Μετρό: Τον Οκτώβριο τελικά η παράδοση των τριών νέων σταθμών προς Πειραιά
Μαρία ΛιλιοπούλουΜήνα – μήνα επιμηκύνεται το χρονοδιάγραμμα της παράδοσης των τριών τελευταίων σταθμών της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά, η οποία θα μειώσει το χρόνο της διαδρομής μεταξύ του λιμανιού και του Αεροδρομίου στα περίπου 50 λεπτά. Σύμφωνα με δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και μεταφορών, Κώστα Καραμανλή την Τετάρτη, οι τρεις υπολειπόμενοι σταθμοί θα δοθούν σε λειτουργία έως τις αρχές Οκτωβρίου.
Υπενθυμίζεται ότι η αρχική πρόβλεψη ανέφερε παράδοση των τριών σταθμών εντός του καλοκαιριού του 2022, κάτι που αναγράφεται ακόμα και στην ιστοσελίδα της Αττικό Μετρό, ενώ στη συνέχεια αναθεωρήθηκε το πλάνο για τον Σεπτέμβριο και σήμερα ανακοινώθηκε ότι οι τρεις τελευταίοι σταθμοί της επέκτασης θα παραδοθούν στην κυκλοφορία τον Οκτώβριο του 2022. Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για τους σταθμούς «Μανιάτικά», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».
Οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια είχαν παραδοθεί προς χρήση στις 6 Ιουλίου 2020.
Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία της Αττικό Μετρό, με τη λειτουργία τους υπολογίζονταν σε 63.000 ημερησίως, οι πρόσθετες επιβιβάσεις συνολικά στο δίκτυο, ενώ οι κάτοικοι των Δήμων Αγίας Βαρβάρας, Κορυδαλλού και Νίκαιας έχουν στη διάθεση τους μια σύγχρονη γραμμή Μετρό.
Εκτιμάται ότι η λειτουργία των 3 πρώτων σταθμών 2 έτη νωρίτερα από την ολοκλήρωση του συνόλου της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό έχει σημαντικότατα κοινωνικό-οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη, όπως η μείωση της κυκλοφορίας Ι.Χ. οχημάτων κατά 11.000 ημερησίως και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 60 τόνους ημερησίως.
Με την ολοκλήρωση του έργου και τη θέση σε λειτουργία και των σταθμών Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο προβλέπεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Σημειώνεται δε, ότι ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό σε 50 - 55 λεπτά.
Για τις ανάγκες λειτουργίας του συνόλου των σταθμών της επέκτασης προς Πειραιά την περασμένη άνοιξη είχε επαναπροκηρυχθεί διαγωνισμός για τη μελέτη, προμήθεια, εγκατάσταση, δοκιμή και θέση σε λειτουργία, συντήρηση και υποστήριξη του εξοπλισμού για το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), καθώς ο πρώτος είχε καταστεί άγονος. Ο προϋπολογισμός για τη δαπάνη ανέρχεται σε 3,326 εκ. ευρώ και αναλύεται ως εξής:
46 Αυτόματα Μηχανηματα Εκδοσης Καρτών (ΑΜΕΚ) 6 σταθμών €1.610.000
70 Πύλες 6 σταθμών €840.000
6 Κέντρα Διαχείρισης Σταθμού €180.000
1 Κέντρο Διαχείρισης Φορέα €660.000 και
3 εφεδρικές πύλες €36.000
Με την ολοκλήρωση του έργου στο Σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την Επέκταση του Τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Επιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του Μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην Εθνική Οικονομία γενικότερα.
- Σεισμός στη Σάμο: Στο πόδι το νησί μετά τη διπλή δόνηση - «Οπωσδήποτε θα έχουμε πλούσια ακολουθία», λέει ο Λέκκας
- Τουρκία: Ετοιμάζεται να στείλει εικόνες στο ΝΑΤΟ από την «παρενόχληση των F-16 από τους ελληνικούς S-300»
- Σούπερ μάρκετ: Μεγάλες ανατιμήσεις, «εξαφάνιση» προσφορών και στροφή στην ιδιωτική ετικέτα
- Disney και Netflix φτιάχνουν 2 «Πινόκιο»: Πώς οι «δίδυμες ταινίες» αντικατοπτρίζουν μία νέα τάση στο Χόλιγουντ
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό