Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη: Πού οφείλεται το «μανιτάρι φωτιάς» και γιατί οι φλόγες εξαπλώθηκαν γρήγορα
NewsroomΝέες πληροφορίες για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη έρχονται στο «φως» καθημερινά, καθώς οι έρευνες συνεχίζονται από τις αρμόδιες Αρχές. Ένα από τα στοιχεία του δυστυχήματος που έχει απασχολήσει από την πρώτη μέρα του συμβάντος είναι το «μανιτάρι φωτιάς» που ξέσπασε μετά τη σύγκρουση.
«Το "μανιτάρι", αυτό δεν είναι τίποτα άλλο από το από το περιβόητο ηλεκτρικό τόξο» δήλωσε ο δημοσιογράφος Κώστας Ντελέζος στην ΕΡΤ, εξηγώντας πως σύμφωνα με μηχανολόγους - μηχανικούς του ΟΣΕ, το δίκτυο το οποίο τροφοδοτεί τα ηλεκτρικά τρένα με ρεύμα, έχει γραμμές επάνω, οι οποίες είναι 25.000 βολτ.
«Όταν τα δύο τρένα οδηγήθηκαν σε σύγκρουση, το δίκτυο αυτό βραχυκύκλωσε. Εκεί υπήρξαν πολύ υψηλά φορτία και αυτό σχημάτισε ένα "τόξο φλόγας"» συμπλήρωσε ο κ. Ντελέζος.
Αναφερόμενος στο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας στο πρώτο και το δεύτερο βαγόνι είπε ότι ήταν σίδερα, σιτηρά και φρούτα.
«Κάποιοι είδαν μέσα τα κοντέινερ μιας εταιρείας με έδρα το Ισραήλ και εκεί άρχισαν να πλέκονται τα σενάρια συνωμοσίας ότι ενδεχομένως είχε κάτι άλλο και είχαμε την έκρηξη», είπε επίσης ο δημοσιογράφος.
Γιατί εξαπλώθηκε γρήγορα η φωτιά
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, κάτω από τα πρώτα βαγόνια υπάρχουν οι κινητήρες. «Το εμπορικό τρένο έχει δύο και το επιβατικό έχει έναν κινητήρα. Μέσα στους κινητήρες αυτούς υπάρχουν μετασχηματιστές, οι οποίοι έχουν από δυόμισι τόνους λάδι ο καθένας. Αυτό το λάδι ψύχει το μετασχηματιστή την ώρα που δουλεύει με μεγάλα φορτία για να μην καίγεται. Με την έκρηξη έσπασαν οι μετασχηματιστές και το λάδι πήρε φωτιά, αλλά αυτό είναι το επόμενο στάδιο μετά το ηλεκτρικό τόξο» εξήγησε ο Κώστας Ντελέζος.
Περιγράφοντας την ακολουθία των γεγονότων μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων διευκρίνισε: «Η φωτιά εκδηλώθηκε αμέσως από το λάδι που είχαν οι κινητήρες. Στη συνέχεια πήραν φωτιά τα πλαστικά σημεία του βαγονιού (κουρτίνες, καθίσματα) και εκεί οφείλεται η πυρκαγιά στα πρώτα βαγόνια. Άρα, λοιπόν μιλάμε για ηλεκτρικό τόξο και όχι για οτιδήποτε άλλο».
Τέλος, μιλώντας για το σημερινό του ρεπορτάζ στην εφημερίδα «Τα Νέα» υποστήριξε πως λύθηκε το «μυστήριο» της τεράστιας φλόγας που ξέσπασε δευτερόλεπτα μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα και συνετέλεσε στο να αυξηθούν τα θύματα.
- Συνεχίζονται οι καταθέσεις για τα Τέμπη: Ορίζονται σήμερα οι εφέτες ανακριτές - Εν αναμονή των απολογιών επιθεωρητή και σταθμαρχών
- Η κολοσσιαία ναυτιλιακή εταιρεία που μετρούσε δεκάδες τραγωδίες: Πολύνεκρες βυθίσεις, συγκρούσεις, προσαράξεις και ένα ιστορικό ναυάγιο
- Σοβαρή καταγγελία: Έχασε τον σύζυγό της σε σιδηροδρομικό δυστύχημα και της ζητάνε πίσω την αποζημίωση
- «Περίμενα πολύ καιρό»: Η απίστευτη ιστορία του άνδρα που έμεινε στη φυλακή 18 χρόνια για έναν φόνο που δεν έκανε
- Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου: Πότε ξεκινά η εφαρμογή για μεταβιβάσεις εξπρές - Οδηγός
- Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
- Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
- Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
- Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της