Έρχεται νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας μετά από 17 χρόνια - Τι θα αλλάξει
NewsroomΈρχεται, μετά από 17 χρόνια, τον Σεπτέμβριο σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).
Επί σειρά μηνών, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, τα θέματα της οδικής ασφάλειας είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως στόχος είναι να πέσουν οι ταχύτητες μέσα στην πόλη. Η Ελλάδα εξάλλου βρίσκεται ακόμα στην 4η χειρότερη θέση ως χώρα στην Ευρώπη σε νεκρούς από τροχαία. Σημειώνεται δε, πως πριν από 10 με 15 χρόνια, η Ελλάδα ήταν πρώτη. Οι νεκροί το 2023 ήταν περίπου 650.
Τι θα αλλάξει
Από την περασμένη Άνοιξη οι πληροφορίες ήθελαν τον νέο αναμορφωμένο ΚΟΚ να έχει νέα πολιτική ποινών επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια. Στόχος ήταν από τότε να είναι εφαρμόσιμες οι ποινές, να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και στην επικινδυνότητα κάθε παράβασης.
Για πρώτη φορά, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, κατηγοριοποιούνται οι ποινές και αυστηροποιούνται, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (πχ. κινητό τηλέφωνο, κράνος, ζώνη κ.α.). Βάσει του νέου ΚΟΚ, οι ποινές θα αφορούν τον οδηγό και όχι το όχημα.
Εξετάζεται, ακόμη, η μείωση του ορίου ταχύτητας στον εσωτερικό αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.
Έτσι, στην περίπτωση που η παράβαση αφορά το ίδιο το όχημα -όπως για παράδειγμα η στάθμευση σε θέση ΑμεΑ, καθώς προβλέπεται η αφαίρεση των πινακίδων του οχήματος- θα πρέπει, για να παραλάβει τις πινακίδες ο οδηγός, να παραδώσει την άδειά του.
- Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον «κακό Παπαδόπουλο» και φωνάζουν «Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία» - Εικόνες συγκίνησης στο Πολυτεχνείο
- Ο Βασίλης Μαντζουράνης από το συγκρότημα Δυτικές Συνοικίες ο νεκρός του τροχαίου στη Θεσσαλονίκη
- «Με σημάδεψαν στο κεφάλι»: Συγκλονίζει ο φωτορεπόρτερ που κάλυψε την εξέγερση του Πολυτεχνείου
- «Ανοίγουν» οι λαϊκές αγορές για τους αγρότες: Τι συζητείται και το ενδεχόμενο για απογευματινό ωράριο