Πάτρα - Πύργος: Πότε παραδίδεται σε κυκλοφορία ο νέος αυτοκινητόδρομος - Στο 30% η πρόοδος του έργου
NewsroomΣημαντική πρόοδο και επιταχυνόμενο ρυθμό στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, ο οποίος βάσει χρονοδιαγράμματος θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 2025, διαπίστωσε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο πλαίσιο επίσκεψης στα εργοτάξια του υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομου.
Μετά την ενημέρωση για την πορεία του έργου στις εγκαταστάσεις του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού στο Ρίο, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σημείωσε ότι η συνολική πρόοδος του έργου του οδικού άξονα μήκους περίπου 75 χιλιομέτρων έχει ξεπεράσει πλέον το 30%.
Τι δήλωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας
«Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο του 2023, όταν είχαμε επισκεφθεί τα εργοτάξια, η πρόοδος κατασκευής υπολειπόταν του 20%. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε διάστημα έξι μηνών, το έργο προχώρησε με πάρα πολύ υψηλό και επιταχυνόμενο ρυθμό. Εκτιμούμε ότι το ποσοστό ολοκλήρωσης θα διαμορφωθεί στο 50% μέχρι τον Ιούνιο και θα υπερβεί το 75% στο τέλος του έτους. Με την ολοκλήρωση του έργου να επιτυγχάνεται, όπως έχουμε δεσμευτεί, μέσα στο 2025».
Προσέθεσε ότι αυτό το έργο, μαζί με την παράδοση του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία σε λίγες ημέρες, την ολοκλήρωση σημαντικού τμήματος του Ε65 σε λίγους μήνες, και τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης μέσα στο έτος, συνιστούν συλλογικά ορόσημα επιτυχίας για το 2024.
Η ενημέρωση για το σύνολο του έργου έγινε από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτη Παπανικόλα.
Οσον αφορά το τμήμα «Βιομηχανική Περιοχή Πατρών – Καραίικα» του οποίου την ευθύνη κατασκευής έχει ο όμιλος AVAX, πηγές της εταιρίας σημειώνουν ότι πρόκειται για το τμήμα (21 χλμ) με το πιο σύνθετο και απαιτητικό πλέγμα εργασιών, καθώς στα 8,5 χλμ οι εργασίες διεξάγονται υπό κυκλοφορία. Οι εργασίες αυτή τη στιγμή εκτείνονται και στα 21 χλμ του τμήματος και ο ρυθμός απορρόφησης κινείται περίπου στο 30%, με ταχεία αύξηση το τελευταίο 3μηνο που αναμένεται να αποτυπωθεί ενισχυμένη τους επόμενους μήνες.
Σε ρυθμούς επιτάχυνσης από την Ακτωρ, βρίσκεται και το τμήμα Καραίικα – Γαστούνη του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της θυγατρικής του Ομίλου Intrakat, στόχος είναι να παραδοθεί τον Μάρτιο του 2025 και να ενταχθεί στην Ολυμπία Οδό, προσφέροντας μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης στη Δυτική Πελοπόννησο.
Η πρόοδος των εργασιών στο εν λόγω τμήμα της εργολαβίας έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με την περίοδο προ της ολοκλήρωσης της εξαγοράς της εταιρείας από τον Όμιλο Intrakat, έχοντας φτάσει πλέον στο 20% του φυσικού αντικειμένου. Στο έργο, προϋπολογισμού 90 εκατ. ευρώ, εργάζονται 250 άτομα.
Την εξέλιξη των εργασιών επιθεώρησε σήμερα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τον κ. Σταϊκούρα να σημειώνει ότι το έργο βρίσκεται μπροστά από το χρονοδιάγραμμά του.
Απαντώντας στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, δήλωσε: «Είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος και θέλουμε να αισθάνεστε ασφαλείς ότι τουλάχιστον αυτά που υποσχόμαστε, τα κάνουμε». Ενώ υπογράμμισε την συνέπεια που έχει δείξει το Υπουργείο Υποδομών στην προσπάθεια ολοκλήρωσης των έργων.
Ο Όμιλος Intrakat επισημαίνει ότι μετά την εξαγορά της Άκτωρ, έχει δώσει έμφαση στην αύξηση του ρυθμού κατασκευής των μεγάλων έργων, κινητοποιώντας περαιτέρω ανθρώπινους και υλικούς πόρους. Στόχος της εταιρείας είναι η παράδοση του τμήματος Καραίικα – Γαστούνη να γίνει εντός του επίσημου χρονοδιαγράμματος. Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της Άκτωρ, κ. Αναστάσιο Αρανίτη, έως τον Ιούνιο του 2024 θα έχουν ολοκληρωθεί τα τεχνικά και έως τον Οκτώβριο τα χωματουργικά του έργου, αντίστοιχα, με την αποπεράτωση να έρχεται έως τον Μάρτιο του 2025.
Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Καραίικα - Γαστούνη θα αποτελείται από σύγχρονο αυτοκινητόδρομο μήκους 33 χλμ. (χ.θ. 21+030 έως χ.θ. 54+530 του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος). Θα διαθέτει διατομή με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), καθώς και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος του. Επίσης, κατασκευάζονται 76 οχετοί για την απορροή ομβρίων υδάτων, 16 άνω και 16 κάτω διαβάσεις, αντίστοιχα, που θα εξυπηρετούν τη διέλευση των τοπικών οδών και την ασφαλή σύνδεση μεταξύ των χωριών και των πόλεων της περιοχής, αλλά και 3 κόμβοι (Βάρδας, Κυλλήνης και Γαστούνης).
Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος θα εξασφαλίσει ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση και θα φέρει την περιοχή πιο κοντά στην Αττική, προσφέροντας μεγαλύτερες δυνατότητες οικονομικής ανάπτυξης στη Δυτική Πελοπόννησο. Με τον νέο αυτοκινητόδρομο, ο χρόνος ταξιδιού από την Πάτρα έως τον Πύργο θα μειωθεί έως και κατά 40 λεπτά και το ταξίδι Αθήνα-Πύργος θα πραγματοποιείται σε 2 ώρες και 45 λεπτά. Επιπλέον, θα συμβάλλει στην τόνωση του τουρισμού και της τοπικής οικονομίας, στην ανάδειξη της Αρχαίας Ολυμπίας και της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής και στην διευκόλυνση της επικοινωνίας με τα νησιά του Ιονίου. Σημειωτέον ότι η Άκτωρ συμμετέχει παράλληλα στην Κοινοπραξία «Άπιον Κλέος» που είναι υπεύθυνη για τη μελέτη, την κατασκευή και τη βαριά συντήρηση της Ολυμπίας Οδού.
Αναφερόμενη στην πρόοδο του έργου, η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου δήλωσε πως μέχρι το 2025 θα έχουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλλει τόσο στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας, αλλά και στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και ολόκληρης της χώρας.
Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος σημείωσε από την πλευρά του πως το έργο είναι υψηλών προδιαγραφών, 74,8 χιλιομέτρων με σχεδιαστική ταχύτητα 120 χιλιομέτρων την ώρα: «Το έργο αυτό θα αναβαθμίσει τις μεταφορές στην περιοχή και θα μετατρέψει έναν δρόμο υψηλής επικινδυνότητας σε μια ασφαλή δίοδο. Παράλληλα, θα μειώσει τον χρόνο ταξιδίου μεταξύ των δύο πόλεων, αλλά και τον χρόνο ταξιδίου από την Αθήνα».
- Εκλογικό «θρίλερ» στις ΗΠΑ - Τι περιμένει η Αθήνα την επόμενη μέρα
- Μάχη Κασσελάκη για τις εντυπώσεις πριν τη διαφαινόμενη αποχώρησή του από τον ΣΥΡΙΖΑ - Σχεδιάζει ψηφοφορίες επί παντός στο συνέδριο
- Ανησυχία στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο για την κυβερνοεπίθεση: Ο φόβος φοιτητών και καθηγητών
- Οι παράγοντες που θα κρίνουν τον νικητή στις ΗΠΑ - Η σωστή κίνηση Τραμπ και πού αναλώθηκε η Χάρις