Τέμπη: Ο οδηγός του Intercity είχε υποψίες για το λάθος - Τηλεφώνησε σε συνάδελφό του λίγο πριν την σύγκρουση
NewsroomΜια σημαντική πληροφορία για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη έρχεται στη δημοσιότητα καθώς ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας Intercity 62 λίγα λεπτά πριν γίνει η φονική σύγκρουση των δύο τρένων φαίνεται πως είχε αντιληφθεί ότι κάτι πήγαινε λάθος.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», ο μηχανοδηγός του επιβατικού τρένου, φέρεται πως προσπάθησε και μάλιστα κατάφερε να επικοινωνήσει μέσω κινητού τηλεφώνου με συνάδελφό του προκειμένου να επιβεβαιώσει υποψίες που πιθανώς είχε πως έρχεται από το ίδιο ρεύμα και εμπορική αμαξοστοιχία, η οποία κατέβαινε από Θεσσαλονίκη.
Ο 59χρονος μηχανοδηγός πήρε τηλέφωνο συνάδελφό του, για να τον ρωτήσει εάν εκείνος ήταν μέσα στο εμπορικό τρένο που κατέβαινε από τη Θεσσαλονίκη. Η απάντηση που πήρε, όμως, ήταν αρνητική. Αν επιβεβαιωθεί αυτή η πληροφορία, θα φέρει εξελίξεις στις έρευνες όσον αφορά τις ευθύνες και τις ενέργειες του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας, σύμφωνα με την εφημερίδα.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Υπαλλήλων ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θωμά Χαχάμη, ο μηχανοδηγός του επιβατικού τρένου ήθελε να μάθει σε ποιο ακριβώς σημείο βρισκόταν το εμπορικό.
Οι πληροφορίες της εφημερίδας αναφέρουν πως ήδη ο εισαγγελέας έχει ζητήσει να ανοίξουν τα κινητά τηλέφωνα όλων των εμπλεκομένων στο δυστύχημα.
«Δεν είχαν χρόνο να φρενάρουν»
Σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, ένας από τους μηχανοδηγούς της εμπορική αμαξοστοιχίας, ο Σπύρος Βούλγαρης, ο οποίος επίσης σκοτώθηκε, φαίνεται πως είχε πρόβλημα με την χαλασμένη μηχανή του πριν φύγει από τους Νέους Πόρους. Έτσι, συνομίλησε με συνάδελφό του στην Αθήνα για να την διορθώσει.
Στη συνέχεια, στις 23.05 ξεκίνησε για την Λάρισα, στέλνοντας μάλιστα μήνυμα. Εάν δεν είχε αυτήν την καθυστέρηση, υπάρχει πιθανότητα να είχε φτάσει πριν ξεκινήσει το επιβατικό τρένο από την Λάρισα.
Πηγές ανέφεραν στον ΑΝΤ1 ότι οι μηχανοδηγοί των δύο μοιραίων αμαξοστοιχιών «δεν είχαν χρόνο να φρενάρουν», καθώς συγκρούστηκαν πάνω στην στροφή, όπου είχαν περίπου τέσσερα δευτερόλεπτα να αντιδράσουν, λόγω της περιορισμένη ορατότητας. Τα μαύρα κουτιά των τρένων εάν μπορέσουν να αποκρυπτογραφηθούν θα δείξουν αν όντως οι μηχανοδηγοί πρόλαβαν να επιχειρήσουν να φρενάρουν τα τρένα.
Πώς απετράπη και άλλη τραγωδία 20 λεπτά πριν τη μοιραία σύγκρουση
Οι αποκαλύψεις για τα μοιραία λάθη του μηχανοδηγού τα οποία με τα χρόνια προβλήματα και τις παραλείψεις της πολιτείας οδήγησαν σε αυτή την τραγωδία δεν έχουν τέλος.
Σύμφωνα με νέα αποκάλυψη που ήρθε στο φως, μέσα από βίντεο-ντοκουμέντο, περίπου 20 λεπτά πριν τη μοιραία σύγκρουση, είχε αποτραπεί την τελευταία στιγμή άλλη προδιαγραφόμενη τραγωδία.
Το βίντεο ντοκουμέντο που εξασφάλισε το MEGA, είναι από κάμερα ασφαλείας του τρένου του προαστιακού προς Λάρισα, του τρένου δηλαδή που έφυγε πριν έρθει το μοιραίο Intercity 62 από την Αθήνα.
Σε αυτό, ακούγεται ο μηχανοδηγός του προαστιακού να ρωτάει επανειλημμένα τον σταθμάρχη της Λάρισας γιατί του έχει δώσει εντολή το τρένο να κάνει οπισθοπορεία.
Ο διάλογος στις 22:48
- Λάρισα, σου μιλάει ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε οπισθοπορεία;
Ο μηχανοδηγός του προαστιακού δεν παίρνει απάντηση και ξαναρωτάει:
- Λάρισα, σου μιλάει ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε οπισθοπορεία; Για να ενημερώσω την υπηρεσία μου.
Σημειώνεται ότι λίγα μέτρα πιο κάτω από το σημείο που βρισκόταν ο προαστιακός, είναι το μοιραίο κλειδί 118.
Το τρένο αυτό, ο προαστιακός 2597, έχει έρθει με κατεύθυνση τη Λάρισα και φαίνεται να υπάρχει κάποιο πρόβλημα που ο σταθμάρχης για να το αντιμετωπίσει, έχει ζητήσει από τον μηχανοδηγό του 2597 να περιμένει. Το μοιραίο Intercity με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, ακολουθούσε.
Συνεχίζοντας να μη λαμβάνει απάντηση από τον σταθμάρχη της Λάρισας, ο μηχανοδηγός του προαστιακού ξαναρωτά:
- Ο σταθμάρχης της Λάρισας μπορεί να ενημερώσει τον παριστάμενο του 2597 για τη διαδικασία της οπισθοπορείας.
Σε αυτό το σημείο, και σύμφωνα με το βίντεο ντοκουμέντο του MEGA, ο 59χρονος σταθμάρχης ακούγεται να απαντά: «Φλασάρησε ένα κλειδί», που σημαίνει ότι εντόπισε πρόβλημα στο μοιραίο κλειδί.
Ο μηχανοδηγός του προαστιακού τότε απαντά «καλώς, ευχαριστώ πολύ» και συνεχίζει την πορεία του.
- Ακόμα κι από τεχνίτες είχε ξεμείνει ο ΟΣΕ: Στέλνουν ψυκτικούς για βλάβες στη σηματοδότηση, καταγγέλλουν εργαζόμενοι - Security σε ρόλο... φυλάκων
- Στον «πάγο» η χώρα λόγω της μεγάλης απεργίας: Ποιοι συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις για τα Τέμπη - Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ
- Μπαράζ συσκέψεων στο Μαξίμου για την επόμενη ημέρα: Προβληματισμός για την αντισυστημική ψήφο και τα ποσοστά αποχής
- Το χρονικό της Μεγάλης Συμφιλίωσης στην Τουρκία - Οι 36 ώρες που άλλαξαν τον ρου της Εθνικής Συμμαχίας
- Ακίνητα: Σε πέντε ημέρες με τρία δικαιολογητικά η βεβαίωση ΤΑΠ για τις μεταβιβάσεις
- Μαγδεμβούργο: Ερωτήματα για τις ευθύνες των Αρχών και τους χειρισμούς για τις πληροφορίες από το παρελθόν του δράστη
- Νέες απειλές Πούτιν: Υπόσχεται καταστροφικά αντίποινα στην Ουκρανία μετά την επίθεση στο Καζάν
- Επίδομα θέρμανσης: Τη Δευτέρα (23/12) η πληρωμή της πρώτης δόσης
- Ισχυρή καταιγίδα στην Αττική: Επιδείνωση του καιρού τις επόμενες ώρες – Πού θα «χτυπήσουν» τα φαινόμενα