Ελλάδα | 27.02.2024 07:37

Ταξί: Σηκωμένα χειρόφρενα και πορεία στο υπουργείο Μεταφορών - Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Newsroom

Σε 48ωρη απεργία προχωρούν σήμερα και αύριο οι οδηγοί ταξί στην Αττική μετά από απόφαση της ΣΑΤΑ. Μάλιστα, έχουν προγραμματίσει μηχανοκίνητη πορεία με τα οχήματά τους από τη Σπύρου Πάτση μέχρι το υπουργείο Μεταφορών, στη λεωφόρο Μεσογείων.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Στο πλαίσιο της απεργίας των οδηγών ταξί η οποία ξεκινά σήμερα ως «προάγγελος» της μεγάλης απεργίας των ΜΜΜ την Τετάρτη, η Ελληνική Αστυνομία θα λάβει μέτρα αποσυμφόρησης της κίνησης πραγματοποιώντας εκτροπές και διακοπές κυκλοφορίας, όπου είναι απαραίτητες, κατά το μήκος της διαδρομής.

Ειδικότερα, θα υπάρξουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από την οδό Σπύρου Πάτση, όπου θα συγκεντρωθούν τα ταξί, και στη συνέχεια διαδοχικές ρυθμίσεις κυκλοφορίας στο δρομολόγιο μέσω της Λεωφόρου Αθηνών, Πλατεία Καραϊσκάκη, Μάρνη, Πατησίων, Λεωφόρου Αλεξάνδρας καθώς και στη Λεωφόρο Μεσογείων, μέχρι το Υπουργείο Μεταφορών.

Το προεδρείο του ΣΑΤΑ έχει κατηγοριοποιήσει τα αιτήματά του ως εξής:

  •  Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.
  • Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε Ε.Ι.Χ να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές μόνο φορολογικά βάρη.
  • Αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για την διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – Κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2).
  • Μόνιμη παραμονή του συντελεστή Φ.Π.Α στις υπηρεσίες ταξί στο 13%.
  • Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
  • Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια και αναπροσαρμογή ποινολογίου.
  • Με την ρύθμιση αυτή θα πρέπει να αντιμετωπίζεται το κώλυμα χορήγησης ή ανανέωσης της ειδικής άδειας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, όταν από το πιστοποιητικό ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης για την απόδειξη της συνδρομής της περ.γ’ της παρ.2 του άρθρου 95 του ν.4070/2012 (Α82), προκύπτουν αδικήματα του άρθρου 100 του ν.4070/2012.
  • Σε ότι αφορά την αναπροσαρμογή των ποινών προτείνουμε:
  • Οι παραβάσεις όπως, άγρα πελατών, παραβίαση προτεραιότητας σε πιάτσα, υπερχρέωση πελατών, αλλαγές νομισμάτων, να μεταφερθούν στην κατηγορία των ποινών υψηλής αξιολόγησης με διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση ειδικής άδειας.
  • Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών.
  • Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό. Αύξηση της ελάχιστης τιμής σύμβασης των Ε.Ι.Χ κατά 33%.
  • Ξεκάθαρος και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμός των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί. Καμία ανοχή σε παρερμηνείες σαν αυτές που επιχείρησε ο πρώην υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος για να ευνοήσει τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
  • Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
  • Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
  • Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.
  • Επιδοτήσεις για την αγορά όλων των τύπων αυτοκινήτων που ταξινομούνται ως ταξί ή αύξηση στο όριο ηλικίας χαρακτηρισμού μεταχειρισμένο
οδηγοί ταξίαπεργίαυπουργείο Μεταφορώνκυκλοφοριακές ρυθμίσειςταξίειδήσεις τώρα