Ελλάδα|01.03.2023 11:35

Συνελήφθη ο σταθμάρχης της Hellenic Train: Σοβαρές ευθύνες για το δυστύχημα στα Τέμπη

Newsroom
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Επιχείρηση διάσωσης (gallery)

Συνελήφθη ο σταθμάρχης της Hellenic Train, με τις κύριες ευθύνες να επιρρίπτονται σε αυτόν για το τραγικό δυστύχημα με τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, ενώ όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, ο κλειδούχος κλήθηκε για εξηγήσεις και έδωσε ανωμοτί κατάθεση στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας που διενεργεί την προανάκριση και συγκεντρώνει την ογκώδη δικογραφία για το πρωτοφανές αυτό σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Open, ο ίδιος φέρεται να είπε στις Αρχές ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.

Σε κάθε περίπτωση, οι καταθέσεις των επιζώντων, ωστόσο, και η πραγματογνωμοσύνη θα ρίξουν περισσότερο φως στα ακριβή αίτια του δυστυχήματος. Καταθέσεις έχουν δώσει ακόμη ο εκπρόσωπος της Hellenic Train και δύο προϊστάμενοι τμημάτων, Μηχανοδηγών και Εκδοτηρίων.

«Τα συστήματα GPS έχουν αγοραστεί από το 2000 και δεν έχουν τοποθετηθεί»

Την έλλειψη συγχρόνων συστημάτων GPS από τον σιδηρόδρομο που θα έδειχναν που ακριβώς είναι κάθε τρένο αποκάλυψε στην τηλεόραση του OPEN ο γραμματέας της ΓΣΕΕ, Νίκος Κιουτσούκης.

«Είναι διαχρονικό το έγκλημα με τα σιδηροδρομικά έργα» ανέφερε ο γραμματέας της ΓΣΕΕ και πρόσθεσε «να θυμίσω από το 1975 αγωνίζεται η χώρα μας να φτάσει ένα δίκτυο υψηλών ταχυτήτων, μέχρι δηλαδή 200χλμ, όταν σε άλλες χώρες παλεύουν για 500. Με μια διπλή γραμμή, άξονα ΠΑΘΕ, όπου δεν έχει ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια, ενώ τα σύγχρονα συστήματα GPS δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα, δεν λειτουργούν». Μάλιστα όπως αποκάλυψε «κάποια έχουν αγοραστεί πολύ πριν, από το 2000».

«Ο ΟΣΕ δεν έχει τα χρήματα που απαιτούνται για να συντηρεί το δίκτυό του»

Ο γραμματέας της ΓΣΕΕ επιπλέον ανέφερε ότι «δεν μπορώ να διανοηθώ ότι έχουμε τη μοναδική σιδηροδρομική εταιρεία μεταφορών ιδιωτικοποιημένη, τη μοναδική σιδηροδρομική εταιρεία επισκευών ιδιωτικοποιημένη, και ότι ο ΟΣΕ δεν έχει τα χρήματα που απαιτούνται για να συντηρεί το δίκτυό του. Δεν είναι σημερινό φαινόμενο, είναι διαχρονικό και η ευθύνη όλων των κυβερνήσεων ήταν αυτή».

Επιπλέον, υπογράμμισε ότι «τα χρήματα τα οποία έχουν δαπανηθεί είναι παρά πολλά. Για παράδειγμα, στη Γαλλία έχουν δαπανηθεί 5 δισ. ενώ εδώ πάνω από 15 δισεκατομμύρια έχουν ξοδευτεί και δεν έχουμε σιδηρόδρομο». 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

τρένοειδήσεις τώραδυστύχημαΤέμπησύγκρουση