Τρένα: Συμβολή από Γάλλους και Ιταλούς για την βελτίωση της λειτουργίας αλλά και για τις επενδύσεις της Hellenic Train
NewsroomΣυνδυασμό των συμπερασμάτων των πορισμάτων για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών θα αποτελεί το πλέγμα μέτρων που θα λάβει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη βελτίωση του σιδηροδρόμου.
Αυτό επεσήμανε την Πέμπτη ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους με αφορμή τη δημοσιοποίηση του πορίσματος για το δυστύχημα στα Τέμπη, από την οποία πάντως έλειπαν τα μέλη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, οι κατ΄εξοχήν αρμόδιοι να αναπτύξουν τα συμπεράσματα του πορίσματος.
Το υπουργείο ήδη αναμένει το πόρισμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, το οποίο θα επικεντρωθεί κυρίως στην αξιολόγηση των αιτίων του δυστυχήματος και στη βελτίωση του οργανωτικού μοντέλου αλλά δε θα είναι έτοιμο πριν τον προσεχή Σεπτέμβριο καθώς επίσης και την έκθεση των Γαλλικών Σιδηροδρόμων, το οποίο θα δίνει έμφαση σε ζητήματα εκπαίδευσης, λειτουργίας και μεταφοράς τεχνογνωσίας.
Την επόμενη εβδομάδα φτάνει στην Αθήνα γαλλική αντιπροσωπεία
Την επόμενη εβδομάδα θα βρεθεί στην Αθήνα γαλλική αντιπροσωπεία υπό τον Γάλλο υπουργό Μεταφορών για την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΟΣΕ και Γαλλικών Σιδηροδρόμων.
Σύμφωνα με τον κ. Γεραπετρίτη, θα υπάρξει τηλεφωνική επικοινωνία και με τον Ιταλό υπουργό Μεταφορών, ενώ δεν αποκλείεται έως τον Μάιο και μία φυσική συνάντηση των δύο υπουργών με αντικείμενο τις επενδύσεις της Hellenic Train.
Τι είπε ο Γεραπετρίτης για το πόρισμα
Αναφορικά με το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, ο κ. Γεραπετρίτης επεσήμανε ότι «καταγράφει με ακρίβεια και αμεροληψία τα δεδομένα του τραγικού δυστυχήματος», προσθέτοντας ότι «παρά τα όσα είχαν ειπωθεί από πολιτική ιδιοτέλεια ότι η Επιτροπή είναι χειραγωγούμενη και μεροληπτική, όπως θα διαπιστώσετε, είναι πόρισμα πραγματικής καταγραφής και επ’ ουδενί πόρισμα συγκάλυψης. Καλό θα είναι όσοι λοιδορούσαν την Επιτροπή για την αντικειμενικότητά της και την Κυβέρνηση για τις προθέσεις της να κάνουν την αυτοκριτική τους».
Προσέθεσε ότι το πόρισμα αναδεικνύει σοβαρές ανθρώπινες παραβιάσεις του ισχύοντος Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και σε σχέση με τα οργανωτικά του σιδηροδρόμου επισημαίνει και συστημικές πλημμέλειες, πολλές εκ των οποίων έχουν διαχρονικό χαρακτήρα. Σημείωσε, πάντως, ότι αποτυπώνει την επιστημονική κρίση των μελών της Επιτροπής και αναλύει πραγματικά περιστατικά και «δε δικάζει», ενώ αν και ανέφερε πως και ο ίδιος δεν το έχει διαβάσει ακόμα λεπτομερώς, στην ανακοίνωση του υπουργείου τονίζεται «πως έχει ήδη υπάρξει απάντηση και πρόκειται να υπάρξουν περαιτέρω διευκρινίσεις».
«Το μεγαλύτερο μέρος των προτάσεων του πορίσματος έχει υλοποιηθεί»
Σύμφωνα με τον ίδιο, το μεγαλύτερο μέρος των προτάσεων του πορίσματος έχει ήδη υλοποιηθεί από το Υπουργείο ή βρίσκεται στην φάση εκπόνησης. «Το δίκτυο επαναλειτούργησε με αυστηρούς όρους ασφαλείας, η δε ανταπόκριση του επιβατικού κοινού είναι εξαιρετικά θετική με πολύ υψηλές πληρότητες που έφτασαν στο 100%, γεγονός που αποδεικνύει την εμπιστοσύνη που σταδιακά ανακτάται».
Σχετικά με το πρόσθετο προσωπικό, επανέλαβε ότι με νομοθετικές διατάξεις που ψηφίστηκαν προχωράει άμεσα η πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ 140 ατόμων και η επαναφορά στην υπηρεσία 160 φυλάκων ισόπεδων διαβάσεων, των οποίων οι συμβάσεις είχαν λήξει. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι προσλήψεις δεν προβλέπονται σε προεκλογική περίοδο, ως εκ τούτου η διαδικασία θα κινηθεί με βραδύτερους ρυθμούς.
Αναφορικά με τις συμβάσεις για την σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση (περιλαμβανομένου του συστήματος ETCS), σύμφωνα με τον υπουργό, προχωρούν με ταχείς ρυθμούς και θα ολοκληρωθούν στο τέλος Σεπτεμβρίου τρέχοντος έτους.
Τα βασικά προβλήματα των καθυστερήσεων
Να σημειωθεί ότι ειδικά ως προς το ζήτημα των έργων, το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων αναφέρεται αναλυτικά στις συνεχείς παρατάσεις των συμβάσεων τονίζοντας ότι τα βασικά προβλήματα των καθυστερήσεων αφορούν:
- Τη διαρκώς μεταβαλλόμενη νομοθεσία για τους διαγωνισμούς προμηθειών, υπηρεσιών και δημοσίων έργων
- Την έλλειψη καταρτισμένων στελεχών στο Δημόσιο και στις ΔΕΚΟ
- Τη χορήγηση παρατάσεων ολοκλήρωσης των έργων.
- Την αποδοχή των αιτήσεων παράτασης χωρίς ενδελεχή έλεγχο της ευθύνης των αναδόχων.
Η Επιτροπή μάλιστα προτείνει την ανάπτυξη ενός νέου συστήματος Διαύγειας για την παρακολούθηση όλων των δημοσίων έργων υποδομής και ένα ψηφιακό Κεντρικό Σύστημα Παρακολούθησης των Τεχνικών Έργων που «προφανώς θα παρεμπόδιζε τη συστηματική χορήγηση παρατάσεων και την διαιώνιση της εκτέλεσης των έργων».
Υπενθυμίζεται ότι προσφάτως στην ανάγκη ανάπτυξης μιας νέας «Διαύγειας» για τα έργα και τη θεσμοθέτηση ενός ψηφιακού κεντρικού συστήματος παρακολούθησης τεχνικών έργων είχε αναφερθεί και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας στο πλαίσιο της παρουσίασης του προγράμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τις υποδομές και τις μεταφορές.
- Πώς το Μαξίμου έφτασε στη διαγραφή Σαμαρά από τη ΝΔ –Το παρασκήνιο, οι σταγόνες που ξεχείλισαν το ποτήρι και οι επόμενες κινήσεις Μητσοτάκη
- Πολυτεχνείο: «Αστακός» η Αθήνα με 5.500 αστυνομικούς - Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
- Αστοχία στην πρόγνωση για την κακοκαιρία Alexandros: Ποιά ήταν τα αίτια - Η εξήγηση του Κλέαρχου Μαρουσάκη
- Επιστρέφει με νέα ταινία ο James Bond - Οι αποκαλύψεις για τον πρωταγωνιστή