Τρένα: Δημοπρατούνται προαστιακός Δυτικής Αττικής και νέος σταθμός στο Κρυονέρι - Πώς θα ολοκληρωθεί το έργο στον σταθμό Λαρίσης
Μαρία ΛιλιοπούλουΜέσα στο καλοκαίρι αναμένεται η δημοπράτηση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής που θα εξασφαλίσει τη διασύνδεση περιοχών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους και ταυτόχρονα θα τις συνδέει με το αεροδρόμιο, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο», όπως επεσήμανε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Παράλληλα ζήτημα ημερών - όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης στο πλαίσιο ενημέρωσης της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής – είναι η δημοπράτηση του έργου για τον νέο σταθμό του Προαστιακού στο Κρυονέρι που αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής.
Αναφερόμενος στις καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν στην περίπτωση του Κρυονερίου, ο κ. Βίνης είπε χαρακτηριστικά: «Μικρό έργο, μεγάλα προβλήματα» εξηγώντας ότι οι διαδικασίες αδειοδοτήσεων ήταν χρονοβόρες καθώς στο παρελθόν ο μέσος χρόνος έκδοσης οικοδομικης άδειας για σιδηροδρομικό έργο ήταν 7,5 με 8 χρόνια.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ ενημέρωσαν την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για την πορεία υλοποίησης δύο έργων υποδομής. Το πρώτο αφορά στις υπολειπόμενες εργασίες σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο Σιδηροδρομικό Σταθμό των Αθηνών και τη σύνδεσή του με το Μετρό και το δεύτερο έργο, την κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών πετασμάτων στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη.
Και τα δύο έργα θα χρηματοδοτηθούν μέσω του ΥΜΕΠΕΡΑΑ 2014 – 2020, ενώ το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει ήδη ανάψει το πράσινο φως για την υπογραφή των συμβάσεων.
Στο αντικείμενο του έργου για τον σταθμό Λαρίσης περιλαμβάνεται:
- Η πλήρης κατασκευή των νέων αποβάθρων 1, 2 και 3 με τα στέγαστρά τους
- Η ολοκλήρωση της κατασκευής της μεγάλης υπόγειας πεζοδιάβασης Σιδηροδρομικού Σταθμού, κάτω από τις κατασκευαζόμενες νέες αποβάθρες και η τοποθέτηση κυλιόμενων κλιμάκων, ανελκυστήρων κ.λπ., προκειμένου να συνδεθεί με τον Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό Α.Ε.
- Καθαίρεση μέρους του υπάρχοντος κτιρίου του Σταθμού και αποκατάσταση της πλαϊνής όψης του κτιρίου.
- Κατασκευή τριών νέων μεταλλικών άνω πεζοδιαβάσεων εντός του Σταθμού και πάνω από τις αποβάθρες
- Καθαίρεση της παλαιάς αποβάθρας Νο 1.
- Εγκατάσταση νέου αποχετευτικού δικτύου ομβρίων υδάτων και ολοκλήρωση των υδραυλικών έργων.
- Στρώση της επιδομής των νέων γραμμών Νο 1 έως και Νο 6 του Σταθμού, συνολικού μήκους 4 χλμ.
- Ηλεκτροκίνηση μέσω εναέριας «αλυσοειδούς» γραμμής, συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ.
Προσωρινός μειοδότης είναι η ένωση οικονομικών φορέων «INTRAKAT – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ Α.Τ.Ε.», με μέση τεκμαρτή έκπτωση 7,50% και με συνολική προσφορά ύψους 31,5 εκατομμυρίων ευρώ. Η συνολική προθεσμία περάτωσης όλων των κατασκευών του έργου, είναι για την περίοδο Τ1 οι 30 μήνες και για τη δεύτερη περίοδο Τ2 οι 36 μήνες,
Το δεύτερο έργο αφορά στην κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών πετασμάτων στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, η ιστορία του οποίου ξεκίνησε το 2006.
«Με τη νέα σύμβαση εγκαθιστούμε ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση και συστήματα για να γίνει πλήρως λειτουργική η γραμμή, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς διαλειτουργικότητας», σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Πιο συγκεκριμένα, οι εργασίες που θα γίνουν συνοπτικά είναι οι εξής:
- Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης με δύο υποσταθμούς τροφοδοσίας.
- Εγκατάσταση παθητικού δικτύου μεταφοράς δεδομένων και σημάτων σιδηροδρομικών συστημάτων.
- Εγκατάσταση Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών - Passenger Information System (PIS).
- Εγκατάσταση Συστήματος Ανακοινώσεων, Κλήσεων Ανάγκης και Ενδοεπικοινωνίας - Public Address, Emergency Communication.
- Εγκατάσταση Συστήματος Κλειστού Κυκλώματος Τηλεόρασης (CCTV) στις Σιδηροδρομικές Σήραγγες του τμήματος γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη.
- Εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων και συστήματος σταθμών μέτρησης θορύβου.
