Πτώση Canadair στην Κάρυστο: Τα σενάρια για τη συντριβή - «Δεν έχει εκτινασσόμενα καθίσματα»
NewsroomΠένθος επικρατεί στη χώρα μετά το θάνατο των 2 χειριστων του Canadair που συνετρίβη το μεσημέρι της Τρίτης στην Κάρυστο, την ώρα που το αεροσκάφος επιχειρούσε για κατάσβεση της μεγάλης φωτιάς και έκανε χαμηλή προσέγγιση σε πύρινο μέτωπο. Ειδικοί αναλυτές ήδη αναλύουν το οπτικοακουστικό υλικό από την πτώση του μοιραίου αεροσκάφους.
Κόπηκε ο πλωτήρας - «Αεροδυναμική διαταραχή»
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες με βάση το οπτικό υλικό που ήρθε στη δημοσιότητα, το αεροσκάφος τη στιγμή που έκανε την προσβολή της φωτιάς στον Πλατανιστό Καρύστου και στη φάση της άφεσης του νερού προσέκρουσε με το δεξί φτερό σε δέντρο, αποκόπηκε ο δεξιός πλωτήρας, γεγονός που αύξησε τη δεξιά κλίση του αεροσκάφους και προσέκρουσε στο έδαφος.
Ο δημάρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, που είναι και έμπειρος κυβερνήτης της Πολιτικής Αεροπορίας, είπε στον ΑΝΤ1 «είναι από τις συνηθισμένες πολύ χαμηλού ύψους πτήσεις των πυροσβεστικών αεροσκαφών στα 30-40 πόδια με 10- 15 μέτρα. Βλέπουμε ότι το ανάγλυφο είναι πάρα πολύ επικίνδυνο και η ρίψη του νερού εξαιρετικά στοχευμένη. Αφού ρίξει το νερό, βλέπουμε ότι όλο το δεξί φτερό περνά μέσα από δέντρα μεσαίας ανάπτυξης. Ο πλωτήρας αποκόπτεται δημιουργώντας αεροδυναμική διαταραχή προφανώς πρέπει να υπάρξει κάποιο πρόβλημα σε επίπεδο πηδαλίων κλίσης».
«Η κλίση φτάνει να υπερβαίνει τις 90 μοίρες. Το αεροσκάφος μπαίνει σε διαδικασία απώλειας στήριξης, όταν πλέον μπει σ’ αυτή την κατάσταση χρειάζεται 500 με 1000 πόδια για να ανακτήσει κανείς τον έλεγχο», είπε χαρακτηριστικά.
«Είναι πάρα πολύ κοντά, όλες οι πτήσεις αυτές γίνονται πολύ κοντά. Η κλίση, χαλάει την κινητική ενέργεια στην κρισιμότερη φάση της κρίσης δημιουργεί μια κατάσταση που είναι μη διαχειρίσιμη, σ’ αυτό το ύψος να έχεις τέτοια έλλειψη αεροδυναμικής», πρόσθεσε στη συνέχεια.
«Χωρίς σύστημα εκτίναξης τα Canadair»
Ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, αεροναυπηγός και εκδότης του περιοδικού ΠΤΗΣΗ, μίλησε στην ΕΡΤ και είπε ότι τα συγκεκριμένα αεροπλάνα (CL-215) δεν έχουν σύστημα εκτίναξης ή διαφυγής και ότι η καλύτερη ελπίδα που ελπίδα που έχουν οι χειριστές σε περίπτωση που συμβεί κάτι, είναι να επιχειρήσουν αναγκαστική προσγείωση έστω και σε ανώμαλο έδαφος.
«Από κει και ύστερα δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών (…) Και αμέσως μετά τη ρίψη, επειδή το αεροπλάνο ελαφρώνει, εκτινάσσεται στον αέρα και λαμβάνεται κι αυτό υπόψη για το πώς μπορεί να ακολουθήσει μετά η τροχιά του ιπτάμενου μέσου», είπε ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης.
«Οι πιλότοι έχουν εξαντληθεί με αυτή την κατάσταση»
Ο πιλότος Παντελής Φραγκούλης μίλησε στο Mega και είπε πως «το έδαφος ήταν δύσβατο και ανηφορικό, κατέβηκε πάρα πολύ χαμηλά για να σβήσει τη φωτιά, βρήκε όμως σε δέντρα, ο πλωτήρας βρήκε σε δέντρα που ήταν πάρα πολύ ψηλά». «Δυστυχώς οι πιλότοι έχουν εξαντληθεί με αυτή την κατάσταση να σβήνουν φωτιές σε όλη την Ελλάδα. Δύσκολα μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να εξαντλήσουμε όλα τα μέσα. Υπερβάλλουν εαυτόν, αυτή είναι η αλήθεια. Χτύπησε με το δεξί φτερό ο πλωτήρας… Έπρεπε να κατέβει χαμηλά για να στοχοποιήσει αυτή τη φωτιά. Του έφυγε ο πλωτήρας, έβαλε φτερό το αεροπλάνο και το αεροπλάνο έχει καρφωθεί πλέον στο έδαφος. Δεν υπάρχει σωτηρία όταν βρει στο έδαφος το αεροσκάφος. Δεν υπάρχει δυνατότητα να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος», ανέφερε μεταξύ άλλων.
- Μαγδεμβούργο: Ερωτήματα για τις ευθύνες των Αρχών και τους χειρισμούς για τις πληροφορίες από το παρελθόν του δράστη
- Νέες απειλές Πούτιν: Υπόσχεται καταστροφικά αντίποινα στην Ουκρανία μετά την επίθεση στο Καζάν
- Επίδομα θέρμανσης: Τη Δευτέρα (23/12) η πληρωμή της πρώτης δόσης
- Ισχυρή καταιγίδα στην Αττική: Επιδείνωση του καιρού τις επόμενες ώρες – Πού θα «χτυπήσουν» τα φαινόμενα