Ελλάδα|16.06.2023 07:41

Τεράστιο πλήγμα στον τουρισμό της Βόρειας Ελλάδας οι μεγάλες καθυστερήσεις στα σύνορα - Μέχρι και 8 ώρες στην ουρά το κάθε όχημα

Ρωμανός Κοντογιαννίδης

Το καμπανάκι του κινδύνου, προκειμένου να μη δεχθεί η Βόρεια Ελλάδα για ένα ακόμα καλοκαίρι ισχυρό πλήγμα στον οδικό της τουρισμό, εξαιτίας των πολύωρων καθυστερήσεων στα σύνορα με τις γειτονικές βαλκανικές χώρες, «χτυπάει» μέσω του ethnos.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας – Θράκης και πρόεδρος των Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Μακεδονίας – Θράκης, Μιχάλης Ποζίκογλου.

Όπως αναφέρει, το καλοκαίρι του 2022, το πρώτο σε συνθήκες κανονικότητας μετά την πανδημία του κορονοϊού, οι καθυστερήσεις για είσοδο στη χώρα μας στα σύνορα με Βουλγαρία (Προμαχώνας), Βόρεια Μακεδονία (Εύζωνοι) και Τουρκία (Κήποι) έφταναν ακόμα και τις οκτώ ώρες τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, με τη μέση καθυστέρηση να βρίσκεται στις 4-5 ώρες για κάθε όχημα ή τουριστικό λεωφορείο.

Αυτό προκάλεσε ένα τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο για τον τουρισμό της χώρας και κυρίως της Βόρειας Ελλάδας, με αποτέλεσμα πολλοί Βαλκάνιοι, οι οποίοι φτάνουν οδικώς και κατακλύζουν κάθε καλοκαίρι τις παραλίες της Χαλκιδικής, της Καβάλας, της Πιερίας κτλ. να στραφούν σε άλλους παραθαλάσσιους προορισμούς (Μαυροβούνιο, Κροατία, Βουλγαρία, Τουρκία), όπου η πρόσβαση είναι πιο εύκολη και λιγότερο χρονοβόρα.

Όπως λέει ο κ. Ποζίκογλου, αυτό είχε ως αποτέλεσμα το καλοκαίρι του 2022 να κλείσει με μείωση κατά περίπου 30% στους τζίρους των επαγγελματιών που μεταφέρουν οδικώς τουρίστες στη Βόρεια Ελλάδα, σε σύγκριση με την προ covid-19 περίοδο.

Ίδια η εικόνα και το φετινό καλοκαίρι;

Το φετινό καλοκαίρι δεν έχει ακόμα ξεκινήσει το μαζικό κύμα οδικού τουρισμού από τις βαλκανικές χώρες προς την Βόρεια Ελλάδα (κάθε καλοκαίρι αρχίζει συνήθως το δεύτερο 15νθήμερο του Ιουνίου μετά το κλείσιμο των σχολείων σε αυτές), ωστόσο, μέχρι στιγμής όλες οι ενδείξεις συγκλίνουν στο ενδεχόμενο η κατάσταση στα σύνορα να είναι το ίδιο αρνητική με την περσινή.

«Δεν είναι δυνατόν στην υψηλή τουριστικά περίοδο, τον Ιούλιο και κυρίως τον Αύγουστο, ένα τουριστικό λεωφορείο ή ένα ΙΧ να χρειάζεται ακόμα και οκτώ ώρες για να μπει στη χώρα μας από τους Ευζώνους, τον Προμαχώνα ή τους Κήπους. Αυτό δημιουργεί τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο για τον τουρισμό της χώρας μας, αφού, όσοι ταλαιπωρηθούν, δε θα ξανάρθουν και θα ενημερώσουν και άλλους συμπατριώτες τους για την ταλαιπωρία. Είναι λογικό στη συνέχεια να στραφούν σε τουριστικούς προορισμούς άλλων χωρών, όπου δεν υπάρχει ταλαιπωρία, κάτι που ήδη το ζούμε. Το πρόβλημα ξεκίνησε από πέρυσι, αφού τότε ξεκίνησαν και οι καθυστερήσεις στα σύνορα. Εξαιτίας αυτών των καθυστερήσεων και της ταλαιπωρίας οι τζίροι μας ήταν μειωμένοι πέρυσι κατά 30% και ελπίζουμε να μη γίνει το ίδιο και φέτος», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Ποζίκογλου.

«Απαραίτητη η στελέχωση»

Κατά τον πρόεδρο του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας – Θράκης, η αποτελεσματικότερη λύση για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι η ενίσχυση με ανθρώπινο δυναμικό των τελωνείων στα σύνορα κατά τους δύο-τρεις καλοκαιρινούς μήνες, ώστε να διεκπεραιώνονται ευκολότερα και γρηγορότερα οι γραφειοκρατικές διαδικασίες.

«Υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στο ψάξιμο των οχημάτων και βέβαια στις γραφειοκρατικές διαδικασίες κατά τον έλεγχο των διαβατηρίων και των ταυτοτήτων. Η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού στα τελωνεία είναι απαραίτητη για τη μείωση των καθυστερήσεων και αν χρειαστεί, τις μέρες αιχμές να υπάρχουν ακόμα και διπλοβάρδιες», σημειώνει ο κ. Ποζίκογλου.

Τέλος, ο ίδιος αναφέρει ότι θα ήταν ακόμα καλύτερο η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού να γίνει στις γραμμές που περνούν τα τουριστικά λεωφορεία, στα οποία καταγράφονται και τα περισσότερα προβλήματα. Αυτό διότι κάθε λεωφορείο έχει πενήντα τουρίστες, υπερπολλαπλάσια περισσότερους σε σχέση με ένα ΙΧ, αλλά και γιατί μία καθυστέρηση μπορεί να «τινάξει στον αέρα» το ωρολόγιο πρόγραμμα μίας εκδρομής.

Βουλγαρίατουρισμόςτουριστικά λεωφορείαΤουρκίατελωνείαΒόρεια ΜακεδονίασύνοραΒαλκάνια