Ελλάδα|08.02.2023 20:20

Πώς οι Αθηναίοι θα μπορούν να συνδέονται (πολύ) ταχύτερα στο δίκτυο αποχέτευσης: Τι προβλέπει η συμφωνία Δήμου - ΕΥΔΑΠ

Newsroom

Με αιτήσεις απευθείας στην ΕΥΔΑΠ και όχι μέσω του δήμου θα μπορούν στο εξής οι δημότες Αθηναίων να συνδέονται στο δίκτυο αποχέτευσης, ενώ ο χρόνος αναμονής δε θα ξεπερνά τους 3 μήνες, όταν σήμερα φτάνει και τα 2 χρόνια κατά μέσο όρο.

Αυτό είναι το βασικό όφελος της προγραμματικής συμφωνίας μεταξύ της ΕΥΔΑΠ και του Δήμου Αθηναίων, η οποία βάζει τέλος σε μια διοικητική «παράνοια» διάρκειας τεσσάρων δεκαετιών. Τη συμφωνία υπέγραψαν ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΥΔΑΠ, Χάρη Σαχίνη, παρουσία του Αντιδημάρχου Αστικών και Κτιριακών Υποδομών του Δήμου Αθηναίων, Βασίλη Αξιώτη, του Αν. Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΥΔΑΠ, Αναστάσιου Τόσιου και του Γενικού Διευθυντή Αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ, Κώστα Βουγιουκλάκη

Μέχρι σήμερα, βάσει της υφιστάμενης νομοθεσίας, η οποία είχε ψηφιστεί τη δεκαετία του ’80, η ΕΥΔΑΠ εκτελούσε τις μελέτες των αποχετευτικών αγωγών, ο Δήμος Αθηναίων προχωρούσε στην κατασκευή και ακολούθως επέστρεφε την αρμοδιότητα συντήρησης και διαχείρισης στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε.

Με τη νέα προγραμματική συμφωνία, προβλέπεται ότι η ΕΥΔΑΠ θα προχωρήσει στην κατασκευή αγωγών του δευτερεύοντος οριστικού δικτύου ακαθάρτων, είτε για την αντικατάσταση παλαιών δημοτικών αγωγών, είτε για τη συμπλήρωση του δικτύου στον Δήμο Αθηναίων, καθώς και στην κατασκευή των ιδιωτικών συνδέσεων των ακινήτων με τους κεντρικούς αγωγούς.  

Πρακτικά, αυτό για τους δημότες σημαίνει ότι οι αιτήσεις για σύνδεση στο δίκτυο αποχέτευσης θα υποβάλλονται πλέον απευθείας στην ΕΥΔΑΠ, ενώ ο χρόνος αναμονής για την εξυπηρέτησή τους θα μειωθεί από τα 2 χρόνια που είναι κατά μέσον όρο σήμερα, στους 3 μήνες.

Παράλληλα, με την εφαρμογή της νέας αυτής συμφωνίας, προβλέπεται να μειωθεί ο χρόνος ανταπόκρισης στις επείγουσες βλάβες και τις αβαρίες που προκαλεί η παλαιότητα του δικτύου, εξαλείφοντας έτσι και την παραμικρή πιθανότητα να προκληθεί κίνδυνος για τη δημόσια υγεία.

Τα βασικά σημεία της συμφωνίας 

Σύμφωνα με την προγραμματική συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ ΕΥΔΑΠ και Δήμου Αθηναίων:

  • Θα προχωρήσουν άμεσα οι εργασίες για την κατασκευή αγωγών του δευτερεύοντος δικτύου ακαθάρτων, καθώς και οι εξωτερικές διακλαδώσεις, δηλαδή οι επιμέρους συνδέσεις των ακινήτων σε όλες τις περιοχές του Δήμου Αθηναίων.
  • Θα κατασκευαστούν αγωγοί συνολικού μήκους 43.600 μ. στην Αθήνα και 6.500 περίπου συνδέσεις σε οδούς στους οποίους θα δημιουργηθεί το δευτερεύον δίκτυο. Οι αγωγοί θα κατασκευαστούν με βάση τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί από την ΕΥΔΑΠ Α.Ε.

