Θεσσαλονίκη: Έτσι είναι μέσα τα νέα λεωφορεία του ΟΑΣΘ - Δείτε βίντεο
NewsroomΑπό το πρωί της Δευτέρας, 17 ηλεκτρικά λεωφορεία άρχισαν δρομολόγια στη Θεσσαλονίκη, εξυπηρετώντας τις δυτικές συνοικίες της, και συγκεκριμένα τις λεωφορειακές γραμμές 21, «Εύοσμος – Αριστοτέλους» και 29, «Πολίχνη – Αριστοτέλους». Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μέσα στις επόμενες δέκα ημέρες θα κυκλοφορήσουν επιπλέον 39 λεωφορεία στην Θεσσαλονίκη, ενώ μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα «βγουν» στους δρόμους της συμπρωτεύουσας 110 ηλεκτρικά λεωφορεία.
Εντελώς αθόρυβα
Οι επιβάτες διαπίστωσαν αρχικά το πόσο αθόρυβα είναι τα νέα λεωφορεία, ωστόσο εκπλήξεις είχε και το εσωτερικό. Αυτό που τράβηξε την προσοχή των περισσότερων επιβατών ήταν οι θύρες USB που διαθέτουν τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και από τις οποίες μπορούν να φορτίζουν κινητά τηλέφωνα και τάμπλετ. Μια ακόμη καινοτομία είναι ότι τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία διαθέτουν ράμπα -στη μεσαία θύρα- για την πρόσβαση ανθρώπων με προβλήματα κινητικότητας, ενώ υπάρχει και ειδική θέση για αναπηρικό αμαξίδιο.
Όπως δήλωσε σχετικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, σύμφωνα μάλιστα με τα δοκιμαστικά δρομολόγια που προηγήθηκαν, η αυτονομία των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων φαίνεται να είναι αρκετά μεγαλύτερη από τις προδιαγραφές του διαγωνισμού, οι οποίες είναι για 180 χιλιόμετρα.
Σημειώνεται ότι ταυτόχρονα, βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες ολοκλήρωσης των εργασιών κατασκευής νέου σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων, σε οικόπεδο έκτασης 16 στρεμμάτων, στη Σταυρούπολη.
Το 2040 η πόλη θα εξυπηρετείται και με Μετρό
Το 2040 ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετείται από Μετρό και θα μπορούν να μετακινείται με ευκολία, σε συνδυασμό και με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, το 90% των κατοίκων της Περιφερειακής Ενότητας της Θεσσαλονίκης. Το Μετρό της πόλης θα έχει δύο βασικές γραμμές, μαζί με τις επεκτάσεις και τα παρακλάδια της, θα έχει συνολικό μήκος 48 χιλιόμετρα και 44 σταθμούς και θα εξυπηρετεί 678.000 επιβάτες ημερησίως.
Τα παραπάνω τονίστηκαν από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα και τον υφυπουργό και αρμόδιο για θέματα Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, κατά τη διάρκεια παρουσίασης της μελέτης για το μετρό και τις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.
Παρών στην εκδήλωση ήταν και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος ανέφερε, μεταξύ άλλων ότι «η κυβέρνησή μας επενδύει στην ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς, αυτό που λέμε ως βιώσιμη κινητικότητα. Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι σίγουρα το πιο σύγχρονο αλλά και το πιο όμορφο μετρό οποιασδήποτε άλλης ευρωπαϊκής πόλης. Η Θεσσαλονίκη δοκιμάστηκε πολύ από προσδοκίες που διαψεύστηκαν στο παρελθόν. Η κυβέρνησή μας σε καμία περίπτωση δε θα πολιτικοποιήσει κάποιο έργο», τόνισε ο πρωθυπουργός.
«Η βορειοδυτική Θεσσαλονίκη βγαίνει από μία απομόνωση δεκαετιών»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ακόμη ότι είναι πολύ σημαντικό ότι μαζί με το μετρό έγινε μία πολύ σωστή δουλειά, όσον αφορά την εξυγίανση του ΟΑΣΘ, ο οποίος θα λειτουργεί συνδυαστικά με το μετρό και τόνισε ότι με την ολοκλήρωση όλων των γραμμών του υπόγειου σιδηρόδρομου «η βορειοδυτική Θεσσαλονίκη βγαίνει επιτέλους από μία απομόνωση δεκαετιών».
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στις ευρωεκλογές, σημειώνοντας ότι «το αποτύπωμα της Ευρώπης το βλέπουμε παντού. Οι διεκδικήσεις μας δε γίνονται με προχειρότητα και ευχολόγια. Απαιτούν γνώση της ευρωπαϊκής πραγματικότητας και καλές σχέσεις. Η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζεται πλέον ως το μαύρο πρόβατο της Ευρώπης αλλά ως ένας ισότιμος εταίρος. Να μην το ξεχνάνε αυτό οι πολίτες, όταν θα προσέλθουν στις κάλπες για τις ευρωεκλογές. Να μην ξεχνάνε, ποια είναι η κυβέρνηση και το κόμμα που ξέρει να εργάζεται, να διεκδικεί χωρίς να φωνασκεί και να φέρνει αποτελέσματα», σημείωσε ο πρωθυπουργός.
«Καρκινοβατούσαν εμβληματικά έργα»
Για εμβληματικά έργα υποδομών που καρκινοβατούσαν στη Θεσσαλονίκη και για υπολειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών της πόλης έκανε λόγο ο Χρήστος Σταϊκούρας.
«Με μεθοδικότητα επιχειρούμε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις και να βελτιωθεί η ποιότητα των πολιτών», τόνισε.
Αναφορικά με το μετρό της Θεσσαλονίκης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι η γραμμή 1 θα εξυπηρετεί 191.000 επιβάτες ημερησίως και θα έχει το μεγαλύτερο υπόγειο αρχαιολογικό χώρο παγκοσμίως. Είπε ακόμα ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2025 θα ολοκληρωθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά, η οποία θα εξυπηρετεί άλλους 95.000 επιβάτες ημερησίως.
«Μαζί με τα 110 ηλεκτρονικό λεωφορεία θα ανέβει από το 15% στο 50% η χρήση της δημόσιας συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη. Σε επιστημονικά εργαλεία βασίζουμε το σχεδιασμό μας για το μέλλον της Θεσσαλονίκης», είπε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
- ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
- ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
- Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
- Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά