ΣΤΑΣΥ: Τι αλλάζει από 1η Φεβρουαρίου στην ενημέρωση για ανελκυστήρες εκτός λειτουργίας και προβλήματα
Μαρία ΛιλιοπούλουΈνα πάγιο αίτημα των πολιτών με αναπηρία ή δυσκολία στην κίνηση υλοποιεί η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) από την 1η Φεβρουαρίου, καθώς από εκείνη την ημέρα θα είναι ηλεκτρονικά διαθέσιμο σε πραγματικό χρόνο το σύνολο της πληροφορίας για βλάβες σε ανελκυστήρες ή άλλα προβλήματα στο σύστημα των μέσων σταθερής τροχιάς που μπορούν να επηρεάσουν τη δυνατότητα εξυπηρέτησής τους.
Με τον τρόπο αυτό εταιρία θα επιχειρήσει να βοηθήσει όσους αντιμετωπίζουν μόνιμα ή προσωρινά κινητικά προβλήματα αφού έως τώρα οι επιβάτες μάθαιναν τελευταία στιγμή από τα ηχητικά μηνύματα σταθμών και συρμών ότι ο ανελκυστήρας στον σταθμό που επιθυμούσαν να αποβιβαστούν βρίσκεται εκτός λειτουργίας και θα έπρεπε να προτιμήσουν τον προηγούμενο ή τον επόμενο.
Τι αλλάζει από 1η Φεβρουαρίου
Αυτό ανακοίνωσε στην υποεπιτροπή της Βουλής για τα θέματα των ατόμων με αναπηρία, η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, υπογραμμίζοντας ότι «η ενημέρωση και η πληροφόρηση μας είχε τεθεί ως κάτι εξαιρετικά σημαντικό από τα άτομα με αναπηρία. Ετσι, από την 1η Φεβρουαρίου στη σελίδα της ΣΤΑΣΥ θα υπάρχει συγκεκριμένος σύνδεσμος (link) μέσω του οποίου θα υπάρχει ενημέρωση για τα προβλήματα, που εντοπίζονται καθώς επίσης και για το πότε αναμένεται να αποκατασταθούν».
Παράλληλα σε στάδιο υλοποίησης βρίσκεται και η εφαρμογή της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), η οποία θα δίνει τη δυνατότητα μέσω της ιστοσελίδας της εταιρίας οι ενδιαφερόμενοι με αναπηρία να κλείνουν ραντεβού για μετακινήσεις εξυπηρετούμενοι από 3 λεωφορεία σε πιλοτική φάση.
Επίσης στο προσεχές διάστημα θα υπάρχει η δυνατότητα μέσω της τηλεματικής στα οδικά μέσα (λεωφορεία και τρόλεϊ) να ενημερώνονται οι επιβάτες για την ύπαρξη και τη λειτουργία ειδικού εξοπλισμού στα λεωφορεία που προσεγγίζουν τη στάση καθώς επίσης και για το αν η θέση για ΑΜΕΑ είναι κατειλημμένη.
Οι ανακοινώσεις έγιναν στο πλαίσιο ενημέρωσης της υποεπιτροπής, όπου υπογραμμίστηκε και η σύσταση της Επιτροπής Προσβασιμότητας από το υπουργείο με τη συμμετοχή και εκπροσώπων του αναπηρικού κινήματος και στόχο τη συλλογή, μελέτη, επεξεργασία στοιχείων αναφορικά με τα δικαιώματα των επιβατών με αναπηρία και τη διατύπωση συγκεκριμένων προτάσεων και μέτρων σε διάστημα πέντε μηνών.
Η κυρία Αλεξοπούλου σημείωσε ότι η καθολική πρόσβαση ατόμων με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα αποτελεί προτεραιότητα προσθέτοντας όμως πως «δεν έχουμε μαγικό ραβδάκι να λύσουμε μονομιάς όλα τα προβλήματα. Κάθε μέρα προσπαθούμε προς την κατεύθυνση αυτή».
Η ενημέρωση της υποεπιτροπής διοργανώθηκε περίπου ένα μήνα μετά το σάλο που είχε προκαλέσει ο νέος κανονισμός για τα δικαιώματα των επιβατών, στον οποίο επαναλαμβανόταν η οριζόντια εξαίρεση άρνησης επιβίβασης σε ΑμΕΑ στις περιπτώσεις που δεν πληρούνται οι απαραίτητες προυποθέσεις, χωρίς ωστόσο να δίνει ούτε χρονοδιάγραμμα συμμόρφωσης στις συγκοινωνιακές εταιρίες.
Σύμφωνα, πάντως, με την κυρία Αλεξοπούλου, «ο νεος κανονισμός χρησιμοποιήθηκε λανθασμένα προκειμένου να δημιουργήσει εντυπώσεις η αντιπολίτευση». Προσέθεσε ότι καθίσταται σαφές από τον κανονισμό ότι τα άτομα με αναπηρία δικαιούνται να επιβιβαστούν χωρίς καμία άμεση ή έμμεση διάκριση στα δημόσια οδικά ΜΜΜ και στα μέσα σταθερής τροχιάς.
«Η επίμαχη διάταξη, στην οποία στηρίχτηκε η αντιπολίτευση, αφορά στη διαχέιριση ελάχιστων περιπτώσεων σε λεωφορεία παλαιότερης τεχνολογιας, κυρίως υπεραστικά και τουριστικά λεωφορεία και συγκεκριμένα για την είσοδο αναπηρικών αμαξιδίων εντός των οχημάτων».
Τόνισε ότι στα μέσα σταθερής τροχιάς και το σύνολο των τρένων η προσβασιμότητα είναι 100% (εφόσον βεβαίως λειτουργούν οι ανελκυστήρες). Η υφυπουργός δεσμεύτηκε για συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις και πρωτοβουλίες σε συνεργασία με τους Συλλόγους ΑμΕΑ, παραδεχόμενη, πάντως, ότι «έχουμε αρκετό δρόμο να διανύσουμε ακόμα».
Αφού τόνισε ότι τα 250 καινούρια λεωφορεία που αναμένονται την άνοιξη, θα είναι πλήρως προσβάσιμα, ανέφερε ότι έως το 2027 θα έχουν αντικατασταθεί 1.300 σύγχρονα λεωφορεία, τα οποία θα αλλάξουν εντελώς το σημερινό μείγμα του στόλου.
Τι είπε για τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης
Αναφορικά με τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης, σημείωσε ότι το ζήτημα με τις ράμπες είναι 100% λυμένο δεδομένου ότι όλα διαθέτουν χειροκίνητες ράμπες.
- Μαγδεμβούργο: Ερωτήματα για τις ευθύνες των Αρχών και τους χειρισμούς για τις πληροφορίες από το παρελθόν του δράστη
- Νέες απειλές Πούτιν: Υπόσχεται καταστροφικά αντίποινα στην Ουκρανία μετά την επίθεση στο Καζάν
- Επίδομα θέρμανσης: Τη Δευτέρα (23/12) η πληρωμή της πρώτης δόσης
- Ισχυρή καταιγίδα στην Αττική: Επιδείνωση του καιρού τις επόμενες ώρες – Πού θα «χτυπήσουν» τα φαινόμενα