«Ξέφραγο αμπέλι» η πιάτσα ταξί στον Κηφισό: Παραβατικές ομάδες τραβολογούν επιβάτες από όχημα σε όχημα - Κίνδυνος να θρηνήσουμε θύματα
Μαρία ΛιλιοπούλουΣκηνικό χάους και απόλυτης αναρχίας και σοβαρά επεισόδια μεταξύ οδηγών ταξί που συχνά έχουν ως αποτέλεσμα επιβάτες να τραβολογούνται στην κυριολεξία από αυτοκινητιστές για να πάνε από το ένα ταξί στο άλλο, εκτυλίσσονται σχεδόν καθημερινά στην πιάτσα των ταξί στον σταθμό των ΚΤΕΛ στον Κηφισό.
Η συγκεκριμένη πιάτσα φαίνεται ότι είναι αφημένη στην τύχη της και έχει μετατραπεί σε «ξέφραγο αμπέλι» στο οποίο δρουν ανενόχλητες παραβατικές ομάδες οδηγών ταξί, όπως καταγγέλλει το ίδιο το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ). Πηγές του Συνδικάτου μάλιστα αναφέρουν ότι η Τροχαία, στην οποία είχαν απευθυνθεί στο παρελθόν είχε επικαλεστεί ανεπάρκεια προσωπικού και κατά συνέπεια αδυναμία φύλαξης, ενώ δεν έχει τοποθετηθεί ούτε καταγραφική κάμερα.
Τι καταγγέλλουν οι αυτοκινητιστές - Κίνδυνος να θρηνήσουμε ακόμα και θύματα
Αυτή είναι η κατάσταση που επικρατεί εδώ και πολύ καιρό, όπως καταγγέλλουν αυτοκινητιστές στο «Εθνος», ενώ και το ίδιο το ΣΑΤΑ με επιστολή του στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ζητά την επίλυση του ζητήματος, το οποίο παρά τις επίμονες οχλήσεις του Συνδικάτου στην Τροχαία, ακόμα δεν έχει αντιμετωπιστεί με αποτέλεσμα να υπάρχουν σκέψεις ακόμα και για οριστική κατάργηση της συγκεκριμένης πιάτσας, κάτι το οποίο θα προκαλέσει τεράστια ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό.
Για τον κίνδυνο να θρηνήσουμε ακόμα και θύματα προειδοποίησε πριν μερικές ημέρες το ΣΑΤΑ και την ΠΟΕΙΑΤΑ με κατεπείγον έγγραφό του και ο πρόεδρος των υπεραστικών ΚΤΕΛ, Σοφοκλής Φάτσιος.
«Δεχόμαστε συνεχώς καταγγελίες από το επιβατικό κοινό των ΚΤΕΛ του Κηφισού, που επιθυμούν τη μετακίνησή τους με ταξί από την πιάτσα, ότι παρατηρούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση και ιδιαίτερα τις βραδυνές ώρες έντονοι διαπληκτισμοί και πράξεις βιαιοπραγίας τόσο μεταξύ των οδηγών όσο και μεταξύ αυτών και των επιβατών, τραβολογώντας τους πολλές φορές από το ένα ταξί στο άλλο, θέτοντας τη ζωή τους σε κίνδυνο», αναφέρεται στο έγγραφο.
Οι αυτοκινητιστές ΚΤΕΛ ζητούν από τα σωματεία των ταξί την άμεση λήψη των απαιτούμενων μέτρων προκειμένου να εξαλειφθούν τέτοια φαινόμενα, «πριν θρηνήσουμε θύματα», όπως υπογραμμίζουν, αλλά και να μπει μια τάξη στην πιάτσα του σταθμού για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών.
Οι πιο συχνές παραβάσεις
Οπως καταγγέλλουν οι αυτοκινητιστές, οι πιο συχνές παραβάσεις είναι η επιλογή διαδρομής, η πολλαπλή μίσθωση, η υπερχρέωση και η κατάργηση της σειράς προτεραιότητας, ενώ βάσει των καταγγελιών, πολλοί από τους συγκεκριμένους οδηγούς στερούνται ειδικής κάρτας ταξί, η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να εργαστεί κανείς ως οδηγός ταξί.
