Προαστιακός Δυτικής Αττικής: Δημοπρατείται εντός του καλοκαιριού - Θα φτάσει στα Μέγαρα με μονή γραμμή
Μαρία ΛιλιοπούλουΤη δέσμευση ότι ο Προαστιακός της Δυτικής Αττικής θα φτάσει μέσα στην πόλη των Μεγάρων – αν και σε μονή γραμμή – μετέφερε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25, Κρίτωνα Αρσένη.
Στόχος μάλιστα είναι η δημοπράτηση του έργου από τον ΟΣΕ εντός του καλοκαιριού.
Ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε ότι πρόκειται για μια νέα γραμμή προαστιακού σιδηροδρόμου, μήκους 36 χλμ, που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα, αξιοποιώντας και την παλιά μετρική γραμμή, η οποία έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια.
Σύμφωνα με τον υπουργό, θα προχωρήσει και το έργο της επέκτασης της σιδηροδρομικής γραμμής «Λιόσια - Μέγαρα» μέχρι τον παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, δηλαδή εντός του οικισμού.
Να σημειωθεί, πάντως, ότι η άφιξη του Προαστιακού στα Μέγαρα έχει προβλεφθεί με προαίρεση με τον κ. Καραμανλή να δηλώνει πως αυτό απλά σημαίνει ότι «δημοπρατούμε σε πρώτη φάση το πρώτο κομμάτι για το οποίο έχουμε ήδη περιβαλλοντική αδειοδότηση».
Η εν λόγω επέκταση έχει μήκος περίπου 3 χιλιομέτρων, και σε όλο της το μήκος θα οδεύει εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.
Ο κ. Καραμανλής μάλιστα ενημέρωσε τη Βουλή ότι ο ΟΣΕ έχει εκπονήσει την σχετική περιβαλλοντική μελέτη και θα την αναρτήσει στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα στο περιβαλλοντικό μητρώο.
«Όχι μόνο δεν ταλαιπωρούμε τους κατοίκους των Μεγάρων, αλλά αναβαθμίζουμε – ακόμη περισσότερο – την περιοχή», τόνισε.
«Το έργο θα φτάσει και θα εξυπηρετεί τα Μέγαρα, γιατί θα ήταν σαν κολοβό αυγό να κάνουμε ένα προαστιακό που δεν θα εξυπηρετεί το κέντρο μίας περιοχής αναπτυσσόμενης και με μεγάλο πληθυσμό», ξεκαθάρισε ο κ. Καραμανλής κάνοντας λόγο για προυπολογισμό ύψους 95 εκατομμυρίων ευρώ.
Με μονή και όχι διπλή γραμμή θα προχωρήσει το έργο
Με μονή γραμμή με ηλεκτροκίνητους συρμούς Desiro, δηλαδή τους συρμούς που χρησιμοποιούνται στον Προαστιακό, θα προχωρήσει το έργο του Προαστιακού της Δυτικής Αττικής που βάσει του σχεδιασμού θα προσδιορίζει δρομολόγια με 72 τρένα ανά ημέρα, κάτι που «θεωρείται εξαιρετικά επαρκές», σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή.
«Ο λόγος που δε γίνεται διπλή γραμμή, είναι γιατί θα κολλήσουμε με τις πολλές απαλλοτριώσεις. Που σημαίνει ότι το έργο θα κολλήσει ή δε θα γίνει. Και δεύτερον, η τεχνολογία μας δίνει τη δυνατότητα με μονή γραμμή να έχουμε επαρκή δρομολόγια», υπογράμμισε ο υπουργός προσθέτοντας πως η τεχνολογία έχει προχωρήσει και ο σιδηρόδρομος έχει αλλάξει.
Υπενθύμισε άλλωστε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης έχει πολύ στενά περιθώρια, που σημαίνει ότι αυτό το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2026, διαφορετικά μπαίνει σε κίνδυνο όλο το πρόγραμμα.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι ο σχεδιασμός των έργων προβλέπει δυνατότητα μελλοντικού διπλασιασμού στο τμήμα Λιόσια - Ελευσίνα, αφού εκεί έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχει επαρκής χώρος.
