Ελλάδα|14.11.2024 06:45

Τελικά μειώθηκαν οι τιμές στα σούπερ μάρκετ; Προϊόντα έπεσαν... 0,01 ευρώ - «Πάλι μας κοροϊδεύουν»

Ρωμανός Κοντογιαννίδης

Για μειώσεις - κοροϊδία στις τιμές κάποιων προϊόντων στα ράφια των σούπερ-μάρκετ, αφού σε μερίδα αυτών έπεσε η αξία ακόμη και κατά μόλις… ένα λεπτό του ευρώ, κάνει λόγο στο ethnos.gr ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), Νίκος Τσεμπερλίδης.

Ο ίδιος σημειώνει, παράλληλα, ότι πολλά από τα προϊόντα, για τα οποία οι επιχειρήσεις κομπάζουν ότι έπεσαν οι τιμές τους, βρίσκονταν μέχρι χθες στην κατηγορία των προσφορών, οι οποίες είχαν ποσοστά πολύ υψηλότερα από αυτό που δίνεται σήμερα ως έκπτωση.

Κατά τον κ. Τσεμπερλίδη, «ο λάκκος που έχει η φάβα» φαίνεται και από το γεγονός ότι συνεχίζουν να αυξάνονται τα κέρδη των επιχειρήσεων παρά την ύπαρξη του πλαφόν κέρδους και παρά τη μείωση της κατανάλωσης εξαιτίας της ακρίβειας.

«Μιλάνε για μειώσεις στις τιμές των προϊόντων σήμερα από 5% έως 25%. Όμως βλέπουμε μεγάλες πινακίδες σε σούπερ μάρκετ με μείωση στην τιμή προϊόντος κατά μόλις ένα λεπτό. Δυστυχώς, δεν ντρέπονται καθόλου. Επίσης, δεν μας λένε σε ποια προϊόντα σημειώθηκε μείωση των τιμών, ούτε σε ποια σούπερ-μάρκετ καταγράφονται αυτές. Δηλαδή, πρέπει ο καταναλωτής να ψάξει να βρει μόνος του τις μειώσεις. Από τη στιγμή που έπεσε η τιμή της ενέργειας και των πρώτων υλών, θα έπρεπε να μειωθούν οι αξίες όλων των προϊόντων αλλά δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Αντίθετα, ο πληθωρισμός συνεχίζει να ανεβαίνει. Σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα ανέβηκε κατά 1,5%», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Τσεμπερλίδης.

Οι μεγάλες προσφορές «βαφτίστηκαν» μικρότερες εκπτώσεις

Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ, προϊόντα που τοποθετήθηκαν στην κατηγορία των προσφορών από τα σούπερ-μάρκετ, οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις έφταναν ακόμα και το 50%, τώρα μεταφέρονται στην κατηγορία των εκπτώσεων που φτάνουν το 15% ή το 25%.

«Δηλαδή, πάλι μας κοροϊδεύουν. Είχαν 50% προσφορά σε κάποιο προϊόν, τώρα το μεταφέρουν στην κατηγορία των εκπτώσεων κατά 15%-25% και μας λένε ότι προχώρησαν σε μείωση των τιμών. Μα, αφού είχε πιο χαμηλή τιμή το προϊόν, όταν βρισκόταν στην κατηγορία των προσφορών. Στήνουν για μία ακόμα φορά ένα παραμύθι στις πλάτες των καταναλωτών. Γιατί δεν μας είπανε τίποτα, όταν ακρίβαιναν τα προϊόντα; Γιατί δεν μας είπανε κάτι, όταν μειώθηκε η ποσότητα του περιεχομένου σε πολλά προϊόντα; Τώρα έρχονται και ανακοινώνουν μειώσεις. Επίσης, για μία ακόμα φορά φαίνεται ότι στόχο αποτελούν και οι μικρές αλυσίδες, οι οποίες δεν μπορούν να κάνουν εκπτώσεις, με αποτέλεσμα να υποστούν κι άλλη ζημιά. Φαίνεται ότι θέλουν να μείνουν μόνο οι μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες προφανώς θα προχωρήσουν στην εξαγορά κι άλλων μικρών », σημειώνει ο κ. Τσεμπερλίδης.

Αυξάνονται τα κέρδη παρά το πλαφόν κέρδους

Κατά τον ίδιο, στην ουσία δεν ισχύει το μέτρο του πλαφόν κέρδους, από τη στιγμή που η Τράπεζα της Ελλάδος ανακοινώνει ότι αυξάνονται τα κέρδη των επιχειρήσεων.

«Πώς μπορεί να αυξάνονται τα κέρδη των επιχειρήσεων, όταν ισχύει το πλαφόν κέρδους και ταυτόχρονα μειώνεται η κατανάλωση λόγω της ακρίβειας; Άρα δεν εφαρμόζεται το μέτρο του πλαφόν κέρδους, το οποίο σωστά θεσπίστηκε από την Πολιτεία πριν από λίγα χρόνια. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι συνεχίζει να αυξάνει ο πληθωρισμός. Είναι φανερό ότι κάποιο ‘’λάκκο έχει η φάβα’’. Είναι ξεκάθαρο ότι το μόνο που ενδιαφέρει την Πολιτεία, είναι να έχει εισπράξεις. Διαφορετικά θα ενημέρωνε συγκεκριμένα το καταναλωτικό κοινό σε ποιες επιχειρήσεις εντοπίστηκε αισχροκέρδεια και πού επιβλήθηκαν πρόστιμα», υποστηρίζει ο κ. Τσεμπερλίδης.

τιμέςσούπερ μάρκετακρίβειαΚέντρο Προστασίας Καταναλωτώνπροϊόνταειδήσειςπληθωρισμός