Ελλάδα|29.04.2024 06:53

Έρευνα Kapa Research: Πόσοι πιστεύουν στο θεό, πόσοι τάσσονται υπέρ του διαχωρισμού κράτους - εκκλησίας

Newsroom
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Έρευνα Kapa Research: Πώς αντιλαμβάνονται οι Έλληνες τον θεσμό της Εκκλησίας
Έρευνα Kapa Research: Πώς αντιλαμβάνονται οι Έλληνες τον θεσμό της Εκκλησίας
Έρευνα Kapa Research: Πώς αντιλαμβάνονται οι Έλληνες τον θεσμό της Εκκλησίας
Έρευνα Kapa Research: Πώς αντιλαμβάνονται οι Έλληνες τον θεσμό της Εκκλησίας
Έρευνα Kapa Research: Πώς αντιλαμβάνονται οι Έλληνες τον θεσμό της Εκκλησίας
Έρευνα Kapa Research: Πώς αντιλαμβάνονται οι Έλληνες τον θεσμό της Εκκλησίας
Έρευνα Kapa Research: Πώς αντιλαμβάνονται οι Έλληνες τον θεσμό της Εκκλησίας
Έρευνα Kapa Research: Πώς αντιλαμβάνονται οι Έλληνες τον θεσμό της Εκκλησίας
Έρευνα Kapa Research: Πώς αντιλαμβάνονται οι Έλληνες τον θεσμό της Εκκλησίας
Έρευνα Kapa Research: Πώς αντιλαμβάνονται οι Έλληνες τον θεσμό της Εκκλησίας
Έρευνα Kapa Research: Πώς αντιλαμβάνονται οι Έλληνες τον θεσμό της Εκκλησίας

Τι σημαίνει «πιστεύω»; Πώς αντιλαμβάνονται οι Έλληνες τον θεσμό της Εκκλησίας; Τι σημαίνει «Πάσχα το 2024»; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που δομούν την μεγάλη έρευνα της Κapa Research που είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας.

Η Εκκλησία ως θεσμός στέκεται μέσα στην πραγματικότητα που βιώνουν οι Έλληνες, δοκιμάζεται κι αυτή μαζί τους, αλλά παραμένει για τους πολλούς μια εναπόθεση ελπίδας. Το Πάσχα βιώνεται έντονα από τους Έλληνες ως θρησκευτικό συναίσθημα, ως γιορτή, αλλά και ως μια υπενθύμιση της ταυτότητας τους.

Αυξάνεται η υποστήριξη στον διαχωρισμό Εκκλησίας – Κράτους

Tα βασικά συμπεράσματα της έρευνας: 

  • Αναμφίβολα οι εμπειρίες της 20ετίας – η έκρηξη της τεχνολογίας, η οικονομική κρίση, η πανδημία, οι πολεμικές συγκρούσεις – έχουν θέσει την πίστη υπό δοκιμασία: 73% των ερωτώμενων δήλωσαν ότι πιστεύουν στον Θεό από το 92% το 2005. Υπό αυτό το πρίσμα, για το 73%, η πίστη δεν έχει διαρκώς το βλέμμα στραμμένο στην αιωνιότητα, αλλά αναζητά την εφαρμογή της στη ζωή.
  • Καθώς η πίστη εξελίσσεται σε μια υπαρξιακή στάση και αναζητά τη σχέση ασφάλειας, σιγουριάς ή εμπιστοσύνης για να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες και οι αβεβαιότητες, απομακρύνεται και από τη συχνότητα του εκκλησιασμού· ωστόσο, διατηρείται ένας «πυρήνας» της τάξης του 28% που επισκέπτεται την Εκκλησία τουλάχιστον μία φορά τον μήνα.
  • Η Εκκλησία είναι πρώτιστα κοινωνία πιστών, σύμφωνα με τους ερωτώμενους: ο θρησκευτικός γάμος, η ταφή των νεκρών, το μάθημα των θρησκευτικών στην εκπαίδευση των παιδιών είναι ριζωμένα στη ζωή των Ελλήνων. Με εξαίρεση ένα 30% περίπου, η πλειονότητα αποδίδει στην Εκκλησία πνευματικό κυρίως ρόλο και αφήνει στο Κράτος τη ρύθμιση των κοινωνικών ζητημάτων. Εξ ου και η υποστήριξη στον διαχωρισμό ΕκκλησίαςΚράτους, η οποία αυξάνεται στο πέρασμα της 20ετίας.
  • Παρά τους κλυδωνισμούς, η Μεγάλη Εβδομάδα αγγίζει όλους σχεδόν τους Έλληνες: περισσότεροι από τους 8 στους 10 θα ακολουθήσουν κάποιο ή κάποια από τα μέρη του λειτουργικού δράματος.
  • Το Πάσχα είναι για τους Έλληνες θρησκευτικό συναίσθημα, αλλά και μια γέφυρα μεταλαμπάδευσης της «ελληνικότητας» στις επόμενες γενιές. Ένα ισχυρό και σταθερό, στο πέρασμα του χρόνου, γενεσιουργό στοιχείο ταυτότητας.
  • Ακόμη ένα ενδιαφέρον συμπέρασμα είναι πως το 55% διαφωνεί ή μάλλον διαφωνεί με τη στάση της εκκλησίας έναντι του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών.

Δείτε εδώ ολόκληρη τη έρευνα

Εκκλησίαέρευναειδήσεις τώραειδήσειςΠάσχα