Γιατί βρίσκεται στον αέρα ο διαγωνισμός για την ψηφιοποίηση του ΟΣΕ
Newsroom«Στον αέρα» βρίσκεται ο διαγωνισμός για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕ, ο οποίος προκηρύχθηκε αυτήν την εβδομάδα παρόλο που ο Οργανισμός παραμένει ακέφαλος με τη θέση του προέδρου του να είναι ακόμα κενή.
Ο εν λόγω διαγωνισμός είχε εγκριθεί πριν από περίπου ένα μήνα και αφορά την εγκατάσταση, παραμετροποίηση, διαχείριση και εγγύηση καλής λειτουργίας του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του ΟΣΕ, στο πλαίσιο του οποίου θα τοποθετηθούν πύλες και στους σταθμούς του Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Ο συνολικός προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 55.042.524 ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ και συμπεριλαμβανομένης της προαίρεσης συντήρησης του συστήματος ύψους 16,34 εκ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, αντικείμενο του έργου, είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Οργανισμού ώστε να λειτουργεί ως σύγχρονος φορέας με ψηφιακές υποδομές σύμφωνα με τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020 - 2025 και σε εναρμόνιση με την προτεραιότητα της ΕΕ για τη δημιουργία σύγχρονων ανταγωνιστικών σιδηροδρομικών δικτύων.
Το έργο στοχεύει στον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων υποδομών, τη βελτίωση της εσωτερικής λειτουργίας και οργάνωσης του ΟΣΕ, την εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους και την προσφορά βελτιωμένων υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό, μέσω της εισαγωγής καινοτομιών και συστημάτων νέας τεχνολογίας και της χρήσης σύγχρονων πληροφοριακών συστημάτων.
Στο πλαίσιο του έργου θα τοποθετηθούν πύλες εισόδου - εξόδου στις αποβάθρες, στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών με πρόνοια ώστε το σύστημα να είναι συμβατό με αυτό που λειτουργεί στα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς (μετρό, τραμ, λεωφορεία).
Επιπλέον, θα εγκατασταθούν αυτόματοι πωλητές εισιτηρίων, ενώ οι επιβάτες θα μπορούν να κλείσουν εισιτήριο και από το κινητό τους τηλέφωνο.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Αναλυτικά, το έργο ψηφιακού μετασχηματισμού του ΟΣΕ περιλαμβάνει:
Σύστημα διαχείρισης εισιτηρίων, ώστε τουλάχιστον το 60% των επιβατών να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά εισιτήρια, και διασύνδεσης του συστήματος με υφιστάμενα Συστήματα Συλλογής Κομίστρου.
Υποδομές έξυπνων σταθμών περιλαμβάνοντας Κέντρα Διαχείρισης Σταθμών (ΚΔΣ) σε επιλεγμένους σταθμούς, και εξοπλισμό σε σταθμούς, στάσεις και σε κινητήριο τροχαίο υλικό.
Κεντρικά συστήματα και ειδικότερα:
- Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τηλεματικής και Πληροφόρησης Επιβατών,
- Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Ψηφιακής Εξυπηρέτησης, Διαχείρισης Αιτημάτων Επιβατικού Κοινού και Παραπόνων και Εφαρμογές Mobile,
- Λογισμικό Κεντρικής Διαχείρισης
- Διασύνδεση Κεντρικών συστημάτων με Υφιστάμενες Υποδομές Εξωτερικών Φορέων.
- Μελέτες και Υπηρεσίες και ειδικότερα
- Μελέτες και πλήρης, αναλυτικός σχεδιασμός του ολοκληρωμένου συστήματος/ μεθοδολογία υλοποίησης,
- Υπηρεσίες Εγκατάστασης, Κατάρτισης και Εκπαίδευσης, Πιλοτικής και Δοκιμαστικής Λειτουργίας,
- Υπηρεσίες Διαχείρισης Έργου καθώς επίσης και
- Υπηρεσίες Εγγύησης Καλής Λειτουργίας των συστημάτων για διετή περίοδο η οποία ξεκινά αμέσως μετά την οριστική παραλαβή του Έργου.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό έως τις 5 Δεκεμβρίου 2024, ενώ εντός του προσεχούς διαστήματος θα υπογραφεί και το σχετικό συμφωνητικό μεταξύ ΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ, στην οποία ανήκουν οι συρμοί ενόψει και της ενοποίησης των δύο εταιριών υπό την ομπρέλα του νέου εταιρικού σχήματος «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας».
- Δεύτερη εποχή Τραμπ στις ΗΠΑ: Και επίσημα πρόεδρος με τουλάχιστον 277 εκλέκτορες
- Τι σημαίνει για την Ελλάδα η νίκη Τραμπ στις ΗΠΑ; Πώς βλέπει το νέο τοπίο η κυβέρνηση
- Βίντεο - ντοκουμέντα από τη δράση της συμμορίας που ρήμαζε σπίτια στη βορειοανατολική Αττική
- Ποιο είναι το «γενναίο κορίτσι» του Ιράν; Πόσες πιθανότητες έχει να είναι ζωντανή;