«Φουντώνει» η ανασφάλεια στο υπόγειο σύστημα του Μετρό: Πεδίο και οπαδικής παραβατικότητας οι σταθμοί - Φωνάζουν οι εργαζόμενοι εδώ και χρόνια
Μαρία ΛιλιοπούλουΕντείνεται το καθεστώς ανασφάλειας στο υπόγειο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών μέσω του οποίου διακινούνται καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες. Τα μέσα σταθερής τροχιάς, τα οποία δυστυχώς αποτελούν εδώ και χρόνια πεδίο δράσης και οπαδικής παραβατικότητας και βίας καθώς συχνά μεταφέρονται σε συρμούς, σταθμούς και αποβάθρες τα επεισόδια, χαρακτηρίζονται από τεράστια ευαλωτότητα, η οποία δεν έχει αντιμετωπιστεί σοβαρά από την Πολιτεία, γεγονός το οποίο προκαλεί ανησυχία σε εργαζομένους και επιβατικό κοινό.
Τελευταίο περιστατικό ήταν αυτό που συνέβη τη νύχτα της Πέμπτης όταν ομάδα κουκουλοφόρων άρπαξαν πυροσβεστήρες τους οποίους χρησιμοποίησαν εντός και εκτός συρμού από το Μοναστηράκι έως τον Κεραμεικό.
Τι αναφέρει η ΣΤΑΣΥ
Αν και αρχικά είχε ειπωθεί ότι επρόκειτο για ρίψη καπνογόνων, η ΣΤΑΣΥ σε ανακοίνωσή της σημειώνει ότι ήταν πυροσβεστήρες. Από την ίδια ανακοίνωση, ωστόσο προκύπτει ότι οι άγνωστοι έκαναν ανενόχλητοι χρήση των πυροσβεστήρων από το Μοναστηράκι έως τον Κεραμεικό σε σταθμούς, αλλά και στο συρμό εντός της σήραγγας.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρίας, όπως προκύπτει από το βιντεοληπτικό υλικό από τις κάμερες ασφαλείας της ΣΤΑ.ΣΥ αλλά και τη σχετική ενημέρωση από το προσωπικό ασφαλείας και λειτουργίας, στις 10 περίπου το βράδυ της Πέμπτης 14/12 διακρίνεται στην αποβάθρα του σταθμού του Μετρό «Μοναστηράκι» ομάδα 5 - 10 ατόμων, μεταξύ άλλων φιλάθλων ομάδας, να κάνει χρήση πυροσβεστήρων.
Στη συνέχεια, τα άτομα αυτά επιβιβάζονται σε συρμό ενισχυτικού δρομολογίου (που είχε δρομολογηθεί για τη μεταφορά φιλάθλων μετά το τέλος αγώνα) όπου και διακρίνονται να κάνουν και πάλι χρήση πυροσβεστήρων, βγάζοντάς τους εκτός των παραθύρων του συρμού. Αποβιβάζονται στον σταθμό Κεραμεικός και συνεχίζουν τη χρήση πυροσβεστήρων.
Η ΣΤΑΣΥ διευκρινίζει επίσης, πως δεν σημειώθηκαν διαπληκτισμοί και συμπλοκές ατόμων, τόσο στους σταθμούς, όσο και εντός του συρμού, ενώ οι υπάλληλοι φύλαξης του σταθμού ενημέρωσαν άμεσα για τη δράση των ατόμων αυτών το Κέντρο Ασφάλειας της ΣΤΑ.ΣΥ οι οποίοι και μετέφεραν την πληροφορία στην ΕΛ.ΑΣ.
Πάντως, είτε πρόκειται για καπνογόνα είτε για πυροσβεστήρες, είναι σαφές ότι το βράδυ της Πέμπτης στο υπόγειο σύστημα του μετρό υπήρξε παραβατική συμπεριφορά και μάλιστα από άτομα, τα οποία δεν μπορούν να αναγνωριστούν ούτε από το βιντεοληπτικό υλικό καθώς φορούσαν κουκούλες: «Το πρόβλημα της ασφάλειας στο δίκτυο είναι διαχρονικό», σημειώνει στο «Έθνος» ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στη Λειτουργία του Μετρό (ΣΕΛΜΑ), Σπύρος Ρεβύθης. Και συνεχίζει: «Θα πρέπει να ληφθούν πιο αποτελεσματικά μέτρα με περισσότερη αστυνόμευση στους σταθμούς. Δεν αρκεί η αστυνομία ανά δύο σταθμούς. Χθες είχαμε πάλι περιστατικό, το οποίο θα έχει τη γνωστή συνέχεια. Μήνυση κατ΄αγνώστων, κλπ. Τι θα έχουμε καταφέρει»; σημειώνει.
