Αίγινα: Αποκαλυπτικά ντοκουμέντα αποδεικνύουν ότι η δολιοφθορά έγινε μέσω εκρηκτικού μηχανισμού
NewsroomΣτο «φως» έφερε η εκπομπή του OPEN «Τώρα Μαζί» έγγραφα σχετικά με τη δολιοφθορά στον υποθαλάσσιο αγωγό πόσιμου νερού που υδροδοτεί την Αίγινα.
Συγκεκριμένα, ενώ η δημοτική αρχή του νησιού αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην έχει τοποθετηθεί εκρηκτικός μηχανισμός στον αγωγό (ο οποίος υπόκειται τέτοιου είδους ζημιές για τέταρτη φορά), στην εκπομπή, παρουσιάστηκαν ντοκουμέντα που αποδεικνύουν ότι έχει υπάρξει τοποθέτηση εκρηκτικού μηχανισμού.
Σε έγγραφο της δημοτικής αρχής αναφέρεται ρητά ότι, «ειδικότερα, στη θέση αυτή, μέσω κάμερας διαπιστώθηκε βαθούλωμα (κρατήρας) στη θέση του αγωγού από σκύρο και εξωτερικού αυτού τσιμεντοστρώματα» ενώ, παρακάτω αναφέρεται ότι, «στη θέση αυτή, μέσω της κάμερας ROV κάμερας διαπιστώθηκε βαθούλωμα (κρατήρας) στην προστασία, καθώς και ελαφριά θολότητα, που είναι ένδειξη διαφυγής γλυκού νερού».
Στη συνέχεια, παρουσιάστηκε έγγραφο από τον περιφερειάρχη στο οποίο αναφέρει ότι, η συγκεκριμένη εταιρεία που είχε αναλάβει την κατασκευή του αγωγού έστειλε δικό της συνεργείο, το οποίο μπήκε στο νερό και αναφέρει ρητά ότι διαπιστώθηκε έκρηξη: «Τα συνεργεία της αναδόχου με την επίβλεψη της αρμόδιας για τα έργα Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Πειραιώς και Νήσων διαπίστωσε επί του αγωγού την ύπαρξη κρατήρα ο οποίος σύμφωνα με την εκτίμηση των δυτών του συνεργείου έγινε από εκρηκτικό μηχανισμό» και προσθέτει: «Σε νέα επιθεώρηση που έλαβε χώρα στις 27-1-2024 στο σημείο διαρροής του αγωγού η προαναφερόμενη τεχνική εταιρεία επιβεβαίωσε τα ευρήματα της 1ης επιθεώρησης δηλαδή την ύπαρξη βαθουλώματος (κρατήρα) και ελαφρά θολότητα του νερού, γεγονός που συνιστά ένδειξη διαφυγής γλυκού νερού και επιβεβαιώνει τη διαρροή. Η έκταση της ζημίας του αγωγού δεν είναι εύκολο να διαπιστωθεί καθώς ελάχιστα τμήματα του είναι ορατά».
«Για να βουτήξει κανείς εκεί πρέπει να είναι έμπειρος και εξειδικευμένος»
Στην εκπομπή βρέθηκε και ο ναύαρχος Νίκος Σπανός, ο οποίος σχολίασε αεροφωτογραφία που παρουσιάστηκε από τον αγωγό. «Η πορεία του αγωγού πηγαίνει, από τη Σαλαμίνα προς την Αίγινα. Είναι ένα έργο πνοής το οποίο ξεκίνησε το 2020 με σκοπό να βοηθήσει το νησί ώστε οι κάτοικοι να έχουν καθαρό νερό. Πριν τη δημιουργία του έργου η υδροδότηση του νησιού γινόταν υδροφόρες – πλοία. Αυτό σημαίνει ότι καθημερινά υπήρχε μία μεγάλη κίνηση ώστε να τροφοδοτείται το νησί», είπε.
Σύμφωνα με την αεροφωτογραφία, μάλιστα, ο εκρηκτικός μηχανισμός τοποθετήθηκε, σε απόσταση 850 μέτρων από την ακτή, και βάθος 50 μέτρα. «Εκεί για να πάει κανείς, για να βουτήξει και να βάλει τον μηχανισμό για να δημιουργήσει δολιοφθορά πρέπει να είναι εξειδικευμένος, έμπειρος. Είναι οι άνθρωποι οι οποίοι γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενο για να κάνουν μία τέτοια κίνηση, γιατί κινδυνεύει και η ζωή τους», πρόσθεσε.
«Υπάρχει κάποια εμμονή με αυτό το έργο, από το 2020 που ξεκίνησαν οι εργασίες του, ώστε να μην υπάρξει», τόνισε ο κ. Σπανός αναφερόμενος στο γεγονός ότι πρόκειται για την τέταρτη φορά που άγνωστοι προσπαθούν να το καταστρέψουν.
«Επειδή η υδροδότηση του νησιού μας αποτελεί μείζον ζήτημα για τους κατοίκους, επειδή εμφανίστηκαν τρεις φορές ζημιές στην υπό κατασκευή εγκατάσταση, οι οποίες δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως τυχαία περιστατικά επειδή ως τώρα εμφανίστηκε η προπεριγραφείσα σοβαρότερη βλάβη, η αιτία της οποίας δεν έχει ακόμα διαπιστωθεί όμως και αυτή δεν είναι δυνατό να αποδοθεί σε τυχαίο περιστατικό, κατόπιν τούτου ζητάμε από εσάς (σ.σ. το Λιμεναρχείο) να επιθεωρήσετε το σημείο της βλάβης και να μάς γνωστοποιήσετε τα συμπεράσματά σας. Αν, δηλαδή, οφείλεται σε τυχαίο γεγονός ή κατασκευαστικό λάθος », αναφέρεται σε άλλο έγγραφο των Αρχών προς την Εισαγγελία.
- Σε δύο κύματα η κακοκαιρία στην Αττική: Προσοχή τις επόμενες 30 ώρες - Κίνδυνος για πλημμύρες
- Σε απόγνωση οι ένοικοι της πολυκατοικίας όπου έγινε η έκρηξη στους Αμπελόκηπους: «15 μέρες μετά δεν έχει γίνει τίποτα»
- Ποιοι σταθμοί μετρό κλείνουν την Κυριακή για την επέτειο από την εξέγερση του Πολυτεχνείου
- Πώς η... μπανανοφοβία μιας υπουργού έγινε εθνικό θέμα στη Σουηδία