Ελλάδα|14.03.2023 01:59

Το έγγραφο από τη ΡΑΣ στον ΟΣΕ τέσσερις ημέρες πριν την τραγωδία στα Τέμπη - Ρωτούσε για «ελλιπή εκπαίδευση» ή «κόπωση προσωπικού»

Newsroom
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Επιχείρηση διάσωσης (InTime Photos)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Επιχείρηση διάσωσης (InTime Photos)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Επιχείρηση διάσωσης (InTime Photos)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Επιχείρηση διάσωσης (InTime Photos)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Επιχείρηση διάσωσης (InTime Photos)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Επιχείρηση διάσωσης (InTime Photos)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Επιχείρηση διάσωσης (InTime Photos)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Επιχείρηση διάσωσης (InTime Photos)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Επιχείρηση διάσωσης (InTime Photos)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Επιχείρηση διάσωσης (InTime Photos)
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Επιχείρηση διάσωσης (InTime Photos)

Νέο έγγραφο - ντοκουμέντο από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) προς τον ΟΣΕ και την Ηellenic Train ήρθε στο «φως», εν μέσω ενός μπαράζ αποκαλύψεων μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Πρόκειται για έγγραφο το οποίο είχε σταλεί μόλις τέσσερις ημέρες πριν την τραγωδία που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Συγκεκριμένα, με εκπαίδευση μόλις λίγων μηνών και πρακτική λίγων ημερών αλλά και με σημαντικά κενά και παραλείψεις στη διαδικασία της εκπαίδευσης και των εξετάσεων φαίνεται, όπως όλα δείχνουν, να τοποθετούνται οι σταθμάρχες στα πόστα τους στον ΟΣΕ.

Το έγγραφο - «φωτιά»

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είχε στείλει κατ' επανάληψη έγγραφο προς τον ΟΣΕ και την Hellenic Train σχετικά με την ελλιπή εκπαίδευση, όπως μεταδίδει ο ΣΚΑΪ.

Σε ένα από αυτά τα έγγραφα που εστάλη στις 24 Φεβρουαρίου 2023, δηλαδή μόλις τέσσερις μέρες πριν την τραγωδία στα Τέμπη, γίνεται αναφορά σε δύο εκτροχιασμούς, στο σ.σ Λιανοκλάδι και σ.σ Τιθορέας στις 10 και 21 Οκτωβρίου όπου διαπιστώθηκε από τις σχετικές εκθέσεις διερεύνησης συμβάντων ότι προέκυπταν από ανθρώπινο παράγοντα (μη ορθή διευθέτηση της αλλαγής τροχιάς από σταθμάρχη και βλάβη ψευδούς ένδειξης κατάληψης κυκλώματος).

Στα έγγραφα αυτά η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ρωτά αν αναλυθήκαν οι παράγοντες που οδήγησαν το προσωπικό του ΟΣΕ σε αυτό και ποιοι μπορεί να είναι (η ελλιπής εκπαίδευση, η κόπωση προσωπικού, άλλος παράγοντας) ή αν πρόκειται να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπισή τους.

«Η θεωρία είναι εύκολη, η πράξη όμως διαφέρει»

Μέλος της επιτροπής από την οποία εξετάστηκε ο 59χρονος προφυλακισθείς σταθμάρχης της Λάρισας, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, περιγράφει τη διαδικασία πιστοποίησης του και επισημαίνει ότι η θεωρητική εξέταση του 59χρονου έγινε σωστά. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει, η πράξη διαφέρει από τη θεωρία.

«Απάντησαν στις ερωτήσεις. Ρωτούσαμε γενικά και για τη σηματοδότηση και για την αρμοδιότητα του σταθμάρχη και την αναγγελία ακόμα και τι αίτημα του δίνουμε του μηχανοδηγού όταν πρόκειται να αλλάξει κυκλοφορία, να αλλάξει γραμμή και όλοι ξέρανε. Η εκπαίδευση έγινε σωστά δηλαδή, η θεωρητική. Η πρακτική είναι όμως, ό,τι και να ξέρεις θεωρητικά η πράξη είναι πολύ διαφορετική και χρειάζεται πολλή εξάσκηση» ανέφερε χαρακτηριστικά ο εξεταστής του 59χρονου και συμπλήρωσε:

«Εγώ ας πούμε όταν ανέλαβα σε τοπικό χειριστήριο έκανα ενάμιση μήνα και εγώ αποφάσισα να το παρατείνω τόσο για να το κατανοήσω ακριβώς. Η θεωρία είναι εύκολο να τη μάθουμε σαν ποίημα. Η πράξη όμως διαφέρει».

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

σύγκρουση τρένωνΤέμπησιδηροδρομικό δυστύχημαειδήσεις τώραΟΣΕ