Νίκος Παππάς: Συνδυασμός εγκατάλειψης και εμμονής ιδιωτικοποίησης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
Newsroom«Διαφάνεια, αποτελεσματικότητα και ταχύτερη παράδοση των έργων στους πολίτες» είναι, όπως τόνισε ο Νίκος Παππάς, το τρίπτυχο του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για τις υποδομές. Με πρόσθετο στοιχείο, όπως συμπλήρωσε ο ίδιος, «την ασφάλεια των υποδομών και κατά τη χρήση τους, με τη διατήρησή της να αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας, μέσω των κατάλληλων μηχανισμών».
Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, μιλώντας στην ημερίδα του κόμματος με θέμα: «Ασφαλείς μεταφορές, σύγχρονες υποδομές», επεσήμανε ότι «ο τομέας των υποδομών δημιουργεί πολλές δυνατότητες ανάπτυξης αλλά και σημαντικές υποχρεώσεις για την Πολιτεία και τον τεχνικό - κατασκευαστικό κλάδο».
Τόνισε, ακόμα, ότι «όπως κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, την προηγούμενη δεκαετία, η ελληνική οικονομία συνάντησε ένα “πάτωμα” διατήρησης σε ένα επίπεδο επειδή είχαν ολοκληρωθεί μεγάλες υποδομές, έτσι και μετά την έναρξη της πανδημικής κρίσης, οι κλάδοι των υποδομών και των μεταφορών θα μπορούσαν να αποτελέσουν “αγαθή διαφυγή” για να συνεχιστεί η οικονομική δραστηριότητα στη χώρα, τη στιγμή που οι περισσότεροι κλάδοι είχαν πρόβλημα λόγω των lockdown». Για να συνεχίσει: «Παρότι το είχαμε επισημάνει, αυτό δε συνέβη. Δεν υπήρξε συνέχεια της καλής κεκτημένης ταχύτητας του είχαμε ως το 2019, αντιθέτως είχαμε καθυστερήσεις και πισωγυρίσματα», φέρνοντας ως παραδείγματα τις παλινωδίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης, τον ΒΟΑΚ, κ.ά.
Ο Νίκος Παππάς αναφέρθηκε και στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών και Υποδομών, που είχε συγκροτήσει το 2017 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ σε συνεργασία με τις υπηρεσίες τη Ε.Ε., χαρακτηρίζοντάς το «ένα συμπαγές πλαίσιο για συνδεδεμένες μεταφορές», που περιείχε ένα πακέτο έργων τα οποία «δεν θα συναντούσαν κανένα πρόβλημα χρηματοδότησης, καθώς ως σχέδιο είχε πάρει την έγκριση της Ε.Ε.». Όπως εξήγησε, «Η χώρα είχε ένα συγκροτημένο σχέδιο και έναν ανοιχτό διάδρομο χρηματοδότησης, κάτι που μέσα στην πανδημία θα μπορούσε να λειτουργήσει και με τη δημιουργία του Ταμείου Ανάκαμψης».
Μιλώντας για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, ανέφερε πως στον τομέα σήμερα επικρατεί «ένας συνδυασμός εγκατάλειψης και εμμονής ιδιωτικοποίησης των ΜΜΜ». Αφού περιέγραψε την κατάσταση που επικρατεί, με τις ελλείψεις οχημάτων, τις πανάκριβες συμβάσεις με ιδιώτες, την ακινητοποίηση λεωφορείων εν μέσω δρομολογίων, κ.ά., κάλεσε την κυβέρνηση Μητσοτάκη «να ακούσει τους εργαζόμενους σε λεωφορεία και τρόλεϊ και να μην επαναλάβει την τακτική “δεν είδα, δεν άκουσα, δεν μιλάω” που είχε με τους εργαζόμενους στον σιδηρόδρομο».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις αλλαγές που έφερε η κυβέρνηση Μητσοτάκη στις δημόσιες συμβάσεις, όπως η ακύρωση διατάξεων διαφάνειας από τον νόμο 4412/16, η κατάργηση ηλεκτρονικών συστημάτων και διαδικασιών διαφάνειας και ελέγχου, η αβελτηρία στη θεσμοθέτηση μέτρων για ασφάλεια και έλεγχο των συμβάσεων και των υποδομών.
- Ποιοι μένουν εκτός από τα ψηφοδέλτια της ΝΔ: Η εκκρεμότητα και οι περιφέρειες που κατέρχονται ηχηρά στελέχη
- Πώς το κόμμα Κασιδιάρη επιχειρεί να μπει στη Βουλή από το «παράθυρο» - «Δεν γνώριζα», λέει ο καταδικασθείς
- Κύκλωμα με 271 οχήματα μετέφερε παράνομα μετανάστες από την Τουρκία: Πάνω από 2,7 εκατ. ευρώ τα κέρδη τους
- Ο διάλογος της Πισπιρίγκου με τον εντατικολόγο: Τι τον ρωτούσε η κατηγορούμενη μετά την ανακοπή της Τζωρτζίνας
- Έτσι έμοιαζε ο άνθρωπος πριν 30.000 χρόνια: Εντυπωσιακή προσέγγιση από επιστήμονες
- ΔΝΤ: Αλλάζει η παγκόσμια οικονομία - Με βάση τη γεωπολιτική ασφάλεια πλέον οι επενδύσεις
- Η Συρία μετά την «επανάσταση της»: Αλ Τζολάνι, ο νέος ηγέτης με τουρκικό… κοστούμι
- Η συγκινητική ανάρτηση της μητέρας του 9χρονου που σκοτώθηκε στην επίθεση στο Μαγδεμβούργο: «Γιατί εσύ;»
- Σε διαθεσιμότητα και ο δεύτερος αστυνομικός της Βουλής που συνελήφθη για ενδοοικογενειακή βία: Αλληλομηνύθηκε με τη σύζυγό του
- Γιαγκίνηδες: Οταν η ερωτική κάψα συναντά τη φλόγα της ρεμπέτικης ψυχής