδα είναι η χώρα της Ε.Ε. με το μεγαλύτερο ποσοστό μεταβολής στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε ο κ. Καραμανλής, υπογραμμίζοντας πως «έχουμε ακόμα μεγάλο δρόμο να διανύσουμε, όμως τα νούμερα αυτά είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για τη συνέχεια». Αναφέρθηκε επίσης στο νέο πρόγραμμα επιδοτήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ, που θα ξεκινήσει το προσεχές διάστημα.

Ως προς τα καινούρια λεωφορεία, σημείωσε ότι από το 2023 θα αρχίσουν σταδιακά να παραλαμβάνονται προσθέτοντας ότι μεγάλο μέρος τους, γύρω στα 300 από τα πρώτα 770, προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα και όλα τα υπόλοιπα χαμηλών εκπομπών.

- Εγκατάσταση υποδομών για εύκολη φόρτιση: Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, τα δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα έχουν ξεπεράσει τα 1.200 από 58 που ήταν το 2019. Στόχος είναι ο αριθμός τους να φτάσει τα 12.000 το 2025 και τα 25.000 το 2030.

- Λεπτομερής αποτύπωση της αγοράς: Εχει τεθεί σε λειτουργία το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, με σκοπό να παρέχονται στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως η διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης, η τρέχουσα κατάστασή τους, δηλαδή αν είναι ελεύθερα ή κατειλημμένα, η τιμή και ο τρόπος πληρωμής, όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής. 

- Προετοιμασία των μεταφορών για τη νέα εποχή: Στο σχεδιασμό του υπουργείου περιλαμβάνεται και ο εκσυγχρονισμός των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες, όπως είναι η αδειοδότηση και η λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και η εκπαίδευση και πιστοποίηση συνεργείων και τεχνιτών ηλεκτρικών οχημάτων.

Όλες οι ειδήσεις:

Θεσσαλονίκη: Άνδρας έσπασε την πόρτα της πολυκατοικίας που βρίσκονταν τα παιδιά του και άνοιξε πυρ

Η Αθήνα απαντά στις νέες προκλήσεις Τσαβούσογλου: Δε στέκουν όσα λέτε, έχετε αναθεωρητικά κίνητρα

Πλησιάζει στο νέο του σπίτι ο ΠΑΟΚ! Υπεγράφη το προεδρικό διάταγμα για τη Νέα Τούμπα

Γιατί ο γιος του Γιώργου Τράγκα αποποιείται την κληρονομιά που άφησε ο πατέρας του – Τι αναφέρει

εισιτήριοειδήσεις τώραΥπουργείο Υποδομών και ΜεταφορώνΜΜΜΝίκος Παππάςηλεκτροκίνηση