Κακοκαιρία Daniel: Μηχανικοί περιμένουν ακόμα τις αποζημιώσεις - Πληρώνουν από την τσέπη τους τις μετακινήσεις
Μαρία ΛιλιοπούλουΒρίσκονται εκεί πρώτοι, πριν υποχωρήσουν τα νερά από τις πλημμύρες, πριν καλά καλά σβήσουν οι τελευταίες φλόγες στις πυρκαγιές ή όταν ακόμα σε σεισμόπληκτες περιοχές σημειώνονται μετασεισμοί.
Εχουν ανταποκριθεί σε όποια περίπτωση τους ζητήθηκε στις ολοένα αυξανόμενες φυσικές καταστροφές εξαιτίας και της κλιματικής κρίσης, ενώ βρίσκονται σε ετοιμότητα για ακόμα ένα δύσκολο καλοκαίρι.
Αλλωστε και τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κάνουν λόγο για τη διενέργεια περισσότερων από 100.000 αυτοψιών από μηχανικούς μόνο στο διάστημα των τελευταίων δύο ετών.
Ωστόσο οι μηχανικοί της Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών εξακολουθούν πολλές φορές να πληρώνουν από την τσέπη τους τα έξοδά τους για να μεταβούν στις πληγείσες περιοχές, να περιμένουν μήνες ολόκληρους για να αποζημιωθούν και να λαμβάνουν ημερήσια έξοδα κίνησης, τα οποία δεν επαρκούν για τις διανυκτερεύσεις και τη διατροφή τους στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας. Παράλληλα αρκετοί δουλεύουν και σε συνθήκες εργασιακής αβεβαιότητας καθώς ύστερα από τις πολλαπλές ανανεώσεις των συμβάσεων ορισμένου χρόνου, παραμένου εκτός μόνιμης απασχόλησης.
Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι σε δεκάδες περιπτώσεις δεν έχουν καταβληθεί στους ανθρώπους αυτούς ούτε οι αποζημιώσεις για τις αυτοψίες στις ακραίες συνθήκες που άφησαν πίσω τους οι κακοκαιρίες Daniel και Elias στη Θεσσαλία.
«Απλήρωτοι για τις μετακινήσεις τους από τον Οκτώβριο του 2023»
Αυτά κατήγγειλε για ακόμα μία φορά ο Δημήτρης Πετρόπουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Πολιτικών Μηχανικών του Δημοσίου (ΠΟ-ΕΜΔΥΔΑΣ) στη Βουλή στο πλαίσιο της εξέτασης εξωκοινοβουλευτικών φορέων για το νομοσχέδιο του υπουργείου για την ασφάλιση για τις φυσικές καταστροφές.
«Απουσιάζουν για άλλη μια φορά ζητήματα που αφορούν τους εργαζομένους που με μεγάλη αυταπάρνηση έχουν ανταποκριθεί σε όλες τις φυσικές καταστροφές τα τελευταία δύο χρόνια. Δεκάδες, εκατοντάδες εργαζόμενοι βρεθηκαν στο πεδίο σε πολύ δύσκολες συνθήκες πριν υποχωρήσουν τα νερά στις πλημμύρες ης Θεσσαλίας, πριν σβήσουν οι φωτιές, αλλά παραμένουν απλήρωτοι για τις μετακινήσεις τους αυτές από τον Οκτώβριο του 2023», επεσήμανε.
Προσέθεσε πως «με αφορμή τη μετακίνηση αυτής της κρίσιμης υπηρεσίας από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και με διάφορες απίθανες δικαιολογίες δεν αποζημιώνονται εδώ και 9 μήνες με αποτέλσμα σε πρόσφατα φαινόμενα που κλήθηκαν χθες και προχθές να μετακινούνται ενώ τους χρωστανε ήδη 1.000 έως και 3000 ευρώ ανά περίπτωση από τη Θεσσαλία».
Στο πεδίο χωρίς τα αναγκαία μέσα προστασίας
Ο κ. Πετρόπουλος επεσήμανε ότι με τις διαδικασίες που έχουν επιλεγεί και το ελάχιστο ύψος αποζημιώσεων, ουσιαστικά εκατοντάδες εργαζόμενοι χρηματοδοτούν από την τσέπη τους τις ανάγκες υπηρεσιακών μετακινήσεων. Συμπλήρωσε επίσης πως συχνά βρίσκονται στο πεδίο χωρίς τα αναγκαία μέσα προστασίας, ενώ τόνισε ότι δεν υπάρχει κάποια πρόβλεψη για κάποιο επίπεδο ετοιμότητας όπως γίνεται με τους ενστόλους.
«Κυρίως όμως παραμένει ανεπίλυτο το τεράστιο θέμα των σχέσεων εργασίας δεκάδων εργαζομένων με ανανεούμενες συμβάσεις χρόνου, οι οποίοι ενώ έχουν πλέον τεράστια πείρα, εργάζονται με απολύτως επισφαλείς σχέσεις εργασίες κι ας διενεργούν τον κύριο όγκο των αυτοψιών», σημείωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας χαρακτηρίζοντας «λίγες, άτολμες και ανεπαρκείς» τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί έως τώρα.
«Δεν είναι μόνο η απληρωσιά. Χθες έφυγαν συνάδελφοι 150 χλμ με ημερήσια αποζημίωση 10 ευρώ. Αν συμβεί κάτι σε τουριστικό μέρος, η αποζημίωση που δίνει η υπηρεσία δεν επαρκεί ούτε για να κλείσεις ξενοδοχείο στα περισσότερα μέρη», είπε υπενθυμίζοντας πως ο κλάδος δεν ανήκει σε εκείνους που δικαιούνται επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας.
Υπενθυμίζεται ότι η εν λόγω διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών μεταφέρθηκε το 2023 από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης χωρίς ωστόσο να έχουν εκλείψει ακόμα τα γραφειοκρατικά προβλήματα από τη μεταφορά της με τους εργαζομένους να καταγγέλλουν ότι έως και σήμερα η ολοκλήρωση του οργανογράμματος παραπέμπεται στο μέλλον.
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό