Ελλάδα|07.10.2024 06:40

Θεσσαλονίκη: Πονοκέφαλος τα ηλεκτρικά πατίνια – Κόβονται 100 πρόστιμα την ημέρα

Ρωμανός Κοντογιαννίδης

Περίπου εκατό κλήσεις την ημέρα και μάλιστα με κάποια… ανοχή, κόβουν στους χρήστες ηλεκτρικών πατινιών, εντός των ορίων του Δήμου Θεσσαλονίκης, τα μεικτά κλιμάκια στελεχών της Δημοτικής Αστυνομίας και της Τροχαίας Θεσσαλονίκης.

Όπως αναφέρει στο ethnos.gr ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης, Κώστας Τσιαπακίδης, ο αριθμός των παραβάσεων είναι πολύ μεγάλος και αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι αποφασισμένη να απαγορεύσει τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών εντός των ορίων ευθύνης της.

Μάλιστα, κατά τον ίδιο, η… περίοδος ανοχής δε θα είναι μεγάλη και σε περίπτωση που οι εταιρείες διαχείρισης των ηλεκτρικών πατινιών δεν λάβουν άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να γίνεται ορθώς η χρήση τους, η απαγόρευση θα ξεκινήσει αρκετά νωρίτερα από το τέλος του τρέχοντος έτους.

«Προφανώς και είμαστε υπέρ της χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών, αφού έχουν βοηθήσει σε κάποιο βαθμό για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού αλλά αυτή η χρήση πρέπει να είναι σωστή. Δεν είναι δυνατόν να έχει μετατραπεί σε πίστα… φόρμουλα ένα για πατίνια το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης και στα πεζοδρόμια οι πεζοί να γινόμαστε ζογκλέρ, για να μην μας πατήσουν τα πατίνια», σημειώνει στο ethnos.gr  ο κ. Τσιαπακίδης.

Συναντήσεις δήμου και εταιριών και εφαρμογή μέτρων

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Δημοτικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης, το πρόβλημα της επικινδυνότητας στους δρόμους, που προκύπτει από την κακή χρήση των πατινιών από τους πολίτες, ώθησε τη διοίκηση του δήμου να ξεκινήσει πριν από δύο μήνες διαβουλεύσεις με τις εταιρίες που τα διαχειρίζονται, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.

Έγιναν συνολικά τρεις συναντήσεις, με την τελευταία πριν από περίπου μία εβδομάδα και σε αυτήν ορίστηκε προθεσμία μέχρι τις 9 Οκτωβρίου, προκειμένου να κατατεθούν τυχόν παρατηρήσεις, ώστε αμέσως μετά να ξεκινήσει η εφαρμογή των μέτρων για τη μείωση της επικινδυνότητας.

«Μετά τις 9 Οκτωβρίου θα πρέπει να τηρήσουμε, όσα έχουν συμφωνηθεί και αυτό είναι η τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Οι νέοι κάτω των 15 ετών να μην αναπτύσσουν μεγαλύτερη ταχύτητα από 5 χιλιόμετρα την ώρα, όταν κινούνται στους δρόμους με τα πατίνια. Για τους μεγαλύτερους το ανώτατο όριο ταχύτητας ορίστηκε στα 25 χιλιόμετρα την ώρα. Όταν τα πατίνια κινούνται στα πεζοδρόμια, η ταχύτητα επίσης δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 5 χιλιόμετρα την ώρα. Επίσης, οι αναβάτες θα πρέπει να φορούν κράνος και επιτρέπεται ένα άτομο πάνω σε κάθε πατίνι. Οι ίδιοι όροι ισχύουν και για τα ιδιωτικά πατίνια. Οι εταιρείες διαχείρισης των πατινιών είναι υπεύθυνες για να τηρούνται τα μέτρα και θα πρέπει να ενημερώνουν τους χρήστες - πελάτες τους γι' αυτά. Αν δεν τηρηθούν τα μέτρα, το επόμενο βήμα από το Δήμο Θεσσαλονίκης θα είναι να απαγορεύσει τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών στα όριά του», τονίζει στο ethnos.gr o κ. Τσιαπακίδης.

Κατά τον ίδιο, στους μαθητές της Ε' και της ΣΤ' τάξης των δημοτικών σχολείων και στο πλαίσιο μαθήματος για την κυκλοφοριακή αγωγή ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα ζητήσει να γίνεται ενημέρωση για τη σωστή χρήση των πατινιών.

Τέλος, κατά τον αντιδήμαρχο Δημοτικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης, τις επόμενες ημέρες ο δήμος θα παραχωρήσει χώρους στην πόλη, στους οποίους θα πρέπει να αφήνονται τα πατίνια μετά τη χρήση τους και όχι οπουδήποτε όπως συμβαίνει σήμερα. Οι συγκεκριμένοι χώροι θα παραχωρούνται έναντι αντιτίμου στις εταιρείες και οι τελευταίες θα είναι υπεύθυνες για την ενημέρωση των πολιτών, ώστε να αφήνουν εκεί τα πατίνια. Όσοι δεν τηρούν το συγκεκριμένο μέτρο, θα κληθούν να καταβάλουν πρόστιμο.

δήμος Θεσσαλονίκηςηλεκτρικά πατίνιαεταιρείεςΚώδικας Οδικής Κυκλοφορίαςκλήσεις