Ελλάδα|03.04.2024 20:23

Στοχοποίηση του κλάδου καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί - Τα ερωτήματα που θέτουν

Newsroom

Στοχοποίηση του κλάδου των μηχανοδηγών από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ύστερα και από τις κλήσεις σε ακρόαση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης.

Η ΠΕΠΕ με αφορμή και το πρόσφατο περιστατικό της σύγκρουσης αμαξοστοιχίας με πεσμένο κορμό δέντρου στις γραμμές κάνει εκ νέου λόγο για «εικόνα εγκατάλειψης του σιδηροδρόμου» επαναλαμβάνοντάς ότι τα κόκκινα φωτόσημα κυριαρχούν στη γραμμή μήκους 130 χλμ του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας.

Επισημαίνει ότι ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκουρας, ο οποίος δεν έχει απαντήσει ακόμα στο αίτημά τους για συνάντηση, σε συνέντευξή του αναφέρθηκε ξανά στις παραβιάσεις δύο ερυθρών φωτοσημάτων, «αφήνοντας υπαινιγμούς για την αρτιότητα της εκπαίδευσης των μηχανοδηγών, λησμονώντας (…τυχαία) να αναφέρει ότι καθημερινά εργάζονται σε ένα δίκτυο όπου το «κόκκινο» κυριαρχεί (ιδιαίτερα στον Προαστιακό Αθήνας και σε μήκος 130 χλμ).

Είναι γνωστό ότι στο ένα περιστατικό παραβίασης ερυθρού σηματοδότη τον περασμένο Δεκέμβριο, μηχανοδηγός ήταν ο Πρόεδρος του Σωματείου μας. Όχι «τυχαία», το συγκεκριμένο περιστατικό έγινε πρωτοσέλιδο και παρουσιάστηκε ως "παραλίγο " νέα Τέμπη και εντελώς «τυχαία» και η ΡΑΣ καλεί σε ακρόαση για αυτό».

Οι μηχανοδηγοί αναρωτιούνται εάν «υπάρχει έστω και ένα πρόστιμο  που να  επιβλήθηκε στον Διαχειριστή Υποδομής από την ΡΑΣ και αν η Αρχή κάλεσε σε ακρόαση και την Διοίκηση του ΟΣΕ γιατί τίποτα δεν λειτουργεί στην διαδρομή Κιάτο – Λιόσια εδώ και 14 χρόνια».

Με την ανακοίνωσή της η ΠΕΠΕ, η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, υποβάλλει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου τα εξής ερωτήματα:

- Αν είναι σε γνώση της οποιαδήποτε ποινή τα τελευταία χρόνια για λάθος χειρισμούς στελεχών που με παραλείψεις ή λάθη τους θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια κυκλοφορίας και την υγεία εργαζομένων και επιβατών. Θα τιμωρηθεί κάποιος για την εγκατάλειψη του δικτύου και τα δέντρα που πέφτουν στα κεφάλια μας σχεδόν εβδομαδιαία;

- Γιατί ο ΟΣΕ δεν προσλαμβάνει μόνιμο προσωπικό για την συντήρηση της υποδομής και συνεχώς προκηρύσσονται μικρές εργολαβίες που αποδεδειγμένα πλέον δεν λύνουν το πρόβλημα.

- Τι συνέβη με τις αλλοιωμένες συνομιλίες, την διαρροή μονταρισμένων ηχητικών στα ΜΜΕ πριν τα παραλάβουν οι αρμόδιες αρχές και για να εξυφανθεί η θεωρία του «μοναδικού ανθρώπινου λάθους» στο έγκλημα των Τεμπών.

- Για την υποχρηματοδότηση του σιδηροδρόμου και τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που οφείλονται από το Ελληνικό δημόσιο στις  εταιρείες εκμετάλλευσης, οι οποίες με τη σειρά τους εξαναγκάζονται σε καθυστέρηση στην πληρωμή των Τελών υποδομής προς τον ΟΣΕ. Υποχρηματοδότηση που καθιστά προβληματική την λειτουργία του μέσου και ανέφικτη ακόμα και τη σκέψη επενδύσεων που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα μεταφοράς δημιουργώντας προστιθέμενη αξία για την Ελληνική Οικονομία.

- Τι θα γίνει με τον «ακέφαλο» ΟΣΕ καθώς εκτός από τον εδώ και 1 χρόνο «μεταβατικό» Διευθύνοντα Σύμβουλο, σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα δεν έχει πλέον ούτε Διοικητικό Συμβούλιο και άρα αδυνατεί να λάβει οποιαδήποτε απόφαση.

«Επειδή για τους μηχανοδηγούς ουσία δεν είναι η επικοινωνία περιμένουμε με ειλικρινές ενδιαφέρον τις απαντήσεις του Υπουργείου Μεταφορών Υποδομών, καθώς επίσης περιμένουμε ακόμα την απάντηση στο αίτημα για συνάντηση που έχουμε καταθέσει εδώ και αρκετές ημέρες», καταλήγει η ανακοίνωση.

σιδηρόδρομοςειδήσεις τώραμηχανοδηγός