Ελλάδα|03.04.2023 08:21

Στο 1ο βαγόνι ο Γεραπετρίτης κατά την επανεκκίνηση των επιβατικών δρομολογίων - «Είμαστε μέσα στο πρόγραμμά μας»

Newsroom
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)
(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)
(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)
(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)
(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)
(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)
(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)
(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)
(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)
(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)
(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)
(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)
(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Στην πρώτη αμαξοστοιχία της Hellenic Train 882 για Καλαμπάκα επιβιβάστηκε σήμερα ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για υποδομές και μεταφορές, Γιώργος Γεραπετρίτης.

Ο κ. Γεραπετρίτης, μιλώντας στους δημοσιογράφους τόνισε ότι  «σήμερα έχουμε την επανεκκίνηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας για τη Βόρεια Ελλάδα για Θεσσαλονίκη και Καλαμπάκα».

Όπως είπε ο υπουργός, τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών, εμπορευματικών και επιβατικών ξεκινούν - με μία μικρή χρονική καθυστέρηση – και απομένει, μετά από τη σημερινή επανεκκίνηση, ο προαστιακός σιδηρόδρομος για το Κιάτο.

«Προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα τα οποία γίνονται, κυρίως για την ανάδειξη του φωτισμού μέσα σε σήραγγες προς την διαδρομή για Κιάτο, θα εκκινήσει και ο Προαστιακός».

Ο κ. Γεραπετρίτης στη συνέχεια ευχαρίστησε τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ, στην ΕΡΓΟΣΕ και την ΗellenicTrain οι οποίοι, όπως είπε «υπερέβαλαν εαυτούς έτσι ώστε να μπορέσουμε σε μία εξαιρετικά δύσκολη συνθήκη να αναβαθμίσουμε το επίπεδο ασφάλειας έτσι ώστε οι επιβάτες να αισθανθούν εμπιστοσύνη και να μπορέσουμε, ωσότου να ολοκληρωθούν τα προβλεπόμενα έργα, να έχουμε ένα επίπεδο ασφάλειας που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πολιτών και των επιβατών».

Ο υπουργός επισήμανε τρία σημαντικά ζητήματα τα  οποία «οφείλουμε όλοι να αποδεχτούμε και να πολεμήσουμε για αυτά».

Το πρώτο είναι να ριχτεί άπλετο φως στο ζήτημα του δυστυχήματος έτσι ώστε να αναδειχθούν οι ευθύνες, όπου αυτές υπάρχουν. «Η έρευνα προχωράει με ταχείς ρυθμούς και θα έχουμε σύντομα τα αποτελέσματα της».

Το δεύτερο είναι να υπάρχει επανεκκίνηση με ασφάλεια για την εμπέδωση της εμπιστοσύνης του κοινού. Και πράγματι, σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας, 22 Μαρτίου εκκίνησαν οι πρώτες περιφερειακές αμαξοστοιχίες καθώς και ο προαστιακός σιδηρόδρομος για το αεροδρόμιο και την Χαλκίδα.

«Είχαμε την επανεκκίνηση της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας για τη Θεσσαλονίκη και επιπλέον, σήμερα, έχουμε τις επιβατικές αμαξοστοιχίες οι οποίες κατευθύνονται προς Θεσσαλονίκη και Καλαμπάκα. Ελπίζω στο τέλος εβδομάδας να έχουμε και τον προαστιακό του Κιάτου».

Το τρίτο ζήτημα είναι η ανάταξη  του επιπέδου ασφάλειας των σιδηροδρόμων σε ένα πιο μόνιμο επίπεδο. «Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι γίνεται μία τεράστια προσπάθεια εκ μέρους του Υπουργείου και της Πολιτείας έτσι ώστε όλες οι συμβάσεις οι οποίες αναφέρονται στην σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση καθολικά στον κύριο άξονα να ολοκληρωθούν έγκαιρα έτσι ώστε τέλος Σεπτεμβρίου να έχουμε ένα απολύτως ασφαλές δίκτυο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα σε όλα τα διεθνή standards για την προστασία των επιβατών».

