Ελλάδα|26.10.2024 22:04

Θεσσαλονίκη: Αλλάζει ο συγκοινωνιακός χάρτης της πόλης - «Το μετρό θα είναι ένα από τα καλύτερα στην Ευρώπη»

Ρωμανός Κοντογιαννίδης

Τις πρώτες έντεκα λεωφορειακές γραμμές που αλλάζουν δρομολόγιο καθώς και τη μία νέα που δημιουργείται για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών της Θεσσαλονίκης που θα χρησιμοποιούν τη βασική γραμμή του μετρό, παρουσίασε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).

Πρόκειται για την πρώτη φάση εφαρμογής του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης, η οποία αφορά μόνο τις έντεκα γραμμές που διέρχονται από τον Δήμο Θεσσαλονίκης καθώς και τη νέα που θα δημιουργηθεί, η οποία θα ξεκινά από το αεροδρόμιο και θα καταλήγει στον σταθμό μετεπιβίβασης της Νέας Ελβετίας.

Σε ό,τι αφορά την ολοκλήρωση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης αλλά και αυτόν της Αθήνας, σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Βασίλη Οικονόμου, ο οποίος ήταν παρών στην εκδήλωση, προσδιορίζεται για τον Μάιο του 2025. Με τους δύο νέους χάρτες θα αντιμετωπιστούν τα συγκοινωνιακά προβλήματα των δύο μεγάλων πόλεως της χώρας για την επόμενη εικοσαετία.

Ο κ. Οικονόμου χαρακτήρισε, παράλληλα, ως κακή την εικόνα του σιδηροδρομικού σταθμού της Θεσσαλονίκης, η οποία, όπως είπε, παραπέμπει στο Μπαγκλαντές, και σημείωσε ότι αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στο Σταθμό Λαρίσης, στην Αθήνα.

«Θα τα βελτιώσουμε όλα αυτά. Ο σταθμός της Θεσσαλονίκης πρέπει να είναι ένα κόσμημα, που θα αναβαθμίσει και την ευρύτερη περιοχή», είπε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών.

Κατά τον ίδιο, ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του και τη βιώσιμη αστική κινητικότητα. «Θα δώσουμε έμφαση στους ποδηλατόδρομους και στους ελεύθερους χώρους και δε θα καταργήσουμε τα ηλεκτρικά πατίνια αλλά θα λειτουργούν αυτά όπως πρέπει», είπε ο κ. Οικονόμου.

Αναφερόμενος στο μετρό της Θεσσαλονίκης ο υφυπουργός σημείωσε ότι τα εγκαίνια θα γίνουν στις 30 Νοεμβρίου και ότι ο υπόγειος σιδηρόδρομος θα λειτουργεί πολύ καλά και με απόλυτη ασφάλεια. «Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι εντυπωσιακά καλό και ένα από τα καλύτερα στην Ευρώπη. Παράλληλη, ολόκληρη η Θεσσαλονίκη θα εξυπηρετείται με ηλεκτρικά λεωφορεία. Από συμπρωτεύουσα θα γίνει πρωτεύουσα των νέων τεχνολογιών», σημείωσε ο κ. Οικονόμου.

«Σοβαρή και συστηματική προσπάθεια»

Ως σοβαρή και συστηματική προσπάθεια χαρακτήρισε το νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σημειώνοντας ότι σε λιγότερο από τρία χρόνια από σήμερα η πόλη θα εξυπηρετείται και από τη νέα σύγχρονη περιφερειακή οδό, το Fly Over, στο οποίο, όπως είπε, σημειώνεται μεγάλη πρόοδο των εργασιών.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στον εκσυγχρονισμό των αστικών λεωφορείων της Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι ο στόλος ήδη ανανεώθηκε κατά το 1/3 και ότι προσλήφθηκαν 190 οδηγοί. Είπε ακόμα ότι σε ένα εξάμηνο θα συμπληρωθεί ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης με αναδιάρθρωση των αστικών γραμμών και στην Καλαμαριά.

Αγγελούδης: Παραμένει στην ατζέντα μας η κατάργηση των πατινιών

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, υποστήριξε ότι στο θέμα της αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών γίνεται ουσιαστική δουλειά και οι διαδικασίες τρέχουν γρήγορα, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο θέμα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και στα ηλεκτρικά πατίνια.

Όπως είπε, το ποδήλατο πρέπει να μπει πιο δυναμικά στη ζωή μας, ενώ για τα ηλεκτρικά πατίνια τόνισε ότι πολλές πόλεις σχεδιάζουν την κατάργησή τους.

«Εμείς θα κάνουμε, ό,τι μπορούμε, ώστε η λειτουργία τους να γίνεται σωστά. Θα ψηφίσουμε κανονιστική για τα πατίνια και από την επόμενη ημέρα κιόλας θα φροντίσουμε να εφαρμοστεί αυστηρά. Το θέμα της κατάργησής τους παραμένει στην ατζέντα μας, αν συνεχιστούν οι παραβάσεις», είπε ο κ. Αγγελούδης.