Όπως προκύπτει από πηγές κοντά στην υπόθεση, αστυνομία υπήρχε το βράδυ της Πέμπτης στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας από όπου συντόνιζε. Ωστόσο, σταθμάρχες της εταιρίας επισημαίνουν ότι αυτό δεν είναι αρκετό: «Χρειάζονται άνθρωποι στο πεδίο. Το Κέντρο Ελέγχου είναι στην Αθηνάς, εκτός δικτύου», τονίζουν χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα, πάντως, με τις μαρτυρίες των σταθμαρχών βάρδιας, δεν υπήρξε συμπλοκή σε κανέναν από τους δύο σταθμούς, ούτε στο Μοναστηράκι, ούτε στον Κεραμεικό. Και στους δύο σταθμούς όμως ενεργοποιήθηκε ο συναγερμός πυρανιχνευσης, οι υπάλληλοι είδαν καπνό στην αποβάθρα αλλά τίποτα άλλο και ακολούθησαν κανονικά το πρωτόκολλο γι΄αυτές τις περιπτώσεις, δηλαδή εφαρμογή σεναρίων εξαερισμού, κλπ.
Αυστηροποίηση των μέτρων ασφαλείας στο σύστημα του μετρό ζητούν εδώ και χρόνια οι εργαζόμενοι
Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι εδώ και χρόνια ζητούν την αυστηροποίηση των μέτρων ασφαλείας στο σύστημα του μετρό. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δώσει στη δημοσιότητα στο παρελθόν, προκύπτει ότι οι αριθμοί στελέχωσης του σχεδίου «Αριάδνη» για τη φύλαξη από την αστυνομία σταθμών, συρμών και άλλων κρίσιμων εγκαταστάσεων, είναι απογοητευτικοί: «Ενώ στην αρχική πρόβλεψη υπήρχαν 136 οργανικές θέσεις αστυνομικών, καλύφθηκαν μόνο οι 116. Από αυτούς, θα πρέπει να υπολογίσει κανείς τις άδειες, τα ρεπό και τα διάφορα κολλήματα, με αποτέλεσμα το δυναμικό να πέφτει κατακόρυφα. Το δίκτυο της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ) απλώνεται σε όλο το λεκανοπέδιο και η έκτασή του επιβάλει γενναία στελέχωση, χωρίς καθυστερήσεις. Οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση εκτιμούμε πως είναι εγκληματική», ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους τον περασμένο Σεπτέμβριο οι σταθμάρχες με αφορμή τη ληστεία και απαγωγή επιβάτη από τον σταθμό «Μοναστηράκι», τον οποίο τελικώς οι δράστες είχαν απελευθερώσει στο σταθμό του Συντάγματος.
Εξέφραζαν μάλιστα το ερώτημα «πού έχουν πάει οι 2.500 αστυνομικοί, οι οποίοι αποδεσμεύτηκαν από τη φύλαξη δημοσίων προσώπων», κατά τα λεγόμενα του Πρωθυπουργού.
Σύμφωνα με τους σταθμάρχες, καλά φυλασσόμενοι είναι μόνο τρεις σταθμοί, το Σύνταγμα, το Μοναστηράκι και η Ομόνοια, ενώ στο υπόλοιπο δίκτυο η αστυνομική παρουσία περιορίζεται κυρίως σε περιπολίες.
Οι ίδιοι τόνιζαν πως έχουν ενημερώσει για την κατάσταση τόσο εγγράφως όσο και σε συναντήσεις τους αρμοδίους «και τα γεγονότα δεν αφήνουν περιθώρια να πει κανείς ότι δεν ήξερε». Ανέφεραν επίσης πως διάφορα περιστατικά πιστοποιούν καθημερινά το πρόβλημα, ενώ «η αντιμετώπιση του ζητήματος της ασφάλειας του κοινού και των εργαζομένων, χαρακτηρίζεται ως προχειρότατη».
- Ο Φάμελλος πρόεδρος, τα προβλήματα άλυτα – Η συμμετοχή, ο ισχυρός παράγοντας Πολάκης και τα σενάρια για Νέα Αριστερά
- Στο «χαρτί» της οικονομίας επενδύει η κυβέρνηση - Ποια σήματα θα εκπέμψει ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο
- ΜΜΜ: Ερχονται ανέπαφες πληρωμές και «έξυπνες» στάσεις, αλλά τα ανεκτέλεστα δρομολόγια αποθαρρύνουν τους επιβάτες
- Διεθνολόγος για πόλεμο στην Ουκρανία: «Τρομακτική η επιτάχυνση των εξελίξεων - Μεγάλοι κίνδυνοι»