Θεσσαλονίκη: Τι αλλαγές φέρνει το μετρό στις τιμές των εισιτηρίων στα ΜΜΜ
Μαρία ΛιλιοπούλουΈως το τέλος της χρονιάς θα μπορούν οι επιβάτες των λεωφορείων της Θεσσαλονίκης να χρησιμοποιήσουν τα εισιτήρια λεωφορείων που έχουν στην κατοχή τους και έχουν την παλαιά τιμή. Από την 1η Δεκεμβρίου θα μειωθεί η τιμή του εισιτηρίου στα 0,60 ευρώ ώστε να είναι κοινή με την τιμή που θα καταβάλλει το επιβατικό κοινό για το κόμιστρο του μετρό.
Βεβαίως, τα δύο μέσα θα έχουν ενιαία τιμή, αλλά όχι και ενιαίο εισιτήριο αφού παρά τις δεκαετίες που χρειάστηκε να περάσουν και τα κονδύλια που δαπανήθηκαν μέχρι να ολοκληρωθεί το μέσο σταθερής τροχιάς στη Θεσσαλονίκη, προκηρύχθηκαν δύο διαφορετικοί διαγωνισμοί με λογισμικά που τελικώς κατέστη αδύνατο να «μιλήσουν» μεταξύ τους.
Έτσι, το κοινό της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να προμηθεύεται δύο διαφορετικά εισιτήρια εφόσον επιθυμεί να μετακινηθεί και με τα δύο μέσα, λεωφορεία και τρόλεϊ.
Προκειμένου να κατευνάσει τις αντιδράσεις το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε ελκυστικότερες τιμές για το σύνολο των ΜΜΜ της πόλης μειώνοντας το εισιτήριο των λεωφορείων στα 0,60 ευρώ, τιμή η οποία καθορίστηκε για το εισιτήριο του μετρό.
Οι τιμές εισιτηρίων μετρό και λεωφορείων αναλυτικά
Την Τετάρτη μαζί με την παρουσίαση του νέου λογότυπου του μετρό, αναρτήθηκε και η Κοινή Υπουργική Απόφαση που ανακοινώνει την αναλυτική τιμολογιακή πολιτική που θα ισχύσει στα ΜΜΜ της Θεσσαλονίκης από την 1η Δεκεμβρίου.
Όσον αφορά τα σημερινά εισιτήρια, όπως επισημαίνεται στην ΚΥΑ, από την ημερομηνία διάθεσης εισιτηρίων νέας τιμής, δηλαδή την 01.12.2024, αποσύρονται από την κυκλοφορία τα έως την 30.11.2024 ισχύοντα εισιτήρια και δεν δύνανται να ανταλλαχθούν ή να αντικατασταθούν με εισιτήρια νέας τιμής. Κάτοχοι των έως και 30.11.2024 ισχυόντων εισιτηρίων μπορούν να τα χρησιμοποιούν έως τις 31.12.2024 μόνο για τη μετακίνησή τους με τα λεωφορεία.
Οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών που έχουν διατεθεί για τη μετακίνηση των επιβατών με τα λεωφορεία και έχουν ισχύ μέχρι την 31.12.2024 εξακολουθούν να ισχύουν έως 31.12.2024 μόνο για τη μετακίνηση των επιβατών με τα λεωφορεία.
Ο ΟΑΣΘ ήδη δέσμευσε ποσό 4.464 ευρώ για την προμήθεια καρτών απεριορίστων διαδρομών του Δεκεμβρίου.
Σύμφωνα με τη νέα τιμολογιακή πολιτική που περιγράφεται στην ΚΥΑ, οι τιμές εισιτηρίων λεωφορείων αστικής ζώνης και μετρό καθορίστηκαν ως εξής:
- Η τιμή του βασικού εισιτηρίου για την αστική ζώνη, ορίζεται σε 0,60 ευρώ. Το εισιτήριο είναι χρονικής ισχύος 70 λεπτών της ώρας από την επικύρωση του κατά την πρώτη επιβίβαση και με δυνατότητα απεριόριστων μετεπιβιβάσεων εντός αυτού του χρονικού διαστήματος.
