Ελλάδα|07.03.2023 11:37

Τέμπη: Συνεχίζονται οι καταθέσεις - Ερωτήματα για τον δεύτερο σταθμάρχη που δεν ήταν στη βάρδια – Εν αναμονή της ΕΔΕ για τον επιθεωρητή

Newsroom
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Επιχειρήσεις στον τόπο του δυστυχήματος στα Τέμπη/ Eurokinissi-AP
Επιχειρήσεις στον τόπο του δυστυχήματος στα Τέμπη/ Eurokinissi-AP
Επιχειρήσεις στον τόπο του δυστυχήματος στα Τέμπη/ Eurokinissi-AP
Επιχειρήσεις στον τόπο του δυστυχήματος στα Τέμπη/ Eurokinissi-AP
Επιχειρήσεις στον τόπο του δυστυχήματος στα Τέμπη/ Eurokinissi-AP
Επιχειρήσεις στον τόπο του δυστυχήματος στα Τέμπη/ Eurokinissi-AP
Επιχειρήσεις στον τόπο του δυστυχήματος στα Τέμπη/ Eurokinissi-AP
Επιχειρήσεις στον τόπο του δυστυχήματος στα Τέμπη/ Eurokinissi-AP
Επιχειρήσεις στον τόπο του δυστυχήματος στα Τέμπη/ Eurokinissi-AP
Επιχειρήσεις στον τόπο του δυστυχήματος στα Τέμπη/ Eurokinissi-AP
Επιχειρήσεις στον τόπο του δυστυχήματος στα Τέμπη/ Eurokinissi-AP
Επιχειρήσεις στον τόπο του δυστυχήματος στα Τέμπη/ Eurokinissi-AP
Επιχειρήσεις στον τόπο του δυστυχήματος στα Τέμπη/ Eurokinissi-AP
Επιχειρήσεις στον τόπο του δυστυχήματος στα Τέμπη/ Eurokinissi-AP
Επιχειρήσεις στον τόπο του δυστυχήματος στα Τέμπη/ Eurokinissi-AP

Σε εξέλιξη είναι η ανακριτική έρευνα για τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, με έναν συνταξιούχο σταθμάρχη να καταθέτει λόγω εμπειρίας ενώπιον της ανακρίτριας σήμερα, Τρίτη.

Την Δευτέρα ο διευθυντής της Εισαγγελίας Λάρισας κ. Σταμάτης Δασκαλόπουλος ζήτησε να ανατεθεί η υπόθεση σε Εφέτη Ανακριτή, καταθέτοντας το σχετικό αίτημα στην Ολομέλεια Εφετών, η οποία αναμένεται να συγκληθεί άμεσα, ώστε να αποφασίσει. Μέχρι τότε η ανακριτική διαδικασία θα συνεχιστεί από την 3η ανακρίτρια.

Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, στο επίκεντρο βρίσκονται δύο άτομα: Ο επιθεωρητής και ο δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος σύμφωνα με τον 59χρονο σταθμάρχη της μοιραίας βάρδιας, έπρεπε να είναι εκεί την ώρα που συνέβη το δυστύχημα, αλλά δεν ήταν.

Ο 59χρονος που κατηγορείται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και έχει προφυλακιστεί, προσκόμισε το πρόγραμμα με τις βάρδιες, από το οποίο προκύπτει πως υπήρχε επικαλυπτόμενη βάρδια την ώρα της τραγωδίας και θα έπρεπε να βρίσκεται στον χώρο και δεύτερος σταθμάρχης.

Ο ίδιος δηλώνει κενό μνήμης σε σχέση με το τι συνέβη με το κλειδί 118 που έπρεπε να φέρει σε σωστή τροχιά την επιβατική αμαξοστοιχία. Είπε ότι δεν μπορεί να θυμηθεί τι έγινε, αν το επανέφερε δηλαδή στη θέση του ή όχι.


«Ενημέρωσα τον κλειδούχο για να γυρίσει τα κλειδιά στην αιχμή 101 σε ευθεία γραμμή και να έρθει στο κλειδί 102 οι 105 δεν θυμάμαι ακριβώς και να το γυρίσει από κυρία σε παρακαμπτήρια γραμμή ώστε η αμαξοστοιχία 1564 να κατευθυνθεί στο μηχανοστάσιο. Ο λόγος που απευθύνθηκα στον κλειδούχο, ήταν ότι δεν μπορούσα να γυρίσω το κλειδί από τον πίνακα λόγω κόκκινο κυκλώματος. Η χαλασμένη αμαξοστοιχία 2594 πατούσε σε μία επαφή και αυτό στον πίνακα ελέγχου φαίνεται ως κόκκινο κύκλωμα. Μόλις τελείωσα αυτή την εργασία με πήρε τηλέφωνο ο ρυθμιστής έλξης από Θεσσαλονίκη και με ενημέρωσε ότι στον πίνακα του στην Θεσσαλονίκη βλέπει κόκκινο κύκλωμα στην Ραψάνη πράγμα που σημαίνει ότι είχε γίνει διακοπή ρεύματος. Αμέσως μετά κοίταξα το ηλεκτρικό πίνακα για να δω μήπως είχε βλάβη και δεν διαπίστωσα βλάβη πουθενά. Ταυτόχρονα ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 2598 μου ανέφερε ότι δεν έχει ρεύμα το τρένο. Την ίδια στιγμή με πήρε τηλέφωνο η αστυνομία και με ρώτησε αν έχουμε κάποιο ατύχημα ή εκτροχιάση. Όταν έκλεισα το τηλέφωνο με την αστυνομία με πήρε τηλέφωνο η πυροσβεστική και με ενημέρωσε ότι έγινε σύγκρουση τρένων στον Ευαγγελισμό. Δεν μπορώ να συνειδητοποιήσω πως έχει γίνει το συμβάν. Δεν θυμάμαι τι έγινε. Εγώ είχα δει στον πίνακα οτι όταν γύρισα τα κλειδιά, αφού μπήκε το 2597, οι λυχνίες ήταν λευκές σταθερά. Αυτό που μπορώ να εικάσω είναι ότι το κλειδί κούμπωσε στιγμιαία και στη συνέχεια ξεκούμπωσε και γύρισα στην παρακαμπτήριο δίχως όμως να αλλάξουν οι λυχνίες στον πίνακα», είπε χαρακτηριστικά. 

Εντός της ημέρας τα αποτελέσματα της έρευνας για τον επόπτη που πήρε άδεια την επομένη του δυστυχήματος 

Ο επιθεωρητής, ο οποίος τέθηκε σε αργία, πήγε  αυτοβούλως στην ανακρίτρια και κατέθεσε πρόγραμμα βαρδιών που περιλάμβανε και τρίτο πρόσωπο.

Την ίδια ώρα, ερευνάται και υπό ποιες συνθήκες πήρε αναρρωτική άδεια που έλαβε αμέσως μετά το δυστύχημα ο επόπτης του σταθμού της Λάρισας, ο προϊστάμενος που είναι και ο υπεύθυνος για την κατάρτιση των βαρδιών.

Εντός της ημέρας αναμένεται το πόρισμα της ΕΔΕ που ζητήθηκε με τον χαρακτηρισμό του κατεπείγοντος από τον υπουργό Υγείας Θάνο Πλεύρη για το πώς και γιατί του χορηγήθηκε η αναρρωτική άδεια από την νευρολογική κλινική Λάρισας.

Όπως ανέφερε ο υπουργός στο Mega: «Έχουμε έναν επόπτη που μετά το δραματικό συμβάν ζητά αναρρωτική άδεια. Αυτό αυτομάτων δημιουργεί προβληματισμούς ότι πρέπει να ελεγχθεί. Η αναρρωτική άδεια δεν συνδέεται με ένα αιφνίδιο γεγονός, αλλά με κάποιους πόνους μυοσκελετικούς».

«Υπάρχουν τα εξής δεδομένα που οδηγούν και στην έρευνα. Φαίνεται να έχει εξεταστεί από Διευθυντή Κλινικής, ο οποίος δεν ήταν εκείνη την ημέρα να εφημερεύει στο εξωτερικό ιατρείο. Φαίνεται να έχει εξεταστεί χωρίς να έχει τακτικό ραντεβού στα εξωτερικά ιατρεία. Φαίνεται ότι εξετάζεται και πιστοποιείται ότι έχει κάποιο πρόβλημα και εν συνεχεία ο υφιστάμενος του Διευθυντή εκδίδει μία γνωμάτευση για 30 ημέρες αδείας χωρίς να έχει γίνει καμία διαγνωστική πράξη, μία ακτινογραφία, αξονική ή μαγνητική», είπε ο Θάνος Πλεύρης.

Ο υπουργός Υγείας τόνισε πως εάν έχει δοθεί αναρρωτική άδεια χωρίς να τηρούνται κανόνες της ιατρικής επιστήμης θα πρέπει να υπάρχουν συνέπειες.

Σήμερα η αποτίμηση των πρώτων στοιχείων 

Παράλληλα, σήμερα, θα γίνει και η αποτίμηση των δεδομένων και του υλικού που έχει συλλεχθεί, από την ανακρίτρια Λάρισας και τους δικαστικούς πραγματογνώμονες που ορίστηκαν από την πρώτη στιγμή για το δυστύχημα στα Τέμπη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η δικαστική λειτουργός με την βοήθεια των πραγματογνωμόνων θα ενημερωθεί για τα στοιχεία που έχει μέχρι στιγμής στη διάθεσή της η έρευνα και θα αξιολογήσουν από κοινού το υλικό, ώστε να δημιουργηθεί ο «χάρτης» της πορείας και των επόμενων βημάτων.

Ανάμεσα στα κρίσιμα δεδομένα που θα αξιολογηθούν και ενδεχομένως δώσουν απαντήσεις για εκείνα που συνεβησαν πριν την μοιραία σύγκρουση είναι και το καταγραφικό της επιβατικής αμαξοστοιχίας , που είναι στη διάθεση των Αρχών, αλλά και όσα αποτυπώθηκαν στο κέντρο ελέγχου κίνησης. Τα δεδομένα θεωρούνται σημαντικά, καθώς αναμένεται να συμβάλουν στην ανασύνθεση των αιτιών που επέδρασαν για την μοιραία σύγκρουση.

Η βοήθεια των πραγματογνωμόνων σε αυτό το σημείο είναι πολύτιμη καθώς αυτοί θα δώσουν το στίγμα για την αποσαφήνιση ειδικών, τεχνικών θεμάτων που αφορούν τα ευρήματα, την εξήγηση μαρτυριών, συνομιλιών, βιντεοληπτικού υλικού και άλλων δεδομένων, ώστε να καταγραφούν οι συγκλήσεις και αποκλίσεις σε σοβαρότατα θέματα.

Ο "χάρτης" που θα διαμορφωθεί θα είναι και αυτός που θα τροφοδοτήσει τις επόμενες κινήσεις του ανώτερου δικαστικού λειτουργού που θα αναλάβει την έρευνα μετά την σύγκληση Ολομέλειας Εφετών Λάρισας που αναμένεται να συγκληθεί άμεσα.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

σιδηροδρομικό δυστύχημασύγκρουση τρένωνειδήσεις τώραΤέμπησταθμάρχης