Ελλάδα|08.09.2024 17:33

Λιβαδειά: Οι έρευνές για την παράσυρση της επιβάτιδας από το τρένο, ο «κλειστός» σταθμός και οι αρμόδιοι

Μαρία Λιλιοπούλου

Τη διερεύνηση του περιστατικού που οδήγησε στον τραυματισμό γυναίκας επιβάτη, η οποία δεν πρόλαβε να αποβιβαστεί από αμαξοστοιχία πριν αυτή ξεκινήσει με αποτέλεσμα να εγκλωβιστεί από την πόρτα και να συρθεί στο τσιμέντο από το τρένο για απόσταση περίπου 50 μέτρων, ανακοίνωσε η Hellenic Train μετά τη γνωστοποίηση της παρέμβασης του εισαγγελέα για το συμβάν.

Το περιστατικό συνέβη το Σάββατο στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λιβαδειάς, έναν από τους πολλούς οι οποίοι είναι κλειστοί και δε διαθέτουν σταθμάρχη εδώ και χρόνια.

Τηλεφωνούσαν στο 100 οι επιβάτες του τρένου

Το τηλεφωνικό κέντρο του 100 της Διεύθυνσης Ασφαλείας Βοιωτίας δέχθηκε πολλές κλήσεις από επιβάτες της αμαξοστοιχίας 520. Σύμφωνα με πληροφορίες, όταν διαπίστωσαν ότι μία γυναίκα είχε πιαστεί στην πόρτα και είχε συρθεί στην τσιμεντένια αποβάθρα για σχεδόν 50 μέτρα, στο τρένο επικράτησε πανικός. Πάντως, η γυναίκα αρνήθηκε να μεταβεί για ιατροδικαστική εξέταση καθώς είχε μόνο εκδορές στο πόδι.

Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η εταιρία λειτουργίας, η ΗΤ «διερευνά με προσοχή το περιστατικό που σημειώθηκε στον ΣΣ Λιβαδειάς, προκειμένου να αποσαφηνιστούν πλήρως οι συνθήκες και τα αίτια. Η ασφάλεια των επιβατών αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα για εμάς. Γι΄αυτό εφαρμόζουμε αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο διασφαλίζει την τήρηση των υψηλότερων προτύπων ασφαλείας».

Το πλαίσιο λειτουργίας της εταιρίας, πάντως, φαίνεται πως δεν απέτρεψε το συμβάν με την αμαξοστοιχία που κατευθυνόταν από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη, το οποίο σε άλλη περίπτωση θα μπορούσε να έχει πολύ δυσμενέστερη εξέλιξη. Η ΗΤ επισημαίνει ότι δεν υπήρξε τραυματισμός, ενώ από την πρώτη στιγμή βρίσκεται σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές για τη γρήγορη διαλεύκανση του περιστατικού.

Η αναζήτηση για κάμερες και ο «κλειστός» σταθμός

Απαντήσεις για τις ακριβείς συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το περιστατικό θα μπορούσαν να δώσουν οι κάμερες, οι οποίες όπως επεσήμαναν στο «Εθνος» πηγές του ΟΣΕ υπάρχουν στον σταθμό. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι κάμερες λειτουργούσαν κανονικά και υπάρχουν καταγραφές, χωρίς ωστόσο ακόμα το συγκεκριμένο υλικό να έχει ζητηθεί από τις αρχές. Υπάλληλος του ΟΣΕ, πάντως, δε βρισκόταν στο σημείο καθώς ο σταθμός είναι δηλωμένος ως «κλειστός», δηλαδή δε λειτουργεί υπό τις οδηγίες σταθμάρχη, όπως ακριβώς συμβαίνει και με άλλους μεγάλους σταθμούς του δικτύου, όπως στη Θήβα ή την Αλίαρτο.

Αρμόδιοι οι προϊστάμενοι των αμαξοστοιχιών

Σε κάθε περίπτωση όμως οι σταθμάρχες είναι υπεύθυνοι για την κυκλοφορία και τις συνθήκες του δικτύου, όπως το να δηλώσουν εάν είναι ελεύθερη η γραμμή. Σε ό,τι αφορά τους επιβάτες, όπως εξηγούν σιδηροδρομικές πηγές στο «ethnos.gr», αρμόδιο βάσει του κανονισμού, είναι το προσωπικό της αμαξοστοιχίας. Οι προϊστάμενοί των αμαξοστοιχιών είναι αυτοί που ανάβουν το πράσινο φως στους μηχανοδηγούς να ξεκινήσουν εφόσον έχει ολοκληρωθεί η ασφαλής αποβίβαση και επιβίβαση των επιβατών στους σταθμούς.

Για το περιστατικό του Σαββάτου, κάποιες μαρτυρίες αναφέρουν ότι η σχετική εντολή δόθηκε, οι πόρτες έκλεισαν από μπροστά και άναψε κανονικά η ένδειξη στον μηχανοδηγό ότι οι θύρες είναι ασφαλισμένες. Ωστόσο, στη συνέχεια η ένδειξη έσβησε, πράγμα που καταδεικνύει ότι κάποια πόρτα ήταν ανοιχτή. Αυτό μπορεί να συμβεί είτε επειδή δεν είχε ασφαλίσει καλά ή επειδή κάποιος τράβηξε το μοχλό έκτακτης ανάγκης, κάτι το οποίο θα φανεί από τη διερεύνηση του περιστατικού και τις καταγραφές στην τεχνική βάση.

Υποβλήθηκαν σε αλκοτέστ οι μηχανοδηγοί 

Οι μηχανοδηγοί της αμαξοστοιχίας, πάντως, οδηγήθηκαν στην αστυνομία στον σταθμό του Λιανοκλαδίου για να υποβληθούν σε έλεγχο μέθης και αργά το βράδυ αφέθηκαν ελεύθεροι, ενώ πλέον οι απαντήσεις αναμένονται από την εισαγγελική έρευνα.

Υπενθυμίζεται ότι όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, στο σημείο βρισκόταν ο πρώην βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στη Βοιωτία, Ανδρέας Κουτσούμπας, ο οποίος έτρεχε πίσω από το τρένο και φώναζε στον μηχανοδηγό να σταματήσει.

τρένοσιδηρόδρομοςΟΣΕΛιβαδειάειδήσεις τώραHellenic Train