Από την άλλη, όμως, στο τμήμα Ελευσίνα - Μέγαρα τα όρια απαλλοτρίωσης είναι ανύπαρκτα και δεν είναι εφικτός ο διπλασιασμός της γραμμής.
Αρσένης: Απαράδεκτες εκπτώσεις στο έργο του Προαστιακού Δυτικής Αττικής
Για τριπλή υποβάθμιση του Προαστιακού Δυτικής Αττικής μίλησε ο βουλευτής του ΜέΡΑ25, Κρίτων Αρσένης, προσθέτοντας ότι αυτό γίνεται με τρεις τρόπους:
- Πρώτον, δεν φτάνει ως την πόλη των Μεγάρων, φτάνει 3,5 χιλιόμετρα έξω από την πόλη, η οποία είναι η μεγαλύτερη της Δυτικής Αττικής. Για το ζήτημα αυτό ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε, πάντως, ότι το τρένο θα φτάσει και στην πόλη.
- Δεύτερον, η γραμμή γίνεται μονή με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν στην πράξη ούτε καν δύο δρομολόγια ανά ώρα. Ο κ. Αρσένης επανέλαβε το αίτημα για διπλή γραμμή ώστε να συνδέεται άμεσα με τον Σταθμό Λαρίσης και κατά συνέπεια με το δίκτυο του μετρό.
- Ο λόγος που η γραμμή γίνεται μονή είναι για να περάσουν δύο αγωγοί και ο Προαστιακός θεωρείται δευτερεύον συνοδό έργο των αγωγών.
Ο κ. Αρσένης σημείωσε ότι αυτός ο αριθμός δρομολογίων δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί και κατέθεσε συγκοινωνιολογική μελέτη, σύμφωνα με την οποία, «είναι αδύνατον να φτάσουμε έστω και τα δύο δρομολόγια. Τα δύο δρομολόγια την ώρα θα σήμαινε 67% κορεσμό, 75% είναι ο μέγιστος κορεσμός. Γιατί έχουμε 67% κορεσμό; Γιατί δέκα λεπτά παίρνει το πέρασμα της μονής γραμμής ανά τρένο. Τέσσερα δρομολόγια – δύο να πάνε και δύο να έρθουν - είναι σαράντα λεπτά».
Ο ίδιος αντέκρουσε και το επιχειρημα των ανύπαρκτων ορίων απαλλοτρίωσης αναφέροντας πως «απολλοτριωμένος χώρος υπάρχει για τη δεύτερη γραμμή, το δίνετε στους αγωγούς» και κατηγορώντας το υπουργείο ότι κάνει «ένα έργο το οποίο το κάνετε στα χαρτιά, για να εξυπηρετηθούν τελικά οι αγωγοί και όχι οι άνθρωποι».
Σε ό,τι αφορά στους αγωγούς, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επιβεβαίωσε ότι η ισχύουσα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων δεν περιλαμβάνει τους νέους αγωγούς λευκών προϊόντων, προσθέτοντας ότι «για αυτό πήγαμε στα ΕΛΠΕ και ζητήσαμε οι μελέτες να γίνουν από αυτούς, για να κερδίσουμε χρόνο». Σημείωσε δε ότι και ο ΟΣΕ προκρίνει τη λύση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου από την ΕΛΠΕ Α.Ε.
Η περιπέτεια γνωστού μοντέλου: Ελεφαντάκι πήγε να της κατεβάσει… τη φούστα – Δείτε βίντεο
- Δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: Τρία χρόνια κι ακόμα δεν έχουν απαγγελθεί κατηγορίες για τον χαμό του Πέτρου Γιάμαλη εν ώρα εργασίας
- Οι τρεις περιοχές που χρειάζεται προσοχή τις επόμενες ώρες - Live η πορεία της κακοκαιρίας Alexandros
- Πολυτεχνείο: Οι κλειστοί δρόμοι στο κέντρο της Αθήνας, τα δρακόντεια τα μέτρα ασφαλείας, οι εκδηλώσεις
- Ημέρες καριέρας: Πάνω από 1.200 θέσεις προσφέρουν 40 επιχειρήσεις - Οι ειδικότητες που έχουν ζήτηση