- Το εισιτήριο αυτό δεν ισχύει για μετακινήσεις στην περιαστική ζώνη και δεν ισχύει για τις ειδικές λεωφορειακές γραμμές: express Αεροδρομίου Μακεδονία, Πολιτιστική Γραμμή καθώς και τις ειδικές λεωφορειακές γραμμές express όλων των παρόχων όπως καθορίζονται με αποφάσεις του Ο.Σ.Ε.Θ.
- Η τιμή του αντίστοιχου μειωμένου εισιτηρίου διάρκειας 70 λεπτών ορίστηκε στα 0,30 ευρώ. Όσον αφορά τα λεωφορεία, οι μετεπιβιβάσεις γίνονται εντός της συγκεκριμένης χρονικής διάρκειας από την πρώτη επικύρωση του εισιτηρίου στο πρώτο λεωφορείο από / προς κάθε κατεύθυνση. Σε περίπτωση που ο χρόνος των 70 λεπτών της ώρας παρέλθει ενώ ο επιβάτης εξακολουθεί να βρίσκεται επί του λεωφορείου ή στο μετρό, το εισιτήριο ισχύει μέχρι την αποβίβασή του.
- Η τιμή του εισιτηρίου για τις ειδικές λεωφορειακές γραμμές, χρονικής ισχύος 70 λεπτών της ώρας από την πρώτη επικύρωση του ορίζεται σε 2 ευρώ και ισχύει για χρήση μόνο στις γραμμές express Αεροδρομίου «Μακεδονία», την Πολιτιστική Γραμμή και τις λεωφορειακές γραμμές express όλων των παρόχων όπως καθορίζονται με αποφάσεις του Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε. Η τιμή του αντίστοιχου μειωμένου εισιτηρίου ορίστηκε στο 1 ευρώ.
- Η τιμή της δέσμης 10+1 βασικών εισιτηρίων για την αστική ζώνη, για τα λεωφορεία και το μετρό ορίστηκε σε 5,80 ευρώ και η τιμή του αντίστοιχου μειωμένου εισιτηρίου σε 2,90 ευρώ.
- Η τιμή του ημερήσιου εισιτηρίου για τα λεωφορεία ανεξαρτήτως αστικής ή περιαστικής ζώνης καθορίστηκε σε 2,50 ευρώ. Το ημερήσιο εισιτήριο έχει 24ωρη διάρκεια από την επικύρωση του κατά την πρώτη επιβίβαση και δυνατότητα απεριόριστων χρήσεων στις αστικές και περιαστικές λεωφορειακές γραμμές εντός αυτού του χρονικού διαστήματος. Δεν ισχύει ωστόσο για τις μετακινήσεις με τις ειδικές λεωφορειακές γραμμές, ενώ δεν διατίθεται αντίστοιχο εισιτήριο μειωμένης τιμής.
- Σε ό,τι αφορά το κόμιστρο των λεωφορείων περιαστικής ζώνης, η τιμή του βασικού εισιτηρίου ορίστηκε σε 0,80 ευρώ, ενώ και αυτό το εισιτήριο θα έχει 70λεπτη διάρκεια από την πρώτη επικύρωσή του, αλλά δε θα ισχύει για τις ειδικές λεωφορειακές γραμμές. Η τιμή του αντίστοιχου μειωμένου εισιτηρίου ορίστηκε στα 0,40 ευρώ.
- Η τιμή της δέσμης 10+1 βασικών εισιτηρίων για την περιαστική ζώνη, για τα λεωφορεία ορίστηκε σε 7,80 ευρώ για το κανονικό κόμιστρο και σε 3,90 ευρώ για το μειωμένο.
- Ενιαία τιμολόγηση σε λεωφορεία και μετρό προβλέπεται και για τα μαζικά προϊόντα μετακίνησης. Έτσι, η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών 30 ημερών ορίστηκε σε 16 ευρώ για την κανονική και 8 ευρώ για τη μειωμένη.