Το ΣΑΤΑ στην επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό και τα συναρμόδια υπουργεία επισημαίνει ότι παραβατικές ομάδες από οδηγούς ταξί «έχουν κυριολεκτικά καταλάβει τις πιάτσες και συμπεριφέρονται ως πραγματικοί 'δυνάστες', αφού θέλουν να κάνουν γενικό «κουμάντο», μη τηρούντες κανέναν κανόνα που επιβάλλεται, αφού είτε ως οδηγοί, είτε από καθοδήγηση τρίτων εκτός των οχημάτων ευρισκομένων, καθορίζουν και επιλέγουν ποιον ή ποιους πελάτες θα παραλάβουν, ποια διαδρομή θέλουν να πραγματοποιήσουν, δεν τηρούν απολύτως καμία σειρά, με εντεύθεν συνέπεια οι εκτός των ομάδων αυτών γνήσιοι και σωστοί επαγγελματίες αυτοκινητιστές και οδηγοί, να μην μπορούν να εκτελέσουν την εργασία τους, αφού απειλούνται, υβρίζονται, προπηλακίζονται και εν τέλει φοβούμενοι για αυτή ακόμη τη ζωή τους, είτε αποφεύγουν να πηγαίνουν στις πιάτσες αυτές, είτε αναμένουν αν και πότε οι «καταληψίες και δράστες θα αφήσουν κάποιον ευσυνείδητο και σωστό ταξιτζή να λάβει μία «κούρσα».
Το ΣΑΤΑ προειδοποιεί ότι «αυτές οι ομάδες με έκτροπα με βωμολοχίες, βιαιοπραγίες, διαπληκτισμούς θέτουν ακόμη και τη ζωή μας και των επιβατών σε κίνδυνο».
Τα 4 μέτρα που ζητεί το Συνδικάτο
Σύμφωνα με πηγές του ΣΑΤΑ, το Συνδικάτο έχει ήδη ζητήσει την εφαρμογή τεσσάρων μέτρων, τα οποία ωστόσο δεν έχουν προχωρήσει και συγκεκριμένα:
- 24ωρη επιτήρηση από την Τροχαία
- Τοποθέτηση κάμερας ασφαλείας με καταγραφικό το οποίο θα ελέγχεται σε καθημερινή βάση από την Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής ή άλλο αρμόδιο φορέα ελέγχου.
- Τοποθέτηση μηχανήματος που θα εκδίδει αριθμό προτεραιότητας για τα εισερχόμενα στον σταθμό ταξί.
- Δημιουργία μπάρας ασφαλείας στα σημεία που απαιτείται για την ομαλή τήρηση της σειράς προτεραιότητας.
Επιπλέον, όπως σημειώνουν πηγές του ΣΑΤΑ, έχει ζητηθεί πολλές φορές κοινή σύσκεψη με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για να εξεταστεί το συγκεκριμένο ζήτημα.
Η κατάσταση, σύμφωνα με τους αυτοκινητιστές, έχει φτάσει στο απροχώρητο και για το λόγο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζεται το κλείσιμο της συγκεκριμένης πιάτσας την Τρίτη, αλλά ακόμα και η οριστική κατάργησή της, εφόσον δεν ληφθούν μέτρα.
«Οχι μόνο δεν καλύπτουμε την παραβατικότητα αλλά επιδιώκουμε την κάθαρση με οποιοδήποτε τίμημα. Το ταξί έχασε πάρα πολλά τα τελευταία χρόνια (υποκλοπή έργου, παράνομες εφαρμογές κ.λ.π) αλλά σε καμιά περίπτωση δεν θέλουμε να χάσουμε την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού, την οποία χτίσαμε με κόπο και επιμονή εδώ και πολλές δεκαετίες», καταλήγει η επιστολή του ΣΑΤΑ στον Πρωθυπουργό.
- Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
- Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
- Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
- Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες