Ελλάδα|22.05.2024 11:10

Ταξί: Οι οδηγοί δεν πείθονται για ηλεκτροκίνηση - Λήγουν οι προθεσμίες για τα οχήματα

Μαρία Λιλιοπούλου

Εξαιρετικά χαμηλό παραμένει το ενδιαφέρον των αυτοκινητιστών ταξί να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους με ηλεκτρικά ακόμα και όταν αυτά φτάνουν το όριο ηλικίας απόσυρσής τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, από τη δράση «Πράσινα ταξί», η οποία εξασφαλίζει χρηματοδότηση 22.500 ευρώ, η οποία υπό προϋποθέσεις και με βάση κοινωνικά κριτήρια μπορεί να φτάσει και τα 28.500 ευρώ, έχουν πληρωθεί μέχρι σήμερα μόλις 23 δικαιούχοι, ενώ έως τις αρχές Ιουνίου έχει προγραμματιστεί να πληρωθούν άλλοι 12 που αποφάσισαν την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Ελάχιστον το ενδιαφέρον των οδηγών ταξί

Ο ρυθμός αυτός δύσκολα φαίνεται να αλλάζει καθώς μέχρι σήμερα ενδιαφέρον έχουν δείξει περίπου 120 αυτοκινητιστές χωρίς όμως αυτό να μετεξελίσσεται απαραιτήτως σε αιτήσεις στο πρόγραμμα.

Η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου παραδέχεται το πρόβλημα επισημαίνοντας πως «οι ιδιοκτήτες ταξί φοβούνται αυτήν την αλλαγή δεδομένου ότι γι΄αυτούς το αυτοκίνητο αποτελεί επαγγελματικό εργαλείο».

Η ίδια επεσήμανε ότι σήμερα υφίστανται 5.600 φορτιστές στη χώρα, πρακτικά ένας ανά δύο ηλεκτρικά οχήματα σε κυκλοφορία, ενώ τόνισε ότι οι αυτοκινητιστές θα πρέπει να κινηθούν γρήγορα, καθώς όπως είπε, η επιδότηση είναι γενναία, αλλά έχει ημερομηνία λήξης αφού οι πόροι προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και οι αιτήσεις πρέπει να υποβληθούν έως το τέλος του 2024, προκειμένου οι πληρωμές να γίνουν μέχρι τον Δεκέμβριο του 2025.

Δεύτερη ευκαιρία για αντικατάσταση των ταξί

Το υπουργείο, πάντως, δίνει μία δεύτερη ευκαιρία - προθεσμία στους ιδιοκτήτες ταξί να αντικαταστήσουν οχήματα που έχουν ξεπεράσει το νόμιμο όριο κυκλοφορίας των 21 ετών δίνοντας παράταση στη σχετική προθεσμία, η οποία έληξε στις 30 Απριλίου. Όπως επεσήμανε η κυρία Αλεξοπούλου, τα επιβατηγά δημοσίας χρήσης οχήματα Ταξί που έχουν συμπληρώσει έως και την 30η Απριλίου το όριο ηλικίας απόσυρσης από την κυκλοφορία, καθώς και τα οχήματα των οποίων το όριο λήγει από την 1η Μαΐου έως 31 Ιουλίου 2024 μπορούν να κυκλοφορούν έως την 31η Ιουλίου 2024 υπό τις εξής προϋποθέσεις:

  • Οι ιδιοκτήτες ή οδηγοί των παλαιών οχημάτων να έχουν στην κατοχή τους και να επιδεικνύουν σε κάθε έλεγχο το Δελτίο Παραγγελίας ή άλλο σχετικό αποδεικτικό έγγραφο αγοράς οχήματος που θα αντικαταστήσει το προς απόσυρση όχημα το οποίο φέρει ημερομηνία έως και την 30η Απριλίου 2024 και σχετικό τραπεζικό αποδεικτικό καταβολής ίσης τουλάχιστον με το 20% της αξίας του νέου αυτού οχήματος με ημερομηνία έως και την 30η Απριλίου 2024.
  • Οι ιδιοκτήτες των παλαιών Ταξί θεμελιώνουν από την 1η Μαΐου έως 31η Ιουλίου 2024 δικαίωμα συνταξιοδότησης, το οποίο αποδεικνύεται εφόσον ζητηθεί με την επίδειξη αίτησης συνταξιοδότησης ή άλλου σχετικού δημόσιου εγγράφου.

Τελευταία παράταση για ρυμουλκούμενα

Προθεσμία έως τις 2 Οκτωβρίου 2024, έχουν για να ρυθμίσουν τα ζητήματα έκδοσης στοιχείων κυκλοφορίας για χρήση οχημάτων κατηγορίας Ο1 και Ο2 (ρυμουλκούμενα - τρέιλερ), συμπεριλαμβανομένων και των ειδικής χρήσεως μη μεταφοράς εμπορευμάτων, οι ιδιοκτήτες τους.  Σύμφωνα με την υφυπουργό Μεταφορών, αυτή είναι και η τελευταία παράταση που θα δοθεί.

Μάλιστα η εν λόγω παράταση συνοδεύεται και από την υποχρέωση πληρωμής παραβόλου ύψους 200 ευρώ για τη ...νομιμοποίηση των ρυμουλκούμενων.

Οπως επεσήμανε πρόκειται για ένα ζήτημα που άπτεται της οδικής ασφάλειας και οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να σπεύσουν να τα τακτοποιήσουν υποβάλλοντας αίτηση προς τις αρμόδιες υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών.

Διευκρίνισε μάλιστα ότι η ηγεσία του υπουργείου είναι αποφασισμένη να λήξει την ...κουλτούρα των παρατάσεων, οι οποίες συνήθως συνοδεύουν την κάθε προθεσμία.

υπουργείο Μεταφορώνηλεκτροκίνησηοδηγοί ταξίταξίπροθεσμίαειδήσεις τώρα