Ο κ. Γεραπετρίτης σημείωσε πως για το λόγο αυτό «έχουμε αναπτύξει και σημαντικές συνέργειες με ευρωπαϊκούς θεσμούς, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων. Έχουμε, ήδη, αναπτύξει συνεργασία με τη γερμανική κυβέρνηση και σήμερα θα βρεθώ το μεσημέρι και στη Γαλλία, όπου με πρωτοβουλία και του Πρωθυπουργού, θα έχουμε μία συνεργασία με τους γαλλικούς σιδηροδρόμους και το γαλλικό Υπουργείο Μεταφορών».

Όπως πρόσθεσε «η ελπίδα και υποχρέωσή μας είναι να έχουμε έναν σιδηρόδρομο ο οποίος θα είναι αντάξιος των προσδοκιών όλων μας , έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο, ο οποίος θα μπορέσει να αναπτυχθεί και να είναι από τους κορυφαίους στην Ευρώπη. Αυτό είναι υποχρέωσή της Πολιτείας αλλά είναι και ένα χρέος το οποίο έχουμε απέναντι στα θύματα του τραγικού δυστυχήματος που χάθηκαν τόσο πρόωρα και άδικα».

«Η έρευνα θα φτάσει μέχρι τέλους και ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα θα γίνει ένα μέσο το οποίο θα είναι ασφαλές και το οποίο θα είναι στην υπηρεσία της πολιτείας και της κοινωνίας», κατέληξε ο υπουργός.

Σημειώνεται πως ο κ. Γεραπετρίτης έκανε το δρομολόγιο μέχρι την Οινόη όπου και αποβιβάστηκε. Περίπου 170 επιβάτες – στην πλειονότητά τους τουρίστες – συνέχισαν έως το τέρμα της διαδρομής με σκοπό να επισκεφτούν τα Μετέωρα.

Το πρώτο Intercity ύστερα από 34 ημέρες διακοπής, το 52 ξεκίνησε από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη στις 10.28 το πρωί με 75 επιβάτες, ενώ λίγο νωρίτερα, στις 10.08, ήταν προγραμματισμένη να ξεκινήσει η δεύτερη αμαξοστοιχία από τη Θεσσαλονίκη εκτελώντας το αντίστροφο δρομολόγιο.

Αυτό θα είναι και το μοναδικό ζεύγος δρομολογίων, το οποίο θα εκτελείται καθημερινά έως τις 7 Απριλίου, οπότε και θα προστεθεί ακόμα ένα, ενώ στις 11 του μήνα θα δρομολογηθεί και τρίτο ζεύγος δρομολογίων στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Εξαιτίας της μείωσης της ταχύτητας στα 100 χιλιόμετρα την ώρα για λόγους ασφαλείας, η διαδρομή υπολογίζεται ότι θα διαρκεί πλέον περίπου 5,5 ώρες αντί για 4 που διαρκούσε έως πριν τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών. Το κόστος των εισιτηρίων παραμένει το ίδιο παρά το γεγονός ότι ο κ. Γεραπετρίτης είχε αναφέρει κατά την ακρόασή του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ότι το υπουργείο θα συζητούσε με την εταιρία κάποιες προσφορές προκειμένου να στρέψει ξανά το επιβατικό κοινό προς το τρένο ύστερα από το «πάγωμα» των δρομολογίων για περισσότερο από ένα μήνα.

Σύμφωνα με σιδηροδρομικές πηγές, πολλά από τα προβλήματα στις σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα έχουν αποκατασταθεί, ενώ μένει να λυθεί το ζήτημα της επικοινωνίας εντός των σηράγγων. Η πιστοποίηση των φορητών συσκευών από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) αναμένεται ότι θα έχει δοθεί στο διάστημα από τα μέσα έως το τέλος Απριλίου. Έως τότε και προκειμένου να συνεχίσουν να διεξάγονται κανονικά τα δρομολόγια στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας, έχει αποφασιστεί να επιβαίνει στην αμαξοστοιχία πλοηγός υπάλληλος του ΟΣΕ, ο οποίος θα μπορεί να χειρίζεται τα ραδιοτηλέφωνα.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

σιδηρόδρομοςHellenic Trainειδήσεις τώραΟΣΕΤέμπηΓιώργος Γεραπετρίτης