Πτώση F-16 στη Χαλκιδική: Οι χειρισμοί του πιλότου πριν εκτιναχθεί - Τι εξετάζεται
NewsroomΚλειδί για να βρεθεί η αιτία της πτώσης του αεροσκάφους F-16 Block 52+ στη θαλάσσια περιοχή Ψαθουρα, είναι μαρτυρία του 29χρονου υποσμηναγού που συνεχίζει να νοσηλεύεται στο 251 Γενικο Νοσοκομείο Αεροπορίας και θα παραμείνει και σήμερα.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε η Αδαμαντία Λιόλιου στο κεντρικό δελτιο ειδήσεων του OPEN, υπήρξε δυσλειτουργία στον κινητήρα , κάτι που ο χειριστής ανέφερε διά ασυρμάτου πριν την πτώση.
Οι κινήσεις του πιλότου πριν εγκαταλείψει το F-16
Ο χειριστής αφού εξάντλησε τις προσπάθειες επανεκκίνησης του κινητήρα, σύμφωνα με το πρωτόκολλο, έκανε χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος που κατασκευάζει η εταιρεία McDonell Douglas.
Η ρουκέτα εκτίναξης τον οδηγεί σε περίπου 300 πόδια πάνω από το αεροσκάφος. Τράβηξε τις χειρολαβές και σε 3 δευτερόλεπτα αποχωρίστηκε η καλύπτρα, έφυγε το κάθισμα και άνοιξε ο θόλος του αλεξίπτωτου. Η επιτάχυνση της βαρύτητας στιγμιαία έφτασε τα 25 g και γι αυτό το λόγο αποκλείεται να έχασε τις αισθήσεις του για λίγο. Το κάθισμα φερει το Emergency Lacator beacon ενώ ο χειριστής πάνω του φέρει το Personal Locator Βeacon το οποίο στέλνει σήμα στο δορυφόρο για τις συντεταγμένες.
Συγκλονίζει ο καπετάνιος που συμμετείχε στις έρευνες
Την ίδια στιγμή, ο Δημήτρης Νομικός, καπετάνιος του πλοίου που συμμετείχε στις έρευνες τόνισε μιλώντας στο OPEN: «Ξέραμε ότι μπορεί ο άνθρωπος να μην έχει τις αισθήσεις του, ξέραμε ότι είναι μέσα στη θάλασσα και θέλαμε δύο ώρες για να φτάσουμε οπότε αυτός θα ήταν μέσα στο νερό όλη αυτή την ώρα και με τα μποφόρ και το κύμα που είχε θα ήταν δύσκολο».
Σημειώνεται πως το γύρο του διαδικτύου κάνει και βίντεο που δείχνει τις αντίξοες συνθήκες κάτω από τις οποίες διενεργήθηκαν οι έρευνες για τον εντοπισμό του πιλότου.
Τι λέει ο αντιπτέραρχος Ιατρίδης
Για τα πιθανά αίτια της πτώσης του f-16 μίλησε στο OPEN ο αντιπτέραρχος εν αποστρατεία Κωνσταντίνος Ιατρίδης ο οποίος το 1984 εγκατέλειψε το αεροσκάφος του που είχε τυλιχτεί στις φλόγες πέφτοντας με αλεξίπτωτο στη θάλασσα
«Αφού τέλειωσαν οι ελιγμοί όπως ανέφερε ο χείριστης έγινε η κράτηση του κινητήρα. Η Επιτροπή Διεύρυνσης θα τα εξετάσει να βρεθεί αίτια κράτησης κινητήρα – έσβησε ο κινητήρας- και θα ενημερωθούν χείριστες, τεχνικοί και εταιρία», είπε.
Πριν από την πτώση το F16 συμμετείχε σε άσκηση αερομαχίας που απαιτούνται οριακές ταχύτητες. Η Επιτροπή Διερεύνησης έχει συσταθεί με εντολή του Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας Αντιπτέραρχου, Δημοσθένη Γρηγοριάδη, θα συλλέξει όλα τα δεδομένα και από τα καταγραφικά των υπόλοιπων 3 μαχητικών αεροσκαφών που συμμετείχαν στην άσκηση.
- Το σχέδιο της Τουρκίας για τη νέα κατάσταση στη Συρία: Η Άγκυρα αναλαμβάνει τον ρόλο του προστάτη - Τα μηνύματα στις ΗΠΑ
- Γεράσιμος Χουλιάρας για σεισμό στην Τριχωνίδα: Η λίμνη έχει γίνει από πολλά ρήγματα - Έχει δώσει και 6 Ρίχτερ
- Πόσο θα αλλάξει το dating τα επόμενα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη – Οι καινοτομίες που έρχονται
- «Τρίμπαλο» και τρίποντο για τον ΠΑΟΚ που παρέμεινε σε απόσταση αναπνοής απ' την κορυφή