Ελλάδα|10.04.2019 09:09

Έρχονται 750 νέα λεωφορεία σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Μαρία Λιλιοπούλου

Τις επόμενες ημέρες θα είναι έτοιμη η διαγωνιστική διαδικασία για την προμήθεια 750 σύγχρονων νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Αυτό επεσήµανε χθες ο γενικός γραµµατέας του υπουργείου Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, στο πλαίσιο της πρώτης παρουσίασης στην Ελλάδα του ηλεκτρικού λεωφορείου BYD 8,7 µέτρων, το οποίο µε δύο ώρες χρόνο φόρτισης µπαταριών µπορεί να καλύψει έως και 200 χιλιόµετρα χωρίς επαναφόρτιση.

Μεγάλος αριθµός των νέων λεωφορείων που θα αγοραστούν µέσω του διαγωνισµού του υπουργείου Μεταφορών θα είναι ηλεκτρικά. Συγκεκριµένα από τα 750 λεωφορεία, τα 400 θα ενταχθούν στον στόλο της Αθήνας και θα είναι 180 φυσικού αερίου, 170 ηλεκτρικά και 50 ντίζελ. Με 350 λεωφορεία θα ενισχυθεί ο στόλος της Θεσσαλονίκης, εκ των οποίων τα 150 θα είναι φυσικού αερίου, τα 150 ηλεκτρικά και τα 50 ντίζελ. Για την προµήθεια αυτή έχουν ήδη εξασφαλιστεί 70 εκατοµµύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ και χρηµατοδότηση έως 75% από την ΕΤΕΠ για τα οχήµατα φυσικού αερίου και τα ηλεκτρικά.

Και τα σέρβις

Στον διαγωνισµό, εκτός της αγοράς των οχηµάτων, θα περιλαµβάνεται και η 15ετής πλήρης συντήρησή τους. Το συνολικό προυπολογιζόµενο κόστος ανέρχεται σε περίπου 220 εκατοµµύρια ευρώ, ενώ εκτιµάται ότι, από την ηµέρα προκήρυξης του διαγωνισµού, το σύνολο των νέων λεωφορείων θα κυκλοφορήσει εντός διαστήµατος 7-17 µηνών. Βάσει των προδιαγραφών που είχαν τεθεί σε δηµόσια διαβούλευση, στα νέα οχήµατα θα υπάρχουν διαχωρισµός της καµπίνας του οδηγού από τους επιβάτες, ειδική θέση ΑµεΑ µε την απαραίτητη ράµπα ανόδου-καθόδου και µεγάφωνα από τα οποία θα µπορεί να απευθύνεται ο οδηγός στους επιβάτες, να ακούγονται διαφηµιστικά µηνύµατα ή µουσική.

Παράλληλα στην τελική ευθεία βρίσκεται και ο δεύτερος διαγωνισµός που ετοιµάζει ο ΟΑΣΑ µε χρηµατοδότηση της Περιφέρειας Αττικής για την προµήθεια 92 λεωφορείων για τις ανάγκες της πρωτεύουσας Σήµερα ο στόλος του Οµίλου ΟΑΣΑ περιλαµβάνει 354 τρόλεϊ και 2.022 θερµικά λεωφορεία, εκ των οποίων το 1/3 κινείται µε φυσικό αέριο. Ωστόσο τα περισσότερα είναι πετρελαιοκίνητα, ενώ το σύνολο του στόλου είναι γηρασµένο και ξεπερασµένης τεχνολογίας όσον αφορά στις εκποµπές ρύπων, µε τον µέσο όρο ηλικίας των λεωφορείων να είναι τα 14 έτη και των τρόλεϊ τα 15,3 έτη.

ΟΑΣΑλεωφορείαΟΑΣΘ