Ελλάδα|27.06.2024 14:42

Aποκαλυπτικό δημοσίευμα: Παραλίγο νέα σιδηροδρομική τραγωδία 16 μήνες μετά τα Τέμπη

Newsroom

Ένα ακόμη σιδηροδρομικό ατύχημα παραλίγο να έχουμε 16 μήνες από το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών.

Όπως αποκαλύπτει η Εφημερίδα των Συντακτών σε ρεπορτάζ της, παραλίγο να γίνει η σύγκρουση έξω από τη Θεσσαλονίκη, ενός Ιντερσίτι και ενός εμπορικού, και μάλιστα με σοβαρότατες συνέπειες καθώς η εμπορική αμαξοστοιχία πιθανότατα μετέφερε πυρομαχικά (!).

Πώς αποτράπηκε η σύγκρουση

Σύμφωνα με το δημοσίευμα το σημείο στο οποίο η αμαξοστοιχία Ιντερσίτι 50 από Αθήνα και η τοπική εμπορική 64931 θα συγκρούονταν εάν η δεύτερη δεν προέβαινε «σε ακαριαία πέδη» είναι ο πολυσύχναστος σιδηροδρομικός κόμβος ΤΧ1. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο της Ελλάδας στον οποίο συναντώνται όλες οι γραμμές που φεύγουν από τη Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, προς Ειδομένη-Βόρεια Μακεδονία και προς Προμαχώνα-Αλεξανδρούπολη, ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται κοντά στους χώρους διαλογής των εμπορευμάτων που μεταφέρονται με τρένο.

Το περιστατικό αποκαλύπτει ότι η τηλεδιοίκηση δεν λειτουργεί.

Τι απαντά ο ΟΣΕ

Ο ΟΣΕ από την πλευρά του αρνείται την σοβαρότητα του συμβάντος, απαντώντας τα εξής:

Σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να υπάρξει «Παρολίγο νέα φονική σύγκρουση» όπως αναφέρεται στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας καθώς δεν υπήρχε λάθος διευθέτηση στην αλλαγή και η απόσταση των 2 τρένων ήταν ασφαλής. Επομένως δεν τέθηκε ΠΟΤΕ ζήτημα σύγκρουσης τρένων.

Η τηλεδιοίκηση όντως δεν λειτουργεί στην περιοχή του ΤΧ1 λόγω ανακαίνισης των συστημάτων και αντικατάστασής τους με νέα, που υλοποιείται από την Σύμβαση 713 της ΕΡΓΟΣΕ.

Λόγω των έργων η ταχύτητα στο σύμπλεγμα ΤΧ1 είναι στα 20χλμ/ω και η διαδρομές των τρένων ΧΑΡΑΣΣΟΝΤΑΙ, αλλά δεν κινούνται με Φωτοσήματα αλλά με Ελιγμοσήματα.

Το ΤΧ1 καλύπτεται από 2 Σταθμάρχες και κλειδούχο.

Υπάρχει σε εξέλιξη διαδικασία έκδοσης πορίσματος, και το περιστατικό έχει αναγγελθεί επίσημα με τηλεγράφημα από τον ΟΣΕ στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ και την ΡΑΣ όπως προβλέπεται από την σχετική διαδικασία.

Τέλος υπάρχουν οι συνομιλίες αλλά και οπτικό υλικό που εξετάζεται στην διαδικασία έκδοσης πορίσματος.

Επιγραμματικά, στο ΤΧ1 το IC50 πέρασε πρώτο και το εμπορικό πέρασε αρκετά λεπτά αργότερα.

Σε κάθε περίπτωση για άλλη μια φορά τονίζεται η ανάγκη της πιστής εφαρμογής του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και η τήρηση των Πρωτοκόλλων ραδιοεπικοινωνίας, όπως ορθώς τονίζεται σε σχετικές υποδείξεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και της ΡΑΣ, η τήρηση του οποίου διασφαλίζει την ομαλή κυκλοφορία των τρένων.

ειδήσεις τώραΟΣΕσιδηρόδρομοςΤέμπησιδηροδρομικό ατύχημα