Ελλάδα|08.11.2024 06:10

Νέο «καμπανάκι» ΕΟΔΑΣΑΑΜ σε ΟΣΕ: Απομακρύνετε τους επικίνδυνους κορμούς από τις ράγες του τρένου

Μαρία Λιλιοπούλου

Νέα υπενθύμιση προς τον ΟΣΕ για την αναγκαιότητα κοπής και απομάκρυνσης των επικίνδυνων κορμών και δέντρων από σημεία κοντά στις σιδηροδρομικές γραμμές και για τη διαρκή υποχρέωσή του να φροντίζει για τον καθαρισμό του δικτύου, απευθύνει ο Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).

Η ενημέρωση - προειδοποίηση από τον ΕΟΔΟΣΑΑΜ

Ο Οργανισμός υπενθυμίζει με νέα του απόφαση ότι «ο καθαρισμός του δικτύου είναι αυτονόητη και διαρκής υποχρέωση του διαχειριστή υποδομής σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία».

Οπως αναφέρεται στην απόφαση, ο ΟΣΕ έχει ενημερώσει πως έχει ήδη ξεκινήσει τις εργασίες καθαρισμού με τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ να του ζητά όμως το ακριβές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του εγχειρήματος, το οποίο και θα δημοσιεύσει άμεσα.

Υπενθυμίζεται ότι ο Οργανισμός είχε δώσει περί τα μέσα Σεπτεμβρίου τελεσίγραφο στον ΟΣΕ να προβεί έως τα τέλη Οκτωβρίου στην άμεση κοπή και κλάδεμα των επικίνδυνων δέντρων ύστερα από το περιστατικό κατά το οποίο κορμός εισήλθε μέσα στην καμπίνα μηχανοδήγησης τρένου όταν αυτό διερχόταν από την περιοχή της Σφενδάλης. Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ είχε μάλιστα αποστείλει μήνυμα ότι ο καθαρισμός θα πρέπει «να επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και δη κατ’ελάχιστον μια φορά κάθε μήνα».

Λίγα 24ωρα αργότερα ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ είχε πάρει πίσω το τελεσίγραφο εκδίδοντας νέα πιο «επιεική» προς τον ΟΣΕ ανακοίνωση αναφορικά με την προθεσμία τέλεσης των καθαρισμών και βάζοντας στο κάδρο και άλλους «αρμόδιους φορείς».

Ο φορέας διερεύνησης επεσήμαινε τότε πως «σε καμία περίπτωση η σύσταση που εξέδωσε το Συμβούλιο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τον επείγοντα καθαρισμό της σιδηροδρομικής γραμμής της χώρας δεν αποτελεί μομφή στον ΟΣΕ αλλά απευθύνεται σε όλους τους αρμόδιους φορείς και δεν υποδηλώνει υπαιτιότητα του ΟΣΕ για την σημερινή κατάσταση, ενώ ζητά όλοι οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς να συνεργαστούν στην κατεύθυνση του άμεσου καθαρισμού της γραμμής». Τόνιζε επίσης ότι το χρονοδιάγραμμα των καθαρισμών θα παρατεινόταν, δεδομένου ότι αυτός «δεν θα μπορεί να έχει ολοκληρωθεί στην αυστηρή και πολύ σύντομη προθεσμία που δόθηκε έως 31.10.2024».

Ωστόσο μετά το πέρας του Οκτωβρίου, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ επανήλθε την 1η Νοεμβρίου υπενθυμίζοντας σε όλους τους εμπλεκόμενους την υποχρέωση των καθαρισμών, οι οποίοι έχουν μεν ξεκινήσει, αλλά απέχουν πολύ από την ολοκλήρωση, για την οποία δεν έχει δοθεί και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Δέντρα 25 μ. δίπλα από τις γραμμές ηλεκτρικού και τραμ

Στο μεταξύ στην κοπή και το κλάδεμα 80 υψηλών δέντρων, το ύψος των οποίων ξεπερνά σε ορισμένες περιπτώσεις και τα 25 μέτρα προχωρεί και η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), η οποία προ μηνών αντιμετώπισε περιστατικό φωτιάς στις ράγες της Γραμμής 1 εξαιτίας της ύπαρξης ξηρών χόρτων με τους επιβάτες να τραβούν τον μοχλό κινδύνου, ενώ και οι ηλεκτροδηγοί του τραμ διαμαρτύροντα για την υψηλή βλάστηση κοντά στις γραμμές.

Η ΣΤΑΣΥ αναγνωρίζει την επικινδυνότητα για την κυκλοφορία, αναφέροντας στη σχετική πρόσκληση που απηύθυνε ότι «τα δέντρα αυτά έχουν αναπτυχθεί σηµαντικά, ξεπερνώντας σε πολλές περιπτώσεις τα 25 µέτρα σε ύψος µε αποτέλεσµα να αποτελούν κίνδυνο για την ασφάλεια των πολιτών, των διερχόµενων συρµών της γραµµής 1 και του ΤΡΑΜ και των εγκαταστάσεων της ΣΤΑΣΥ».

Οπως αναφέρει, ειδικότερα σε περιόδους έντονων καιρικών φαινοµένων (καταιγίδες και ισχυροί άνεµοι) έχουν ήδη καταγραφεί συµβάντα όπως σπάσιµο κλαδιών ή ακόµα και βραχιόνων και πτώση αυτών στο δίκτυο της γραµµής 1 και του ΤΡΑΜ. «Ο σκοπός των εργασιών κλαδέµατος των ψηλών (?12µ) δένδρων στο δίκτυο της ΣΤΑΣΥ είναι για λόγους ασφάλειας που µπορεί να αποτελέσουν κίνδυνο για ανθρώπους, οχήµατα, συρµούς ή κτίρια και για λόγους διατήρησης της υγείας και της καλλωπιστικής αισθητικής των δένδρων καθώς και της βιοποικιλότητας της περιοχής», σημειώνεται στην πρόσκληση.

Τα δέντρα αυτά βρίσκονται κατά µήκος των πρανών της γραµµής 1 (πρώην ηλεκτρικός), εντός του τροχιοδρόµου του ΤΡΑΜ και στο Αµαξοστάσιο του ΤΡΑΜ στο Ελληνικό και είναι ευκάλυπτοι, λεύκες, πεύκα, αείλανθοι, κ.α.

Η εταιρία αναζητεί ανάδοχο, ο οποίος σε διάστημα 75 ημερών θα αναλάβει την κοπή και το κλάδεμα των δέντρων µε καλαθοφόρο γερανοφόρο όχηµα δυνατότητας κλαδέµατος και πρόσβασης άνω των 25 µέτρων σε ύψος και πλάτος και µε δυνατότητα άµεσης αποµάκρυνσης της φυτικής µάζας που θα προκύψει από τα κλαδέµατα από τους χώρους εργασίας της ΣΤΑΣΥ ΑΕ.

ειδήσεις τώρασιδηρόδρομοςΟΣΕΤραμηλεκτρικόςΗΣΑΠ