Η ΕΥΔΑΠ θα αναζητήσει χρηματοδότηση από αρμόδιους φορείς ή θα χρηματοδοτήσει τα έργα από ιδίους πόρους. Στην περίπτωση χρηματοδότησης των έργων από ιδίους πόρους της εταιρείας, το κόστος κατασκευής των αγωγών ακαθάρτων θα βαρύνει τους ιδιοκτήτες των ακινήτων, μπροστά από τα οποία θα κατασκευαστούν οι αγωγοί μέσω της χρέωσης του τέλους δικαιώματος σύνδεσης, όπως αυτή ορίζεται και υπολογίζεται σύμφωνα με το άρθρο 13 του Κανονισμού Λειτουργίας Δικτύου Αποχέτευσης (ΚΛΔΑ).

Η νέα προγραμματική, αναμένεται να ωφελήσει και τον Δήμο Αθηναίων καθώς θα απαλλαγεί από τη διαδικασία και το αυξημένο χρηματικό κόστος της επαναλαμβανόμενης κατά χρονικά διαστήματα δημοπράτησης έργων κατασκευής αγωγών λυμάτων και συνδέσεων ακινήτων με το αποχετευτικό σύστημα. 

Παράλληλα θα εξοικονομηθούν εκατομμύρια ευρώ που δαπανούνται από ιδίους πόρους, τα οποία θα κατευθυνθούν σε άλλα έργα υποδομής όπως π.χ. έργα αντιπλημμυρικής προστασίας. Τα έργα αποχέτευσης έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα, αλλά τα χρήματα επιστρέφουν στον δήμο μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα και όχι στο σύνολό τους.

Επίσης το προσωπικό της Διεύθυνσης Οδοποιίας θα απαλλαγεί από ιδιαίτερες γραφειοκρατικές διαδικασίες δημοπράτησης και χρέωσης των έργων. Ταυτόχρονα, αποδεσμεύονται υπάλληλοι, οι οποίοι μπορούν να καλύψουν άλλες ανάγκες της Υπηρεσίας.

«Σήμερα κάνουμε ένα μικρό, αλλά πολύ σημαντικό βήμα για να βάλουμε τέλος σε έναν πολυετή «παραλογισμό» που είχε ως αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται άδικα οι πολίτες. Συνεννοηθήκαμε, συνεργαστήκαμε και βρήκαμε τη λύση», επεσήμανε ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης.

Από την πλευρά του, ο Αντιδήμαρχος Αστικών και Κτιριακών Υποδομών και Σχεδίου Πόλεως του Δήμου Αθηναίων, Βασίλης Αξιώτης, τόνισε: «Τον δημότη δεν τον ενδιαφέρει ο φορέας που έχει αρμοδιότητα. Θέλει άμεση εξυπηρέτηση και επίλυση των προβλημάτων του. Με γνώμονα τη λογική βάζουμε τάξη σε ένα ζήτημα που ταλαιπωρούσε πολύ κόσμο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Πλέον όλα τα θέματα που αφορούν αποχετεύσεις ακαθάρτων περνούν στην ΕΥΔΑΠ».

Συμπληρώνοντας ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ, Χάρης Σαχίνης, υπογράμμισε: «Στην ΕΥΔΑΠ είμαστε στο πλευρό των πολιτών και της τοπικής αυτοδιοίκησης, για να δίνουμε λύσεις σε χρόνια προβλήματα, με γνώμονα την υγεία και την ασφάλεια, την προστασία του περιβάλλοντος και τη διαφύλαξη της ανθεκτικότητας της πόλης. Χαιρόμαστε που σήμερα κάναμε ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή».

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ειδήσεις τώραδήμος ΑθηναίωνΕΥΔΑΠ