Η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών

Στο πλαίσιο της πρώτης φάσης εφαρμογής του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθούν οι εξής διαφοροποιήσεις:

Τροποποιούνται έντεκα λεωφορειακές γραμμές  

  • Νο 10 «Χαριλάου-Ν.Σ.Σ.» - προβλέπεται διέλευση της γραμμής από τον άξονα της οδού Τσιμισκή αντί του άξονα της οδού Εγνατία
  • Νο 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» - δημιουργείται σύνδεση της γραμμής από το Τ.Σ. Πυλαίας μέχρι το σταθμό Σιντριβάνι του μετρό και κατάργηση του τμήματος από το κέντρο της πόλης (Σιντριβάνι) μέχρι τον Ν.Σ.Σ. 
  • Νο 11Τ «Πυλαία-Χαριλάου» - δομείται επέκταση της διαδρομής της γραμμής μέχρι τον σταθμό της Νέας Ελβετίας (σύνδεση τερματικών σταθμών Πυλαίας, Χαριλάου και Ν. Ελβετίας)
  • Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.» - συνδέεται η γραμμή με στάσεις μετρό «Πανεπιστήμιο», «Συντριβάνι», «Αγίας Σοφίας», με παράλληλη κατάργηση του τμήματος της γραμμής μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό
  • Νο 20 «Μενεμένη-Αριστοτέλους» - απομακρύνεται από τον κεντρικό χώρο του Τ.Σ. Αριστοτέλους και προβλέπεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου
  • Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους» απομακρύνεται από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους και εφαρμόζεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου
  • Νο 30 «Τριανδρία-Αποθήκη» (μια καίρια εγκάρσια γραμμή από βορρά προς νότο) – επεκτείνεται η διαδρομή της μέχρι την Καλαμαριά στο ύψος της οδού Χηλής (Κερασούντος), με επιστροφή μέσω οδών Τάκη Οικονομίδη-Πλούτωνος
  • Νο 36 «Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομίας» (μια σπουδαία γραμμή εξυπηρέτησης της ΝΑ ζώνης) -δημιουργείται καίρια σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας, για κάθε δυνατότητα μετεπιβιβάσεων
  • Νο 45 «ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΚΤΕΛ Χαλκιδικής» - προχωρά η απευθείας σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας και, άρα, με το μετρό
  • Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους» - σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι τον Ν.Σ.Σ. με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους στο κέντρο της πόλης
  • Νο 58 «ΤΣ Χορτιάτη - Πανόραμα-Βενιζέλου» - σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι το σταθμό της Ν. Ελβετίας, με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από το κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης (οδός Βενιζέλου).
  • Δημιουργείται μια νέα  γραμμή Νέα Ελβετία – Αεροδρόμιο- Νέα Ελβετία για τη σύνδεση του αερολιμένα της πόλης με τον σταθμό μετεπιβίβασης της Ν. Ελβετίας, διερχόμενη από πολλαπλές περιοχές των δήμων Θέρμης και Πυλαίας-Χορτιάτη. 

Στον σταθμό μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία, προστίθεται ένα ζεύγος στάσεων, προκειμένου να σταματάνε τα λεωφορεία  των γραμμών  Νο 4 «Καλαμαριά-Χαριλάου» και Νο 66 «Χαριλάου-Θέρμη που δεν τροποποιούνται. 

  • Απομακρύνονται δύο λεωφορειακές γραμμές από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό: No 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» και Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.». 
  • Απομακρύνονται αρχικά δύο λεωφορειακές γραμμές από Τ.Σ. Αριστοτέλους (Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους», Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους).
  • Απομακρύνονται επιπλέον δυο λεωφορειακές γραμμές από το κέντρο της Θεσσαλονίκης (Νο 20 «Μενεμένη-Ερμού», Νο 58 «Πανόραμα-Βενιζέλου»).
  • Θεσπίζεται ξεκάθαρη τροφοδοτική λειτουργία των αστικών/περιαστικών/υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών (λεωφορειακές γραμμές που διέρχονται από σταθμούς μετεπιβίβασης Ν.Σ.Σ., σταθμό ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΤΣ Σταυρούπολης, Νέας Ελβετίας, Α.Σ.ΙΚΕΑ) προς το μετρό.
  • Εξετάζεται ως εναλλακτική διαδρομή η διέλευση της γραμμής από την οδό Βούλγαρη και από τις στάσεις μετρό «25ης Μαρτίου» και «Βούλγαρη». 
ΘεσσαλονίκηΣτέλιος Αγγελούδηςαστικά λεωφορείαΧρήστος ΣταϊκούραςχάρτηςμετρόΒασίλης Οικονόμου