Στο ειδικό δικαστήριο για τους σιδηροδρόμους της η Ελλάδα - Οι ευρωπαϊκοί κανόνες που δεν έχουν εφαρμοστεί
NewsroomΝέα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, την ώρα που η χώρα θρηνεί για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. Η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε θέσει κανόνες για την ασφάλεια των τρένων, τους οποίους η Ελλάδα δεν είχε ακολουθήσει με αποτέλεσμα να έρθει αντιμέτωπη με τη δικαιοσύνη.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Open, όλες οι χώρες έπρεπε μέχρι το 2020 να έχουν εφαρμόσει ένα σύστημα για διαχείριση σιδηροδρομικής κυκλοφορίας το οποίο αποτελείται από δύο συστήματα:
- Το σύστημα σηματοδότησης και διαχείρισης της κυκλοφορίας (etcs)
- Το σύστημα φωνητικής ραδιοεπικοινωνίας (gsmr)
Στο ειδικό δικαστήριο η Ελλάδα
Σημειώνεται ότι βάσει του κανονισμού οι χώρες μπορούν να πάρουν παράταση σε περίπτωση που το δικαιολογήσουν. Αυτό έκανε η Ελλάδα τον Μάρτιο του 2022 με αποτέλεσμα να πάρει παράταση μέχρι του 2023 για ορισμένες γραμμές ανάμεσα στις οποίες και η βασική Δομοκός-Παλαιοφάρσαλα-Θεσσαλονίκη.
Μάλιστα και στο σχέδιο ανάκαμψης της Ελλάδας προβλέπεται η ολοκλήρωση αυτού του συστήματος μέχρι το τέλος του 2023. Ο οργανισμός ο οποίος διαχειρίζεται τις τεχνικές προδιαγραφές του συστήματος είναι ο ευρωπαϊκός μηχανισμός σιδηροδρόμων.
Η Ελλάδα πάντως έχει παραπεμφθεί από την επιτροπή στο ειδικό δικαστήριο πριν από 15 ημέρες για το θέμα των σιδηροδρομικών μεταφορών. Ωστόσο η παραπομπή δεν αφορά την ασφάλεια του δικτύου υποδομών, αλλά τη διαφάνεια των έργων υποδομών, καθώς η χώρα μας είναι η μοναδική η οποία δεν έχει υπογράψει μία σημαντική συμφωνία μεταξύ του κράτους και του διαχειριστή υποδομών σιδηροδρόμων που είναι ο ΟΣΕ. Η συμφωνία αυτή είναι κρίσιμη, καθώς σε αυτή περιγράφεται η ευθύνη του ΟΣΕ.
- Αποκάλυψη OPEN για τον ΟΣΕ: Η εργοδοσία έστελνε εξώδικα στους υπάλληλους που διαμαρτύρονταν για την ασφάλεια
- «Ο σταθμάρχης δεν ήταν στο σταθμό»: Καταγγελία για το δυστύχημα στα Τέμπη
- Δεν είναι μονάχα τόσοι οι νεκροί: Πλασματική η λίστα – Τριπλάσια ή τετραπλάσια τα μέλη της
- Αφιέρωμα στη Formula 1 2023: Οι ομάδες, οι οδηγοί, το καλεντάρι και... τέρμα τα γκάζια
- ΑΑΔΕ: Ερχονται φορο-έλεγχοι με τεχνητή νοημοσύνη - Τα «έξυπνα» μέσα στο κυνήγι εσόδων
- ΣΥΡΙΖΑ: Ο Σωκράτης Φάμελλος πρόεδρος, τα προβλήματα της Κουμουνδούρου άλυτα – Η συμμετοχή, ο ισχυρός παράγοντας Πολάκης και τα σενάρια επιστροφής της Νέας Αριστεράς
- Στο «χαρτί» της οικονομίας επενδύει η κυβέρνηση - Ποια σήματα θα εκπέμψει ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο
- ΜΜΜ: Ερχονται ανέπαφες πληρωμές και «έξυπνες» στάσεις, αλλά τα ανεκτέλεστα δρομολόγια αποθαρρύνουν τους επιβάτες
- Διεθνολόγος για πόλεμο στην Ουκρανία: «Τρομακτική η επιτάχυνση των εξελίξεων - Μεγάλοι κίνδυνοι»