Ελλάδα | 16.02.2023 18:09

Λαμία – Πάτρα σε 1,5 ώρα: Έπεσαν οι υπογραφές για τον αυτοκινητόδρομο Μπράλος – Άμφισσα

Newsroom

Υπεγράφη σήμερα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η σύμβαση για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Μπράλος – Άμφισσα. Ο αυτοκινητόδρομος θα είναι μήκους περίπου 24 χιλιομέτρων, με δύο σήραγγες, επτά γέφυρες, και έξι ισόπεδους κόμβους και αφορά την κατασκευή του τμήματος από το Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς, και από τον ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα.

Το έργο είναι τμήμα του διαγώνιου άξονα «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο», ενός ιδιαίτερα σημαντικού κομματιού του Ε65, που συνδέει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό και φέρνει πιο κοντά τη νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία. Το κόστος κατασκευής φτάνει σχεδόν τα 260 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 54 μήνες.

Με την ολοκλήρωση του τμήματος Μπράλος – Άμφισσα του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα - Αντίρριο, θα μπορεί κάποιος να ταξιδέψει οδικώς από Λαμία στην Πάτρα σε λιγότερο από μιάμιση ώρα, χωρίς να περάσει από την Αττική. 

Ενδιάμεσα έχει ήδη κατασκευαστεί η παράκαμψη της Γραβιάς, ενώ το τμήμα από την παράκαμψη Γραβιάς έως τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη μήκους 4,7χλμ έχει δημοπρατηθεί και αναμένεται άμεσα η υπογραφή και αυτής της σύμβασης. 

Το τμήμα Μπράλος - Άμφισσα θα έχει πλάτος 11 μέτρα με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (πλάτους 3,75 μέτρων), ενώ ένα μέρος των ερεισμάτων έχει ασφαλτοστρωθεί δημιουργώντας μία λωρίδα πολλαπλών χρήσεων (Λ.Π.Χ.) ανά κατεύθυνση, πλάτους 1,50 μέτρου.

Με την ολοκλήρωση του Μπράλος – Άμφισσα το μήκος της συνολικής διαδρομής θα μειωθεί κατά τέσσερα χιλιόμετρα. Υπενθυμίζεται ότι το Μπράλος – Άμφισσα αποτελεί τμήμα του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο», που με τη σειρά του αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του Ε65, ο οποίος θα συνδέσει την ΠΑΘΕ με την Ιόνια Οδό, θα επιτρέψει την ταχύτερη μετακίνηση από τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα και θα συνδέσει το λιμάνι της Πάτρας με αυτό του Βόλου. 

Τη σύμβαση του έργου υπέγραψαν παρουσία του υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή ο Διευθυντής της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης του υουργειου, Δημήτρης Αναγνώπουλος και εκ μέρους της αναδόχου εταιρείας ΑΒΑΞ, ο Διευθύνων Σύμβουλος, Κωνσταντίνος Μιτζάλης

Όπως επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, το έργο μειώνει το χρόνο της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως τη Λαμία. «Δηλαδή, είναι ένα έργο που θα αλλάξει εντελώς τις οδικές μεταφορές και μετακινήσεις. Γιατί, όχι μόνο θα επιτρέψει την ταχύτερη μετακίνηση από τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και θα συνδέσει το λιμάνι της Πάτρας με αυτό του Βόλου. Και θα αναβαθμίσει τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου».

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, όλα αυτά σημαίνουν: «Καλύτερη και ευκολότερη καθημερινότητα για χιλιάδες πολίτες. Νέες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης για τα βόρεια παράλια του Κορινθιακού και του Πατραϊκού κόλπου. Αλλά και νέα, σημαντική οικονομική προοπτική. Για όλη τη χώρα και ιδίως -φυσικά- για την ευρύτερη περιοχή».

Ο ίδιος επανέλαβε ότι η κυβέρνηση έχει δημοπρατήσει έργα που ξεπερνούν τα 10 δισ. κι από αυτά έχουν συμβασιοποιηθεί, δηλαδή ήδη υλοποιούνται, έργα άνω των 5 δισ.: «Προχωράμε με τέτοιους ρυθμούς, που είναι ίσως από τις ελάχιστες φορές που ο κατασκευαστικός κλάδος τρέχει να προφτάσει τα έργα που δημοπρατεί το υπουργείο», ανέφερε προσθέτοντας πως η κυβέρνηση δεν εξαγγέλλει έργα εάν αυτά δεν έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Παρόντες στην υπογραφή ήταν ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννης Τσακίρης, ο Γραμματέας της ΚΟ της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Φωκίδας, Γιάννης Μπούγας, οι βουλευτές Φθιώτιδας της Νέας Δημοκρατίας, Γιώργος Κοτρωνιάς και Έλενα Μακρή - Θεοδώρου, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός και η Γενική Γραμματέας Υποδομών, Μαρία - Έλλη Γεράρδη. 

Από την πλευρά του ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας υπογράμμισε: «Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο υποδομής για ολόκληρη τη χώρα, ειδικά για τη Στερεά Ελλάδα, που καθίσταται πλέον συγκοινωνιακός κόμβος, με την ολοκλήρωση των – εθνικής και ευρωπαϊκής εμβέλειας – οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων, μαζί με την ολοκλήρωση του Ε65 και το ξεμπλοκάρισμα τμήματος του οδικού άξονα “Λαμία – Καρπενήσι”».

Ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, Γιάννης Οικονόμου, δήλωσε ότι το έργο θα ενισχύσει τις οικονομικές προοπτικές της περιοχής, αλλά και των γειτονικών νομών, προσφέροντας νέες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης, ενισχύοντας τη θέση της περιοχής μας ως πόλο έλξης και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας, ενώ ο κ. Τσακίρης ανέφερε πως η Φωκίδα θα βγει από την απομόνωση και θα γίνει πιο εξωστρεφής.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κώστας ΚαραμανλήςΆμφισσαΑΒΑΞ ΑΕειδήσεις τώρααυτοκινητόδρομοιΥπουργείο Υποδομών και ΜεταφορώνΜπράλος