- Η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών 90 ημερών ορίστηκε σε 45 ευρώ για την κανονική και 22,50 ευρώ για τους δικαιούχους μειωμένου κομίστρου, ενώ η τιμή της κάρτας 180 ημερών ανέρχεται σε 85 ευρώ για την κανονική και 42,50 ευρώ για τη μειωμένη. Να σημειωθεί ότι οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών ισχύουν και για μετακινήσεις με τις ειδικές λεωφορειακές γραμμές.
Υπενθυμίζεται ότι τα παιδιά ηλικίας έως έξι ετών δεν υποχρεούνται στην καταβολή κομίστρου. Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα στον ΟΣΕΘ να συνάπτει συμβάσεις για τη μαζική διάθεση μηνιαίων ή τριμηνιαίων, ή εξαμηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών με Υπουργεία, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α., Οργανισμούς και Επιχειρήσεις του Δημοσίου ή του Ιδιωτικού Τομέα. Η τιμή διάθεσής τους θα διαμορφώνεται ύστερα από διαπραγμάτευση μεταξύ Ο.Σ.Ε.Θ. και των ενδιαφερόμενων φορέων ή νομικών προσώπων, αλλά η έκπτωση που θα παρέχεται δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% της κανονικής τιμής της κάρτας.
Νέα λεωφορεία leasing στη Θεσσαλονίκη
Στο μεταξύ την Τετάρτη παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, υπεγράφη η σύμβαση για τη χρονομίσθωση 159 λεωφορείων για τρία χρόνια.
Τα λεωφορεία από την 1η Ιανουαρίου θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων είναι 7,3 έτη, όταν ο σημερινός μέσος όρος των λεωφορείων που δρομολογεί μέσω leasing ο ΟΑΣΘ είναι 14 έτη.
Στα 159 λεωφορεία συγκαταλέγονται 41 καινούρια, τα οποία μαζί με τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που δρομολόγησε ο ΟΑΣΘ τον περασμένο Μάιο, θα ανεβάσουν στα 151 τα καινούρια λεωφορεία, αριθμός ο οποίος αντιστοιχεί στο 50% του συνόλου του στόλου.
Μέσω του leasing ο ΟΑΣΘ θα προμηθευτεί 80 αρθρωτά λεωφορεία 18 μέτρων, 45 κανονικά λεωφορεία 12 μέτρων, 26 μεσαία λεωφορεία οκτώ έως δέκα μέτρων, πέντε μικρά λεωφορεία έξι έως επτά μέτρων, καθώς και τρία ειδικού τύπου οχήματα, τα οποία θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη δωρεάν μετακίνηση των Ατόμων με Αναπηρία.
Το συνολικό τίμημα και η αμοιβή του αναδόχου ανέρχονται στο ποσό των 16.844.400 ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ για διάστημα 30 μηνών, ενώ προβλέπονται δύο περιπτώσεις προαίρεσης, οι οποίες μπορούν να ενεργοποιηθούν είτε ξεχωριστά η κάθε μία είτε και οι δυο μαζί. Συγκεκριμένα, ο Ο.Α.Σ.Θ. διατηρεί μονομερές δικαίωμα:
- αύξησης του αριθμού των μισθωμένων λεωφορείων έως και 20%, δηλαδή κατά 1,20 φορές του αριθμού των μισθωμένων λεωφορείων, ανά Τμήμα, ήτοι έως 191 λεωφορεία, με συνολική εκτιμώμενη αξία 3.379.080 Ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α. και
- χρονικής επέκτασης της σύμβασης για επιπλέον έξι μήνες, με εκτιμώμενη αξία 4.044.696 Ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α. με τους ίδιους όρους για την παροχή των υπηρεσιών μίσθωσης έως 191 λεωφορείων.
- Συνελήφθη η Ειρήνη Μουρτζούκου - Πήγε στο ΑΤ για να καταθέσει μήνυση κατά του Κουσουλού
- Τέλος εποχής για τον ΣΥΡΙΖΑ και λίγα... αλλά καλά προνόμια για το ΠΑΣΟΚ - Πώς αλλάζει το πολιτικό τοπίο
- Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό 10χρονο παιδί - Κατέρρευσε σε εμπορικό κέντρο
- Μανούσος Μανουσάκης: Ο καλλιτεχνικός κόσμος αποχαιρετά τον σπουδαίο σκηνοθέτη