Ελλάδα|23.10.2023 18:42

Πιστοποιητικό πολυτεκνικής ιδιότητας μέσω gov.gr - Πώς γίνονται οι αιτήσεις

Newsroom

Τη δυνατότητα να αιτούνται την έκδοση Πιστοποιητικού πολυτεκνικής ιδιότητας ηλεκτρονικά μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Δημοσίου, του gov.gr, έχουν από σήμερα οι ενδιαφερόμενοι. Σύμφωνα με ανακοίνωση των δύο συναρμόδιων υπουργείων, πρόκειται για μια ακόμα σημαντική υπηρεσία που προστίθεται στο gov.gr και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Σοφίας Ζαχαράκη και την υπογραφή της αντίστοιχης Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ Β΄ 6027).

Μέσα από μια απλή διαδικασία, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους για το πιστοποιητικό πολυτεκνικής ιδιότητας και να το παραλάβουν στην προσωπική τους θυρίδα στο my.gov.gr, εύκολα, χωρίς περιττή γραφειοκρατία και επισκέψεις σε υπηρεσίες.

Η νέα υπηρεσία είναι διαθέσιμη μέσω του gov.gr, στην ενότητα «Οικογένεια» και την υποενότητα «Οικογενειακή κατάσταση».  Για να υποβάλουν την αίτηση, οι πολίτες συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς TAXIsnet. Καταχωρίζουν ή επιβεβαιώνουν στην εφαρμογή τα στοιχεία που απαιτούνται και  επισυνάπτουν πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και φωτογραφία της πολυτεκνικής τους ταυτότητας. Μόλις ολοκληρώσουν την υποβολή, η αίτηση αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη Θυρίδα της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδας στο gov.gr, για τον απαραίτητο έλεγχο.

Ακολούθως, οι πολίτες ενημερώνονται με μήνυμα στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο (email) και στο κινητό τους τηλέφωνο (sms) για την παραλαβή του πιστοποιητικού στην προσωπική θυρίδα στο my.gov.gr.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το πιστοποιητικό πολυτεκνικής ιδιότητας φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή το μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και την προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Συνεπώς έχει ισχύ, όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο.

Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από την Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδας, το  Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής & Οικογένειας, τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

ειδήσεις τώραπολύτεκνοι