Ελλάδα|24.07.2024 06:20

Προκηρύχθηκε το έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη -Τοξότες από την ΕΡΓΟΣΕ

Newsroom

Στον αέρα βρίσκεται ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Νέα Καρβάλη - Τοξότες, με προϋπολογισμό δημοπράτησης 192,5 εκ €. και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το CEF 2021-2027.

Ο διαγωνισμός δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 19 Ιουλίου και ακολούθησε σήμερα η δημοσίευση του ηλεκτρονικού διαγωνισμού στο ΕΣΗΔΗΣ. Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών έχει οριστεί για την 3η Σεπτεμβρίου 2024.

Τι αφορά το έργο

Το έργο αφορά σε εργασίες για την κατασκευή της υποδομής, επιδομής και σταθμών/στάσεων για νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες (περιοχή Ξάνθης), μήκους 32 χλμ. περίπου, καθώς και του κλάδου από Ν. Καρβάλη προς τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους 5,3 χλμ. περίπου.

Με το έργο αυτό, επιτυγχάνεται η σύνδεση του νέου εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, ενώ ταυτόχρονα προχωρά και η σύνδεση με το δίκτυο των γειτονικών χωρών.

Οπως αναφέρει η ΕΡΓΟΣΕ, «η σιδηροδρομική αυτή σύνδεση είναι βαρύνουσας σημασίας για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων. Συνεισφέρει στην ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού διαδρόμου ΒΒΑ (Baltic, Black, Aegean Seas), ενώ παράλληλα συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των βαλκανικών χωρών (μέσω του έργου Sea2Sea) αλλά και των ευρωπαϊκών χωρών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία των 3 Θαλασσών «Three Seas Initiative (Baltic-Black-Adriatic)» στην οποία πλέον είναι μέλος και η Ελλάδα με επέκταση του διαδρόμου προς το Αιγαίο».

Τους τελευταίους μήνες, έγινε μια εντατική προσπάθεια τόσο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όσο και από την ΕΡΓΟΣΕ, για την επίλυση ζητημάτων που εκκρεμούσαν, φτάνοντας έτσι στη δημοπράτηση του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού έργου της τελευταίας δεκαετίας.

Τι δήλωσε ο Σταϊκούρας

Με αφορμή τη δημοσίευση του διαγωνισμού από την ΕΡΓΟΣΕ για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε πως πρόκειται για: «ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη του εμπορευματικού λιμένα της Καβάλας, ο οποίος θα συνδεθεί με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Σημειώνεται πως το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας αποτελεί βασικό πυλώνα για την ανάπτυξη των εναλλακτικών ευρωπαϊκών διαδρόμων μεταφοράς εμπορευμάτων, μέσα από τη σύνδεση του σιδηροδρόμου με την υπόλοιπη Ευρώπη, πρωτοβουλία, την οποία υποστηρίζει με συνέπεια η ελληνική Κυβέρνηση».

Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα εντάχθηκαν άλλα τέσσερα, νέα, μεγάλα σιδηροδρομικά έργα στο πρόγραμμα CEF II, ενώ έχει ξεκινήσει και το έργο του Προαστιακού Δυτικής Αττικής, με συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

«Η εξασφάλιση κοινοτικών χρηματοδοτήσεων, ύψους σχεδόν 800 εκατ. ευρώ, σε μεγάλα σιδηροδρομικά έργα καταδεικνύει ότι η εντατική προσπάθεια που καταβάλλεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ανάταξη, τον εκσυγχρονισμό, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου του ελληνικού σιδηρόδρομου αναγνωρίζεται εμπράκτως και υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση», ανέφερε ο κ. Σταικούρας.

Από την πλευρά του ο διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός τόνισε σχετικά: «Η σημερινή εξέλιξη με τη δημοσίευση της προκήρυξης του διαγωνισμού για το έργο Ν. Καρβάλη - Τοξότες, αποτελεί το επιστέγασμα των προσπαθειών του ΥΠΥΜΕ και της ΕΡΓΟΣΕ για την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση του έργου, για το οποίο έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του από το ευρωπαϊκό εργαλείο CEF 2021-2027.

Η διασύνδεση του εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, αποτελεί το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της τελευταίας δεκαετίας και συγκεντρώνει το ενδιαφέρον πολλών ευρωπαϊκών χωρών, καθώς συνεισφέρει στην ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού διαδρόμου ΒΒΑ (Baltic, Black, Aegean Seas) και εντάσσεται στην ευρωπαϊκή γεωγραφική ομπρέλα του project Three Seas Initiative».

Υπουργείο Υποδομών και ΜεταφορώνσιδηρόδρομοςΧρήστος Σταϊκούραςειδήσεις τώρα