Ελλάδα|21.11.2023 06:45

Flyover στη Θεσσαλονίκη: Έντονες αντιδράσεις για αδειοδότηση και κυκλοφοριακό - «Ακούστηκε ότι θα πεθαίνει κόσμος στα ασθενοφόρα»

Τίμος Φακαλής
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News

Κυκλοφοριακή μελέτη για τη διαχείριση των επιπτώσεων από την κατασκευή του flyover, δημιουργία control room για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού φόρτου και πρωτόκολλο διαχείρισης κρίσιμων καταστάσεων είναι οι προϋποθέσεις που θέτουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στη Θεσσαλονίκη για να κατασκευαστεί το έργο.

«Το flyover δεν μπορεί να ξεκινήσει αν δεν λυθούν αυτά τα ζητήματα» δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης, Σωκράτης Φάμελλος στη συνάντηση των βουλευτών Α’ και Β’ Θεσσαλονίκης με εκπροσώπους φορέων της πόλης. Κάλεσε μάλιστα του φορείς της πόλης να αντιδράσουν και να διεκδικήσουν αυτά τα αιτήματα από τον κυβέρνηση και τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Νίκο Ταχιάο.

«Άγνωστό το τελικό κόστος κατασκευής και οι ρήτρες» 

«Μέσα σε χρονικό διάστημα μιας βδομάδας το Flyover πήρε περιβαλλοντική αδειοδότηση. Αυτό από μόνο του μας ανησυχεί πάρα πολύ» πρόσθεσε ο κ. Φάμελλος. Αναφερόμενος στο κόστος του έργου ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ είπε ότι αυτό δεν είναι γνωστό. «Οι συζητήσεις που εξελίσσονται τοποθετούν το έργο στα 300 εκατ. ευρώ. Εκτιμούμε, όμως, ότι θα υπερβεί το 1 δις. ευρώ. Καταθέσαμε επερώτηση για να πάρουμε την σύμβαση και να μάθουμε ποιο είναι το τελικό κόστος και ποιες είναι οι ρήτρες» δήλωσε ο κ. Φάμελλος, προσθέτοντας ότι η πόλη οδηγείται σε ένα προδιαγεγραμμένο έμφραγμα.

Πρόκειται για ένα έργο, όπως είπε ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, το οποίο όταν το ανακοίνωσε ο κ. Μητσοτάκης δεν ήταν ούτε στις προτεραιότητες του σχεδιασμού του υπουργείου Υποδομών, αλλά δεν είχε και περιβαλλοντική αδειοδότηση. «Σε κάθε περίπτωση φαίνεται ότι η κυβέρνηση επέλεξε μια fast-track ωρίμανση του έργου με τη διαδικασία του ΣΔΙΤ χωρίς να λύσει τα σοβαρά προβλήματα της λειτουργίας της πόλης κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Πέρα από τα θέματα του λόγου κατασκευής υπάρχουν και τα σοβαρά προβλήματα της διαχείρισης των επιπτώσεων της κατασκευής», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Δεν έχει μελετητικό υπόβαθρο, οδηγεί την πόλη σε βραχυκύκλωμα

Έκανε, παράλληλα, κριτική και στους φορείς της πόλης, σημειώνοντας ότι κακώς η πόλη δεν αντέδρασε από το 2019. «Θα μπορούσαμε να ασκήσουμε κριτική στους φορείς. Αλλά αυτή τη στιγμή έχουμε ένα έργο που μπορεί να μας πνίξει. Δεν έχει μελετητικό υπόβαθρο, οδηγεί την πόλη σε βραχυκύκλωμα» σχολίασε ο κ. Φάμελλος.

Σχετικά με την κυκλοφοριακή μελέτη είπε ότι αυτή χρονολογείται από το  2009-2010. «Υπάρχει σοβαρό έλλειμμα εκτίμησης για τον κυκλοφοριακό φόρτο. Αυτό σημαίνει ότι η πόλη οδηγείται σε μια περίοδο τεσσάρων χρόνων σε ένα κυκλοφοριακό έμφραγμα, με μια προχειρότητα την οποία η κυβέρνηση ονομάζει δυναμικό τρόπο αντιμετώπισης των επιπτώσεων. Στη λαϊκή γλώσσα αυτό΄ονομάζεται: “Βλέποντας και κάνοντας”».