Προσωρινός μειοδότης του έργου ανακηρύχθηκε η ένωση οικονομικών φορέων ΤΕΡΝΑ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, με μέση τεκμαρτή έκπτωση 18,34%, και με συνολική προσφορά 55,4 περίπου εκατομμύρια ευρώ.
Οι προθεσμίες περάτωσης του έργου είναι κι εδώ αντίστοιχες, δηλαδή 30 μήνες για την περίοδο Τ1 και 36 μήνες για την περίοδο Τ2.
Νίκος Παππάς: Γολγοθάς το ταξίδι με τρένο στην Πελοπόννησο
Κριτική αναφορικά με τις καθυστερήσεις στο έργο Κιάτο – Ροδοδάφνη άσκησε ο τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς υπενθυμίζοντας ότι είχαν προηγηθεί δοκιμαστικά δρομολόγια ήδη από το 2019, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν ολοκληρώθηκε.
Προσέθεσε μάλιστα ότι σε αυτοψία ταξιδιού με το σιδηρόδρομο προς την Πάτρα φάνηκαν όλα τα προβλήματα και ο ουσιαστικός ακρωτηριασμός του σιδηροδρόμου: «Στο τμήμα Αθήνα – Κόρινθος δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Για να ξεκινήσει ένα δευτερο τρένο θα πρέπει το προηγούμενο να έχει φτάσει στην Κόρινθο. Μετά την κόρινθο θα πας μέχρι το Κιάτο. Στο Κιάτο πιθανότατα θα κάνεις αλλαγή και μετά θα πρέπει να πάρεις ΚΤΕΛ για να φτάσεις στην Αχαία. Στην Αχαία ο προαστιακός κλείνει νωρίς το απόγευμα και στην Ηλεία όπου έχουμε και μία τεχνική βάση δε λειτουργεί και δεν πηγαίνει καν εκεί. Για να μη μιλήσουμε για άλλες περιοχές της Ελλάδας, οι οποίες έχουν να δουν τρένο εδώ και 2 – 2,5 χρόνια όπως η Ξάνθη», σημείωσε.
Ο ίδιος ρώτησε επίσης και για την υπογειοποίηση στην περιοχή των Σεπολίων, στην οποία σημειώνονται καθυστερήσεις.
Απαντώντας ο κ. Βίνης πραδέχτηκε ότι πράγματι στην Κόρινθο δε λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, η οποία αναμένεται να «κλείσει» μέσα στον επόμενο χρόνο, ενώ αναφερόμενος στην καθυστέρηση της ηλεκτροκίνησης στο Κιάτο – Ροδοδάφνη είπε ότι μπορεί να είχαν ξεκινήσει τα δοκιμαστικά δρομολόγια το 2019, αλλά δεν είχε πιστοποιηθεί η λειτουργικότητα των σταθμών και των στάσεων.
Αναφορικά με την υπογειοποίηση των γραμμών στα Σεπόλια, μίλησε για τη δυσκολία του έργου υπογραμμίζοντας ότι «χρειάζονται χειρουργικές κινήσεις. Αρκεί να σημειωθεί ότι κατά την κατασκευή, διαφραγματικοί τοίχοι κατασκευάζονται στα θεμέλια οικοδομών».
Καραμανλής: Θα ήταν λαικισμός να υποσχεθούμε μηνιαία κάρτα ΜΜΜ με 9 ευρώ
Ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ επανέλαβε το αίτημα που εξέφρασε από χθες για την παροχή μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην τιμή των 9 ευρώ, στο πρότυπο της Γερμανίας.
Απαντώντας του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής επεσήμανε ότι η κυβέρνηση εξαντλεί όλες τις δυνατότητες στήριξης του επιβατικού κοινού στο βαθμό που το επιτρέπουν τα πολύ στενά δημοσιονομικά περιθώρια στη χώρα μας. Υπενθύμισε ότι η τιμή του εισιτηρίου μειώθηκε στο 1,20 από 1,40 ευρώ τονίζοντας πως «θα ήταν λαϊκισμός να υποσχεθώ οτιδήποτε χωρίς να υπάρχει η δημοσιονομική δυνατότητα. Το ελληνικό Δημόσιο επιδοτεί ήδη σήμερα παραπάνω τις συγκοινωνίες λόγω του ενεργειακού κόστους».
Η μεγαλύτερη αράχνη του κόσμου κρυβόταν σε αυτοκίνητο για μήνες - Η αντίδραση της οδηγού
Η καθημερινή ζωή στο Άγιο Όρος μέσα από τον φωτογραφικό φακό
- Διαρκή προβλήματα στο σιδηρόδρομο: Διπλοί συρμοί με έναν μηχανοδηγό και «επιδημία» βλαβών στα «ασημένια βέλη»
- «Απόλυτη εταιρική διαφθορά»: Σάλος μετά την υπουργοποίηση του Έλον Μασκ στις ΗΠΑ – Ποιες οι αρμοδιότητές του
- Αποκαλυπτήρια για το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης: Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη λειτουργίας
- Αθηνά Οικονομάκου: Kλείνει την εταιρεία κοσμημάτων της - «Είμαι πολύ συγκινημένη»