Στη ΔΕΘ ο Γιωρίκας, το ρομπότ του ΠΑΜΑΚ που μιλάει και χορεύει ποντιακά
Τίμος ΦακαλήςΣέρα στη ΔΕΘ χορεύει ο Γιωρίκας, το ρομπότ του ΠΑΜΑΚ που διδάσκει την ποντιακή γλώσσα και ποντιακούς χορούς. Πρόκειται για ένα από τα δέκα διαφορετικά ρομπότ κοινωνικής αρωγής που δημιούργησε το οικοσύστημα τεχνολογιών ρομποτικής του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του ΠΑΜΑΚ και παρουσιάζονται στην 87η ΔΕΘ. Το λευκό λούτρινο ρομπότ ξεσηκώνει το κοινό με τις φιγούρες του και την ποντιακή προφορά του
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το ρομπότ «Μαργαρίτα» το οποίο κατασκευάστηκε για παιδιά που είναι στο φάσμα του αυτισμού και αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επικοινωνία – έχει ήδη χρησιμοποιηθεί σε σχολεία με θετικά αποτελέσματα. Πρόκειται ουσιαστικά για μέθοδο αξιοποίησης ρομποτικών «συνεργατών» σε περιπτώσεις παιδιών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού, με στόχο την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας στο πλαίσιο της Συμπερίληψης. Στο παιχνίδι ενσωματώθηκαν χαρακτηριστικά λόγου, έκφρασης και κίνησης, προκειμένου να βοηθήσει παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, παρουσιάζουν διάσπαση προσοχής, υπερκινητικότητα, αλλά και γενικότερα προβλήματα επικοινωνίας και κοινωνικοποίησης.
Το ρομπότ μπορεί να αξιοποιηθεί από δασκάλους, θεραπευτές και γονείς, οι οποίοι εφαρμόζοντας τη μέθοδο ARRoW, υλοποιούν αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες με στόχο να υποστηρίξουν το παιδί να «ανοιχτεί», αρχικά προς το λούτρινο παιχνίδι-ρομπότ και σταδιακά προς το υπόλοιπο κοινωνικό του περιβάλλον.
Δημιούργημα των φοιτητών του ΠΑΜΑΚ είναι και το ρομπότ «Pepper», το οποίο κάνει παντομίμα και ζητάει από τους επισκέπτες να μαντέψουν τις κινήσεις που κάνει, επιλέγοντας ανάμεσα σε τρεις απαντήσεις, με τη βοήθεια ενός τάμπλετ που βρίσκεται στο στήθος του. Οι ερωτήσεις μάλιστα είναι κλιμακούμενης δυσκολίας, δηλαδή όσο “κυλάνε” γίνονται λίγο πιο δύσκολες.
Στο πλαίσιο των μαθημάτων, τα παιδιά εργάζονται σε ομάδες χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πακέτο, το οποίο περιέχει επεξεργαστή (εγκέφαλο), αισθητήρες (αισθήσεις), κινητήρες και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της κατασκευής. Στη συνέχεια, προγραμματίζουν την κατασκευή τους (ρομπότ) σε μια απλή γλώσσα προγραμματισμού, ειδικά σχεδιασμένη για μαθητές, ώστε να πραγματοποιήσει μια συγκεκριμένη ενέργεια.
Τα βλέμματα των επισκεπτών της ΔΕΘ «τραβάει» και το ρομπότ «ΝΑΟ» που επικεντρώνεται στο ψυχομετρικό τεστ κηλίδων μελάνης του Ρόρσαχ. Συνολικά στο εργαστήριο συμμετέχουν 15 φοιτητές και υπεύθυνος είναι ο καθηγητής του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Νικόλαος Φαχαντίδης,
Το εγχείρημα ονομάστηκε οικοσύστημα γιατί συναποτελείται από τρεις πόλους: το ερευνητικό εργαστήριο εφαρμογών Πληροφορικής και Ρομποτικής στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία (LiresLab) που πρόκειται για ένα θεσμοθετημένο ερευνητικό εργαστήριο, η Ακαδημία Ρομποτικής -που αποτελεί την πρώτη ακαδημία Ρομποτικής πανεπιστημίου- και το πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες Αρωγής: Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση
«Αυτό που επιδιώκουμε είναι να κάνουμε έρευνες σε πολλούς τομείς, όπως στον τομέα του τουρισμού, της υγείας και της παιδείας» δήλωσε στο ethnos.gr η υποψήφια διδάκτορας Χριστίνα Πασαλίδου και μέλος της Ακαδημίας Ρομποτικής και προσθέτει: «Όραμά μας, να μεταφέρουμε τα αποτελέσματα της διεθνούς έρευνας και των σύγχρονων προγραμμάτων Ρομποτικής στην κοινωνία, μέσα από την υλοποίηση των αποτελεσμάτων της διεθνούς ερευνητικής κοινότητας».
- Μαγδεμβούργο: Ερωτήματα για τις ευθύνες των Αρχών και τους χειρισμούς για τις πληροφορίες από το παρελθόν του δράστη
- Νέες απειλές Πούτιν: Υπόσχεται καταστροφικά αντίποινα στην Ουκρανία μετά την επίθεση στο Καζάν
- Επίδομα θέρμανσης: Τη Δευτέρα (23/12) η πληρωμή της πρώτης δόσης
- Ισχυρή καταιγίδα στην Αττική: Επιδείνωση του καιρού τις επόμενες ώρες – Πού θα «χτυπήσουν» τα φαινόμενα