Αγγελούδης: Το έργο πρέπει να ξεκινήσει όταν παραδοθεί το μετρό

Από την πλευρά του ο νέος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης ζήτησε η πόλη να σταματήσει να διαιρείται όταν ξεκινά ένα έργο και μετά από χρόνια να αναρωτιέται γιατί δεν έγινε τίποτα στην πόλη. «Είπαμε από την αρχή ότι αυτό το έργο πρέπει να ξεκινήσει όταν παραδοθεί το μετρό. Στοιχειώδης ΟΑΣΘ ως προϋπόθεση για να αποκαταστήσουν την φερεγγυότητα ενός έργου που έχει ξεκινήσει» . Τόνισε, παράλληλα,  ότι προϋπόθεση για την έναρξη του έργου θα έπρεπε να είναι και η έλευση των νέων 130 αστικών του ΟΑΣΘ, ενώ προανήγγειλε επίσης πως έχει συγκροτήσει μια επιτροπή παρακολούθησης της κυκλοφορίας στην οποία συμμετέχουν θεσμικοί και επιστήμονες. 

«Δεν έγινε καμία διαδικασία διαβούλευσης. Το 2021 κάναμε μια τετράωρη ειδική συνεδρίαση δημοτικού συμβουλίου για να ενημερωθούμε για το έργο και για να δούμε πόσο ελλιπέστατη είναι η μελέτη» ανέφερε ο δήμαρχος Νεάπολης- Συκεών Σίμος Δανιηλίδης, προσθέτοντας: «Κοινοποιήσαμε σε όλους τους βουλευτές τις αποφάσεις μας για διαμαρτυρίες. Έπρεπε να ολοκληρωθεί ο εξωτερικός διακτύλιος που θα ανακουφίσει ως έργο την συγκοινωνία στην πόλη».

Πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης:  Έχουμε γεμίσει όλα τα οχήματα με ροζ χαρτάκια

Αποκαλυπτικός ήταν ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης Θοδωρής Τσαϊρίδης αποδημώντας ένα προς ένα τα μέτρα αστυνόμευσης που πήρε το Αρχηγείο για την αποφόρτιση της κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη.

«Πείτε ότι ένα ΙΧ παίρνει φωτιά. Γίνεται τροχαίο. Πότε και πώς θα πάει η πυροσβεστική και πότε και πώς θα πάει το ΕΚΑΒ; Στις συσκέψεις-πίσω από τις κλειστές πόρτες- ακούστηκε ότι θα πεθαίνει κόσμος μέσα στα ασθενοφόρα, όσο μακάβριο κι αν ακούγεται. Πήραν προσωπικό από τα ΑΤ των δήμων της πόλης, από τις ελλιπέστατες υπηρεσίες. Πάμε να λύσουμε ένα μόνιμο πρόβλημα με πασαλείμματα» είπε ο κ. Τσαϊρίδης  και πρόσθεσε: «Οι αστυνομικοί που μετακινήθηκαν χάνουν στο μισθό τους από 150-300 ευρώ το μήνα. Έχουμε γεμίσει όλα τα οχήματα με ροζ χαρτάκια. Έχουμε δώσει υποδομές στους Θεσσαλονικείς; Ο ποδηλατόδρομος στη Νίκης δημιουργεί πρόβλημα. Η δημοτική αστυνομία πρέπει να συνδράμει και να βάλει πλάτη. Οι εργασίες να γίνονται όλο το 24ωρο ώστε να γίνει όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Τα χειρότερα έρχονται».

Την δική τους παρέμβαση στη συνάντηση έκαναν μεταξύ άλλων η νεοεκλεγείσα δήμαρχος Καλαμαριάς Χρύσα Αράπογλου, ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Θερμαϊκού Θοδωρής Τζέκος, ο αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Υποδομών ΠΚΜ Πάρις Μπίλλιας, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας και ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ, Γιάννης Μασούτης.

Το κάλεσμα για την συνάντηση απηύθυναν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Α’ και Β’ Θεσσαλονίκης Κατερίνα Νοτοπούλου, Χρήστος Γιαννούλης, Ράνια Θρασκιά, ο Σωκράτης Φάμελλος και ο βουλευτής Κιλκίς και αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης Πέτρος Παππάς.

ΘεσσαλονίκηΣωκράτης ΦάμελλοςαστυνομικοίΣΥΡΙΖΑειδήσεις τώραThessaloniki Flyover