Ελλάδα|03.05.2023 18:07

Σιδηρόδρομος: Επανεκκίνηση μόνο στα χαρτιά - Δεκάδες αφύλακτες διαβάσεις πάνω από δύο μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών

Μαρία Λιλιοπούλου

Εξήντα τρεις ημέρες μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών και παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΟΣΕ για πλήρη επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, κομβικά δρομολόγια εξακολουθούν να μην εκτελούνται, ενώ αφύλακτες παραμένουν πολλές διαβάσεις από τις οποίες πρέπει να διέλθουν τα τρένα στα δρομολόγια της Βόρειας Ελλάδας.

Το πρωί της Τετάρτης ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας Intercity, η οποία θα εκτελούσε δοκιμαστικό δρομολόγιο στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας, αρνήθηκε να το εκτελέσει διότι στο έγγραφο που έλαβε από τον διαχειριστή υποδομής ΟΣΕ εντόπισε δέκα διαβάσεις που ακόμα δε λειτουργούν και δε φυλάσσονται. Πρόκειται για αφύλακτες διαβασεις, στις οποίες δε λειτουργούν τα αυτόματα συστήματα για τις μπάρες ασφαλείας, τους φωτεινούς σηματοδότες και τα ηχητικά προειδοποιητικά σήματα. Αποτέλεσμα ήταν το δρομολόγιο να μην εκτελεστεί.

«Για εμάς η ασφαλεια είναι αδιαπραγμάτευτη. Μετά την άρνηση του μηχανοδηγού να ξεκινήσει, το δρομολόγιο ακυρώθηκε και ο συρμός επιστρέφει στο μηχανοστάσιο. Ας καταλάβουν καλά οι υπεύθυνοι ότι δεν θα κάνουμε πίσω. Αγώνας για ασφαλεια στην εργασία και τις μεταφορές. Αγώνας για ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ καθημερινά» έγραψε σε ανάρτησή του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης, Κώστας Γενιδούνιας, ο οποίος έφερε το θέμα στη δημοσιότητα.

Σύμφωνα με το έγγραφο που ανάρτησε, σε δέκα ισόπεδες διαβάσεις της διαδρομής υπήρχε η ένδειξη «δε λειτουργεί- δε φυλάσσεται».

«Δεν λειτουργεί - δεν φυλάσσεται. 3 Μαΐου 2023. 63 μέρες μετά τα Τέμπη. Αυτοί είναι. Κροκοδείλια δάκρυα, επικοινωνιακά σώου και στείλε τον λογαριασμό στους εργαζόμενους» ανέφερε ο κ. Γενιδούνιας.

Ακόμα σε αναμονή για τον Προαστιακό Θεσσαλονίκης – Λάρισας

Στο μεταξύ σε αναμονή εξακολουθούν να βρίσκονται χιλιάδες επιβάτες - στην συντριπτική πλειοψηφία τους εργαζόμενοι - αναφορικά με την επανεκκίνηση των δρομολογίων του Προαστιακού της Θεσσαλονίκης.

Ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για ζητήματα Υποδομών και μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης είχε ανακοινώσει πριν από μερικές ημέρες ότι στα τέλη αυτής της εβδομάδας θα λειτουργήσει ξανά η σύνδεση Θεσσαλονίκης – Λάρισας. Εως σήμερα δεν έχει υπάρξει νέα ανακοίνωση για το θέμα και σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Εθνους» δεν έχουν φτάσει ακόμα στην Hellenic Train τα απαραίτητα έγγραφα για την κυκλοφορία.

Αυτό που φτάνει τόσο στα γραφεία της εταιρίας όσο και στο υπουργείο είναι πλήθος παραπόνων και διαμαρτυριών καθημερινά από επιβάτες, οι οποίοι για περισσότερο από δύο μήνες αναγκάζονται να μετακινούνται με δικά τους μέσα από και προς τους χώρους εργασίας τους. Η εταιρία έχει δρομολογήσει λεωφορεία, τα οποία όμως όπως φαίνεται δεν εξυπηρετούν τους εργαζομένους.

Επιπλέον έως σήμερα δεν έχει προχωρήσει ούτε η πρόταση των μηχανοδηγών προς τον ΟΣΕ να τοποθετήσει δικούς του υπαλλήλους ως πλοηγούς στα τρένα ώστε να λυθεί έστω και προσωρινά η αδυναμία επικοινωνίας. Να σημειωθεί επίσης ότι η επανέναρξη των δρομολογίων του Προαστιακού της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να γίνει με ...χειρουργική ακρίβεια ώστε τα δρομολόγια αφενός να εξυπηρετούν τις ώρες αιχμής για τους εργαζομένους και αφετέρου να εξασφαλίζεται ότι δε θα συναντηθούν δύο τρένα εντός των σηράγγων, κάτι που έχει αποφασιστεί ότι δε θα συμβαίνει.  

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

μηχανοδηγόςδιαβάσειςΟΣΕειδήσεις τώραΤέμπηHellenic Trainσιδηροδρομικό δυστύχημα