Προαστιακός Θεσσαλονίκης: Μετ' εμποδίων η μετακίνηση ατόμων με αναπηρία
Μαρία Λιλιοπούλου«Γολγοθάς» παραμένουν οι μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για τους πολίτες με κινητικά προβλήματα, καθώς στην Ελλάδα ακόμα και ο σιδηρόδρομος, ένα μέσο που διεθνώς θεωρείται φιλικότερο και πιο προσβάσιμο από τα οδικά για το σύνολο των επιβατών, καθίσταται συχνά απαγορευτικός για όσους βρίσκονται σε αναπηρικό αμαξίδιο.
Με εξοπλισμό, μόλις 4 σταθμοί του προαστιακού Θεσσαλονίκης
Μετά το σάλο που προκάλεσε ο νέος κανονισμός δικαιωμάτων επιβατών για τα ΜΜΜ, ο οποίος διατηρεί σε ισχύ το δικαίωμα μιας συγκοινωνιακής εταιρίας να αρνείται την επιβίβαση σε άτομα με αναπηρία εφόσον δεν υφίσταται η απαραίτητη υποδομή, χωρίς ωστόσο να προσδιορίζει χρονοδιάγραμμα για τη συμμόρφωση των συγκοινωνιακών φορέων, και η Hellenic Train εμφανίστηκε να αποκλείει τα εμποδιζόμενα άτομα από τους συρμούς του Προαστιακού Θεσσαλονίκης.
Με ανακοίνωση, η οποία τοιχοκολλήθηκε σε σταθμούς, αλλά δεν απεστάλη κεντρικά ώστε να υπάρχει σαφής και έγκαιρη ενημερωση του επιβατικού κοινού, η εταιρία ενημέρωνε ότι «Οι αμαξοστοιχίες προαστιακού από 19/2/2024 και μέχρι ανακοίνωσης της αλλαγής τους, δε δέχονται ποδήλατα και καροτσάκια ΑΜΕΑ. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση το γραφείο έκδοσης εισιτηρίων είναι στη διάθεσή σας».
Η σχετική πρωτοβουλία ωστόσο, η οποία πήρε τη μορφή ανακοίνωσης με τη χρήση και λανθασμένης ορολογίας για τα αμαξίδια, φαίνεται ότι δεν ελήφθη κεντρικά με αποτέλεσμα το απόγευμα της 20ής Φεβρουαρίου, η εταιρία επισήμως να ανακοινώνει ότι από σήμερα 21/2, οι συρμοί του Προαστιακού Θεσσαλονίκη - Λάρισα, θα εξυπηρετούν όλους τους επιβάτες.
Φυσικά ακόμα και αυτή η εξυπηρέτηση είναι μερική καθώς ο απαιτούμενος εξοπλισμός υπάρχει μόνο σε 4 από τους 12 σιδηροδρομικούς σταθμούς της προαστιακής γραμμής. Συγκεκριμένα, η εξυπηρέτηση προς το παρόν αφορά επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών με αμαξίδια στους ΣΣ Σταθμούς Θεσσαλονίκη, Πλατύ, Κατερίνη και Λάρισα, με την εταιρία να σημειώνει πως εργάζεται ώστε να βρεθεί λύση σε περισσότερους σταθμούς.
Να σημειωθεί ότι βάσει του Ευρωπαικού Κανονισμού, οι επιβάτες που χρήζουν βοήθειας θα πρέπει να ενημερώσουν για την πρόθεση μετακίνησής 24 ώρες πριν απ΄αυτήν, στο τηλέφωνο 2130121121 (αστική χρέωση, 08:30 - 20:30, 7 ημέρες την εβδομάδα) για τη σωστή εξυπηρέτησή τους.
Αιτία γι΄αυτήν την πρόσθετη δυσκολία στους επιβάτες με κινητικά προβλήματα είναι, σύμφωνα με πληροφορίες του ethnos.gr, η ανάγκη συντήρησης των συρμών Desiro του Προαστιακού, στους οποίους προσαρμοζόταν ελαφριά φορητή πλατφόρμα μεταξύ αποβάθρας και τρένου για την επιβίβαση και αποβίβαση ΑΜΕΑ.
Τα τρένα που τους αντικατέστησαν γι΄αυτό το διάστημα δεν είναι συμβατά με τον συγκεκριμένο εξοπλισμό, ενώ και ο μηχανοκίνητος ανυψωτικός εξοπλισμός που διαθέτει ο ΟΣΕ φαίνεται ότι μπορεί να εξυπηρετήσει μόνο στους συγκεκριμένους σταθμούς, στους οποίους υπάρχει και προσωπικό της εταιρίας λειτουργίας και είναι μόλις 4 από τους συνολικά 12 της γραμμής Θεσσαλονίκης – Λάρισας. Η δυνατότητα ελεύθερης μετακίνησης μάλιστα υπάρχει υπό την προυπόθεση ότι βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία και οι ανελκυστήρες στους σταθμούς.
Η ταλαιπωρία του αναπήρων επιβατών και η αδυναμία μετακίνησής τους αναμένεται να συνεχιστει κι άλλο, πάντως, καθώς ακόμα δεν έχει γίνει γνωστός ο χρόνος αποκατάστασης και ολοκλήρωσης της συντήρησης των συρμών Desiro.
- Σενάριο «βόμβα» από Euronews για τη συντριβή του αεροσκάφους στο Καζακστάν: Χτυπήθηκε από πύραυλο; Οι μαρτυρίες επιζώντων
- Έρχεται και νέα έξαρση της κακοκαιρίας: Επιμένει η βαρυχειμωνιά όλη την εβδομάδα - Χιόνια, βροχές και κρύο
- Τι είναι το διζωνικό σύστημα που θα αντικαταστήσει το νυχτερινό ρεύμα - Όσα πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές
- Σοκάρουν οι νέες αποκαλύψεις στην υπόθεση της Μπλείκ Λάιβλι: Ο Τζάστιν Μπαλντόνι της δάγκωνε το χείλος στο γύρισμα