Τέμπη: Ο σταθμάρχης ήθελε μετάταξη στον ΟΣΕ και το 2019 - Είχε απορριφθεί το αίτημα του
Μαρία ΛιλιοπούλουΤρία χρόνια νωρίτερα και από την ίδια την κυβέρνηση της ΝΔ είχε απορριφθεί η αίτηση του μοιραίου σταθμάρχη της Λάρισας, Βασίλη Σαμαρά να επιστρέψει ως σταθμάρχης στον ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης κατάφερε να επιστρέψει τελικά στον Οργανισμό με την ειδικότητα που επιθυμούσε το 2022 και αφού είχαν αλλάξει οι προϋποθέσεις για τα όρια ηλικίας με υπουργική απόφαση, η οποία όμως υπεγράφη μετά την υποβολή της αίτησής του.
Την αποκάλυψη για την προ τριετίας απόρριψη της αίτησης έκανε ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στην ημερίδα του ΣΥΡΙΖΑ για την ασφάλεια στις μεταφορές δίνοντας στη δημοσιότητα και τα συγκεκριμένα έγγραφα.
Οπως προκύπτει απ΄αυτά, ο Βασίλης Σαμαράς - αν και πρώην αχθοφόρος - είχε υποβάλεί αίτηση μετάταξης - μεταφοράς σε θέση σταθμάρχη τον Δεκέμβριο του 2019 εκμεταλλευόμενος νομοθετική διάταξη, την οποία είχε ψηφίσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και επέτρεπε την επιστροφή πρώην εργαζομένων στον Οργανισμό σε κρίσιμες ειδικότητες προκειμένου να ενισχυθεί το δυναμικό του Οργανισμού σε μία περίοδο που δε γινονταν προσλήψεις. Η δυνατότητα επιστροφής αφορούσε εργαζομένους, οι οποίοι στο παρελθόν δούλευαν σε συγκεκριμένες ειδικότητες: σταθμαρχών, κλειδούχων, μηχανικών και τεχνιτών και είχαν απομακρυνθεί από τον Οργανισμό με το μαζικό κύμα περικοπών και μετατάξεων της περιόδου 2010 – 2011. Με τη συγκεκριμένη διάταξη είχε καταστεί εφικτό να επιστρέψουν στον ΟΣΕ περίπου 100 εργαζόμενοι αυτών των ειδικοτήτων.
Χρήση αυτής της διάταξης επιχείρησε να κάνει και ο Βασίλης Σαμαράς το 2019 κάνοντας αιτηση μετάταξης. Στις 7 Ιανουαρίου 2020 ο ΟΣΕ του απαντά ότι το αίτημα θα πρέπει να απευθυνθεί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να εξεταστεί αρμοδίως.
Το ενδιαφέρον είναι ότι το υπουργείο τη δεδομένη στιγμή απορρίπτει το αίτημά του καθώς η διάταξη σαφώς δεν τον περιελάμβανε: «Καθώς η ειδικότητα Επιστάτης Γραφείου Αποσκευών, με την οποία υπηρετούσατε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, δενπεριλαμβάνεται στις ως άνω διατάξεις, το αίτημά σας για μετάταξη από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας προς τον ΟΣΕ δεν είναι δυνατόν να ικανοποιηθεί».
Κι αυτό γιατί ο νόμος 4530 του 2018 σαφώς όριζε ότι δύνανται να επανέλθουν στους εποπτευόμενους φορείς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπάλληλοι που υπηρετούσαν με την ειδικότητα του οδηγού, μηχανοδηγού ή σταθμάρχη ή κλειδούχου ή εργάτη γραμμής ή τεχνίτη γραμμής ή μηχανικού ΠΕ και ΤΕ ή στον κλάδο ελέγχου και κίνησης αμαξοστοιχιών (προϊστάμενος αμαξοστοιχίας και συνοδός) και οι οποίοι είχαν μεταφερθεί ως πλεονάζον προσωπικό προς αλλους φορείς του Δημοσίου κατόπιν υποβολής σχετικ΄γης αίτησης και μετά από γνώμη του αρμόδιου οργάνου του φορέα υποδοχής.
Δύο χρόνια αργότερα, το 2022 ο Βασίλης Σαμαράς καταφέρνει να επιστρέψει τελικά στον ΟΣΕ με τον νόμο της κινητικότητας ως σταθμάρχης, όπως επιθυμούσε και αφού είχε «διορθωθεί» ο νόμος ώστε να παρακαμφθεί το εμπόδιο του ορίου ηλικίας που δεν πληρούσε ο Βασίλης Σαμαράς καθώς ήταν μεγαλύτερος.
«Αυτά είναι τα ανθρώπινα λάθη», σχολίασε ο κ. Σπίρτζης, προσθέτοντας πως «το ρουσφετολογικό κράτος σε αυτήν την ηλικία παρέκαμψε τον δικό μας νόμο και τελικά τον έκανε σταθμάρχη».
Μηχανοδηγοί με απολυτήριο ...Δημοτικού
Την ίδια στιγμή και ενώ η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) έχει ήδη αναφερθεί στο προκαταρκτικό πόρισμά της σε ενδείξεις ελλιπούς εκπαίδευσης των σταθμαρχών που είχαν προσληφθεί με δελτίο παροχής υπηρεσιών, καλώντας μάλιστα τον ΟΣΕ να τους αποσύρει από κρίσιμες θέσεις, στο φως έρχεται προσπάθεια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και του ΟΣΕ να χορηγηθούν άδειες μηχανοδηγού ακόμα και σε αποφοίτους ...Δημοτικού.
Οπως κατήγγειλε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (μηχανοδηγοί), Κώστας Γενιδούνιας, με τροπολογία που πέρασε το υπουργείο τον περασμένο Ιούλιο δινόταν η δυνατότητα σε χειριστές μηχανημάτων του ΟΣΕ ύστερα από ταχύρρυθμη εκπαίδευση να εκδώσουν την ευρωπαική άδεια μηχανοδήγησης επιχειρώντας ουσιαστικά να παρακάμψουν την κοινοτική οδηγία, η οποία ξεκάθαρα αναφερεται σε αποφοίτους Λυκείου με καλή γνώση της ελληνικής.
«Το 2022 ψηφίστηκε νόμος με τον οποίο ήθελαν να κάνουν μηχανοδηγούς με απολυτήριο Δημοτικού, ενώ παράλληλα μείωναν τη γνώση των ελληνικών λες και οι μηχανοδηγοί δε μιλούν στους ασυρμάτους», ανέφερε.
Οι μηχανοδηγοί ενημέρωσαν για τη νομοθετική ρύθμιση την Ευρωπαική Ομοσπονδία (ALE), η οποία έφτασε το ζήτημα στην Ευρωπαική Επιτροπή. Με επιστολή της η ALE προς τον επικεφαλής της DG Move κάνει λόγο για ρύθμιση με επιπτώσεις στην ασφάλεια του ευρωπαικού σιδηριοδρομιού περιβάλλοντος. Επισημαίνει ότι: «με μια ξαφνική τροποποίηση και χωρίς προηγούμενη ενημέρωση, η πολιτική ηγεσία του ελληνικού Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών προσπαθεί να τροποποιήσει την Κοινοτική Οδηγία 2007/59 μειώνοντας τα προσόντα που απαιτούνται για την απόκτηση της ευρωπαϊκής άδειας οδήγησης τρένων.
Πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο 9 της τροπολογίας 1368/207, όπως παρουσιάζεται στο εγκεκριμένο σχέδιο νόμου «Μεταφορά στο ελληνικό δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/262 ...δημοσιονομικοί κανόνες», η Κυβέρνηση τροποποιεί τα απαιτούμενα προσόντα για την απόκτηση της Ευρωπαικής Άδειας Μηχανοδήγησης και δεν απαιτεί πλέον την κατοχή απολυτηρίου Λυκείου ή την ανάγκη αποδεδειγμένης γνώσης της ελληνικής».
Σε ανύποπτο χρόνο και μήνες πριν τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, η Ομοσπονδία κάνει σαφή αναφορά στο ζήτημα της ασφάλειας και της υποτίμησης των κανόνων της εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης: «Σε μια εποχή που οι σιδηρόδρομοι θα πρέπει να είναι στο επίκεντρο των μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων και συμπίπτουν με την αναθεώρηση της οδηγίας για τους μηχανοδηγούς που πραγματοποιείται το 2022, γινόμαστε για άλλη μια φορά μάρτυρες της πλήρους υποτίμησής της και της σοβαρότητας της υπαγόρευσης κανόνων ενάντια στην προσοχή για την ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας και την ανάγκη για πλήρως εκπαιδευμένο προσωπικό».
Να σημειωθεί ότι η δυνατότητα μετατροπής των αδειών τους σε ευρωπαικές, ίσχυε ήδη για χειριστές μηχανημάτων του ΟΣΕ, οι οποίοι όμως ήταν απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ωστόσο ο ΟΣΕ πίεζε για τη μετατροπή των αδειών και των αποφοίτων χαμηλότερων εκπαιδευτικών βαθμίδων παρά το γεγονός ότι αυτό ερχόταν σε αντίθεση με τα οριζόμενα στη σχετική Ευρωπαική Οδηγία. Η σχετική ρύθμιση ψηφίστηκε το καλοκαίρι του 2022 και ακολούθησε αιτημα του ΟΣΕ το φθινόπωρο για τη μετατροπή αδειών εργαζομένων αφού περνούσαν από ταχύρρυθμη εκπαίδευση 40 ωρων. Η διαδικασία πάγωσε καθώς η ΡΑΣ δεν ενέκρινε το αίτημα δεδομένου ότι οι προηγούμενοι χειριστές είχαν ολοκληρώσει πρόγραμμα διάρκειας 250 ωρών. Κατά συνέπεια το αίτημα απορρίφθηκε και για λόγους ισονομίας.
- Ποιοι μένουν εκτός από τα ψηφοδέλτια της ΝΔ: Η εκκρεμότητα και οι περιφέρειες που κατέρχονται ηχηρά στελέχη
- Πώς το κόμμα Κασιδιάρη επιχειρεί να μπει στη Βουλή από το «παράθυρο» - «Δεν γνώριζα», λέει ο καταδικασθείς
- Κύκλωμα με 271 οχήματα μετέφερε παράνομα μετανάστες από την Τουρκία: Πάνω από 2,7 εκατ. ευρώ τα κέρδη τους
- Ο διάλογος της Πισπιρίγκου με τον εντατικολόγο: Τι τον ρωτούσε η κατηγορούμενη μετά την ανακοπή της Τζωρτζίνας
- Έτσι έμοιαζε ο άνθρωπος πριν 30.000 χρόνια: Εντυπωσιακή προσέγγιση από επιστήμονες
- ΔΝΤ: Αλλάζει η παγκόσμια οικονομία - Με βάση τη γεωπολιτική ασφάλεια πλέον οι επενδύσεις
- Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
- Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
- Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
- Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