Ευρωπαίοι μηχανοδηγοί: Σε λάθος κατεύθυνση η διερεύνηση για τα Τέμπη - «Τα τρένα που δε θέλει η Ιταλία τα στέλνει στην Ελλάδα»
Μαρία Λιλιοπούλου«Η διερεύνηση της μεγάλης τραγωδίας των Τεμπών δεν είναι στη σωστή κατεύθυνση κατά την εκτίμησή μας. Κι αυτό γιατί η επιτροπή δεν είναι αυτόνομη και δεν είναι ανεξάρτητη».
Αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μηχανοδηγών, Juan Jesus Garcia Fraille απαντώντας σε σχετική ερώτηση του «Έθνους» στο πλαίσιο κοινής συνέντευξης τύπου που παραχώρησαν με τους Έλληνες συναδέλφους τους περίπου 2,5 μήνες μετά το δυστύχημα που συγκλόνισε την παγκόσμια σιδηροδρομική κοινότητα.
Σύμφωνα με τον κ. Fraille, η διερεύνηση ενός τόσο σοβαρού ζητήματος δεν μπορεί να αγνοεί τους μηχανοδηγούς, αλλά θα πρέπει να τους συμπεριλάβει: «Είναι απαραίτητο να έχουμε στα χέρια μας όλες τις αποδείξεις από την ημέρα του δυστυχήματος, να ξέρουμε τις συνθήκες, να μελετήσουμε το υλικό, τα ηχητικά, τα έγγραφα, μέχρι και τα ωράρια του προσωπικού, τις μετεωρολογικές συνθήκες, ο,τιδήποτε σχετικό», είπε.
Είχε προηγηθεί η τοποθέτηση του προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), Κώστα Γενιδούνια, ο οποίος σημείωσε ότι οι μηχανοδηγοί θα συμβάλλουν στη διερεύνηση των συνθηκών του δυστυχήματος με κάθε μέσο προκειμένου να διαφυλάξουν τη μνήμη των συναδέλφων τους που χάθηκαν. Σημείωσε ότι είναι το μοναδικό σωματείο που δήλωσε παράσταση πολιτικής αγωγής για όσα αδικήματα προκύψουν, ενώ έχει ήδη ζητήσει από την Hellenic Train να προχωρήσει σε επενδύσεις για την αναβάθμιση του τροχαίου υλικού.
Αναφορικά με το ζήτημα της τηλεδιοίκησης τη μοιραία νύχτα του δυστυχήματος, ο κ. Γενιδούνιας είπε ότι βρισκόταν εκτός λειτουργίας, ενώ παρουσίασε και έγγραφο σύμφωνα με το οποίο το σύστημα είχε σταματήσει να λειτουργεί τον Ιούλιο του 2019 ύστερα από φωτιά.
Σχολιάζοντας τα πορίσματα που είδαν το φως της δημοσιότητας και κυρίως αυτό της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που είχε διορίσει το υπουργείο, είπε ότι δεν ελήφθησαν υπόψη οι θέσεις των μηχανοδηγών, ενώ προσέθεσε ότι στη δικογραφία που έχει λάβει το Σωματείο δεν υπάρχουν τα ηχητικά ντοκουμέντα που προβλήθηκαν από ΜΜΕ τις επόμενες ημέρες του δυστυχήματος.
«Διαρρέουν ηχητικά στο διαδίκτυο, αλλά δεν υπάρχουν στη δικογραφία, κάτι που είναι ανεξήγητο για μας ιδιαίτερα αφότου διαβάσαμε ότι ο μηχανοδηγός είχε επικοινωνήσει και μετά την αναχώρηση. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η παράλειψη των ηχητικών από τη δικογραφία δεν έγινε εσκεμμένα», είπε.
Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών εξέφρασε την πεποίθηση ότι βρίσκεται σε εξέλιξη επιχείρηση στοχοποίησης των μηχανοδηγών, ενώ κάλεσε για ακόμα μία φορά και την Hellenic Train να μιλήσει για το δυστύχημα και την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και «όχι να κρύβεται πίσω από ένα συνδικάτο». Συμπλήρωσε μάλιστα ότι το Σωματείο ζήτησε από την εταιρία βίντεο που δείχνει τα προβλήματα στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη και είχε γυριστεί 4 μήνες πριν το δυστύχημα, το οποίο όμως, δε δόθηκε.
Να σημειωθεί ότι η Ομοσπονδία είχε ζητήσει συνάντηση και με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αλλά το αίτημα δεν έγινε δεκτό. Ως εκ τούτου, η Ομοσπονδία πλέον θα συντάξει επιστολή, την οποία και θα στείλει σε όλους τους αρμόδιους.
Γνωστή στους Ευρωπαίους μηχανοδηγούς η κατάσταση του σιδηροδρόμου
Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία ήταν ενήμερη για την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου εδώ και καιρό, είπε ο κ. Fraille: «Το είχαμε καταγγείλει γραπτώς και με κάθε μέσο. Όλοι γνώριζαν τι ήταν αυτό που συνέβαινε. Δεν υπήρχε ούτε σηματοδότηση, ούτε υποδομές, ούτε σωστή εκπαίδευση των σταθμαρχών. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε άλλο δυστύχημα. Απαιτούμε την απόδοση ευθυνών, να μην επιτρέπεται η λειτουργία των τρένων χωρίς ασφάλεια, οι διερευνητές του δυστυχήματος να λειτουργήσουν αυτόνομα, να ακουστούν όσα καταγγέλλουν εδώ και χρόνια οι μηχανοδηγοί».
Ανέφερε ότι είναι πεπεισμένος ότι το τρένο είναι το ασφαλέστερο μέσο, αρκεί να υπάρχει εκτίμηση των κινδύνων και επίλυση των προβλημάτων πριν την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου. «Εάν τα συστήματα ασφαλείας είχαν λειτουργήσει δε θα είχε συμβεί το δυστύχημα», είπε τονίζοντας πως «δεν μπορούμε να επιστρέψουμε στις ταχύτητες που είχαν τα τρένα πριν το δυστύχημα χωρίς να ληφθούν μέτρα».
Την απόλυτη στήριξή του στους Έλληνες μηχανοδηγούς εξέφρασε και ο Pietro Serbassi, πρόεδρος των Ιταλών μηχανοδηγών και Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας προσθέτοντας πως για την ασφάλεια απαιτούνται επενδύσεις και όχι μόνο καλή θέληση. Για το λόγο αυτό θα απαιτήσουν χρηματοδότηση από τις Βρυξέλλες. Ξεκαθάρισε πως δεν είναι δυνατό να περιοριστούν οι ευθύνες στο ανθρώπινο λάθος, απαίτησε δικαιοσύνη και είπε ότι το πιο σημαντικό απ΄όλα είναι η καλλιέργεια κουλτούρας ασφαλείας, ενώ τόνισε ότι τα συστήματα ασφαλείας στην Ευρώπη πρέπει να έχουν ομοιογένεια.
Μίλησε επίσης για την ανάγκη να επεμβαίνει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) όποτε χρειάζεται αναφεροντας πως μπορεί η Trenitalia μητρική Hellenic Train να λειτουργεί ως ανεξάρτητη ιδιωτική εταιρία στην Ελλάδα, αλλά δεν παύει να λειτουργεί στην ελληνική επικράτεια: «Πως μπορεί να δεχτεί να μη λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος. Δέχεται πιέσεις. Σ΄αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να επεμβαίνει ο ERA».
Ως προς το εάν η ιταλική εταιρία θα αναζητήσει την ...έξοδο από την Ελλάδα, ο κ. Γενιδούνιας είπε ότι η ενημέρωση που έχουν οι εργαζόμενοι είναι πως ο Ομιλος θα στηρίξει την επένδυση στη χώρα μας. Αναφορικά με τα τρένα, πάντως, ο Ιταλός συνάδελφός του είπε πως «ό,τι δεν κρατάει η Ιταλία το φέρνουν στην Ελλάδα».
Από την πλευρά του ο β΄ αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας, Leslek Mietek ανέφερε πως όταν η Ομοσπονδία εξηγούσε πώς κυκλοφορούν τα τρένα στην Ελλάδα, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι θεωρούσαν πως υπήρχε λάθος στη μετάφραση. Τόνισε την ανάγκη ασφαλών συμπερασμάτων από τις έρευνες γύρω από τις συνθήκες του δυστυχήματος καθώς είναι ο μόνος τρόπος να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο: «Ο ελληνικός σιδηρόδρομος είναι μέρος του πανευρωπαικού δικτύου και θα έπρεπε όλες οι προϋποθέσεις ασφαλείας να είναι κοινές. Δεν μπορούμε να γυρίσουμε τον χρόνο πίσω, αλλά μπορούμε να εξασφαλίσουμε να μην ξαναγίνει ξανά κάτι τέτοιο. Στην Πολωνία λέμε ότι πολλές οδηγίες και κανονισμοί ασφάλειας πληρώνονται με αίμα. Πρέπει να προλαβαίνουμε τα δυστυχήματα, όχι να βάζουμε μετά τους κανόνες», κατέληξε.
- Τουρκία: Τι σημαίνει η απόσυρση Ιντζέ, ποιος κρύβεται από πίσω και ποιος θα καρπωθεί τις ψήφους του
- H ατζέντα 10 σημείων στην οποία «ποντάρει» ο Μητσοτάκης μέχρι τις κάλπες
- «Τα τρένα που δε θέλει η Ιταλία τα στέλνει στην Ελλάδα» - Σε λάθος κατεύθυνση η διερεύνηση για τα Τέμπη, σημειώνουν οι Ευρωπαίοι μηχανοδηγοί
- Τέλος στις τσάντες των ασθενών με εξετάσεις και έγγραφα – Ψηφιακές αναβαθμίσεις στην Υγεία
- «Εξοικονομώ-Ανακαινίζω» για νέους: Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις - Έρχεται και το «Produce e-green»
- Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
- Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
- Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
- Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες